перейти на сайт>>

Антимонопольне законодавство і обмеження власті над ринком

ID роботи: 936
Тип роботи:
Об'єм: 40 стор.
Вартiсть: 90 грн.


Змiст:

Вступ
1. Причини виникнення та існування монополії та напрямки законодавчного регулюваня монопольного ринку
1.1. Причини виникнення та існування монополії
1.2. Передумови формування антимонопольного законодавства та його реформування у конкурентне законодавство
1.3 Види монополій
2. Монополія та її регулювання в україні
2.1. Загальна характеристика антимонопольного законодавства України
2.2. Сучасний стан монопольного середовища
2.3. Аналіз зловживань монопольним становищем в Україні
3. Напрямки розвитку антимонопольного законодавства
3.1. Проблеми державного регулювання природних монополій в Україні
3.2. Створення та підтримання балансу конкурентних і монопольних сил на конкурентному товарному ринку
3.3. Досвід державного регулювання монополістичної діяльності в європейських країнах з розвиненою економікою
Висновки
Список літератури



Висновок:

Поряд із методами, спрямованими проти порушень правил конкуренції (антимонопольне законодавство), важливу роль відіграють державні заходи, спрямовані на створення конкурентних відносин, їх підтримку і розвиток. Такі заходи полегшують суб'єктам господарювання проникнення в монополізовані сфери економіки шляхом спрощення реєстраційно-дозвільних процедур (реєстрації, ліцензування, квотування), надання податкових, митних і інших пільг. Залежно від економічної ситуації в країні робиться наголос на застосування обмежувальних заходів (антимонопольне законодавство) та розробку норм, спрямованих на регулювання конкурентних відносин (конкурентне законодавство).

Результати застосування антимонопольного законодавства в Україні можна охарактеризувати в такий спосіб. Мети створення і розвитку конкуренції на товарних ринках України антимонопольне законодавство не досягло, хоч в окремих галузях намітилася тенденція до формування конкурентного середовища. Не вдалося послабити дію деяких монопольних структур, що залишилися від радянського періоду, і має місце поступове формування нових монопольних структур.

Більшість європейських країн з метою зниження рівня ринкової влади суб'єктів природних монополій на економіку розробили низку регулятивних підходів. Основним тут є відокремлення конкурентних видів діяльності від природномонопольних. Більше того, на сьогодні політика ЄС у сфері природних монополій спрямована на лібералізацію природномонопольних ринків. Така політика зумовлює побудову ефективних конкурентних відносин не лише у сфері природних монополій, а й у всіх галузях економіки ЄС.

Отже, для зниження рівня ринкової влади у сфері природних монополій достатньо двох напрямів державного втручання: регулювання та конкурентної політики. Однак це тільки на перший погляд, оскільки для зниження рівня ринкової влади суб'єктів природних монополій в Україні галузева політика теж відіграє провідну роль.

На основі проведеного дослідження можна стверджувати, що високий рівень ринкової влади на будь-якому ринку призводить до негативних наслідків: можливість монополіста впливати на умови обороту товару на ринку; не допускати, усувати, обмежувати конкуренцію; обмежувати конкурентоспроможність інших суб'єктів господарювання тощо, що об'єктивно знижує рівень економічної безпеки. З іншого боку – суттєва концентрація капіталу на світових ринках і низький ринковий потенціал вітчизняних підприємств також знижують рівень економічної безпеки держави.

У зв'язку з цим з метою формування функціонально ефективної моделі ринку держава зобов'язана розробити: ефективну систему державного регулювання, об'єктивні та дієві механізми формування і функціонування ринкових структур (конкурентну політику), ефективну галузеву політику. При цьому усі складові мають бути тісно взаємопов'язані між собою і доповнювати одна одну. Це пояснюється тим, що в трансформаційних умовах регулювання, конкурентна і галузева політики мають загальну мету – забезпечення стійкого економічного зростання і підвищення добробуту населення – підвищення рівня економічної безпеки держави. Відмінність між ними полягає лише в засобах, які використовуються для прискорення темпів і підвищення стійкості економічного розвитку.


Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: