


Змiст:
Вступ
1. Теоретичні основи взаємодії ДНЗ з батьками у вихованні дітей
1.1. Проблема взаємодії ДНЗ з батьками в педагогічній спадщині видатних педагогів
1.2. Соціальна характеристика сучасного родинного та суспільного виховання
1.3. Організація взаємодії ДНЗ з батьками
Розділ 2. Практичні аспкти організації взаємодії ДНЗ з батьками
2.1. Дослідження ефективності взаємодії батьків та ДНЗ у процесі виховання дитини
2.2. Створення умов, спрямованих на розвиток взаємодії батьків і дитини в умовах ДНЗ
2.3. Дослідження ефективності впливу групових занять на розвиток взаємодії між батьком і дитиною
Висновок
Список використаних джерел
Додатки
Висновок:
В даний час необхідність суспільного дошкільного виховання не викликає ні у кого сумнівів. Останніми роками до дошкільних установ пред'являються підвищені вимоги. Відносини дошкільної установи з сім'єю повинні бути засновані на співпраці і взаємодії за умови відвертості дитячого саду всередину (залучення батьків до освітнього процесу дитячого саду) і назовні (співпраця ДНЗ з розташованими на його території соціальними інститутами: загальноосвітніми, музичними, спортивними школами, бібліотеками і так далі).
Сучасні дитячі дошкільні заклади стають відкритими для батьків, дітей і громадськості. Вони все більше уваги приділяють освіті та вихованню батьків, вважаючи це одним із принципово важливих чинників успішного розвитку і виховання дітей. Вплив дошкільних закладів на розвиток педагогічної культури батьків буде ефективним, якщо відповідатиме таким критеріям:
1. Спрямованість і адресованість. Даючи конкретні поради, рекомендації, педагоги повинні знати особливості конкретних сімей. Нерідко батьки самі звертаються до вихователів за педагогічними порадами, у тому числі з конкретними питаннями щодо власної дитини.
2. Оперативний зворотний зв'язок. Робота педагога з батьками має вибудовуватися на основі живого діалогу, в процесі якого він з'ясовує рівень сформованості педагогічних знань і навичок батьків, вносить за необхідності відповідні корективи.
3. Індивідуалізація педагогічного впливу. Працюючи з батьками, вихователь допомагає їм використовувати педагогічні знання не як абстрактні істини, а як керівництво до практичних виховних дій, спрямованих на конкретну дитину з її особливостями, перспективами вікового та індивідуального розвитку.
Форми роботи з батьками можуть бути колективними, індивідуальними, наочно-інформаційними. До колективних форм роботи належать батьківські збори (групові та загальні), на яких обговорюються проблеми життєдіяльності групи і дитячого садка; зустрічі з батьками; вечори запитань і відповідей; засідання «круглого столу» з дискусійних проблем; заняття-тренінги, покликані навчити батьків правильно організувати спілкування і спільну діяльність з дитиною; спільні з дітьми, батьками і вихователями свята і розваги; виставки спільних робіт батьків і дітей; дні відкритих дверей; школи для батьків; сімейні (домашні) педради, які проводять у батьків вдома; батьківські конференції.
Основна мета всіх форм і видів взаємодії ДНЗ з сім'єю - встановлення довірчих відносин між дітьми, батьками і педагогами, виховання потреби ділитися один з одним своїми проблемами і спільно їх вирішувати. Використання структурно-функціональної моделі взаємодії дошкільних освітніх установ і сім'ї по питаннях розвитку дитини, що складається з інформаційно-аналітичного, практичного і контрольно-оцінного блоків, дозволяє найефективніше використовувати нетрадиційні форми взаємодії ДНЗ з сім'єю.
Досвід роботи з батьками експериментальної групи показав, що в результаті формуючого експерименту позиція як батьків, так і вихователів стала гнучкішою. Тепер вони не глядачі і спостерігачі, а активні учасники різних заходів. Тата і мами відчувають себе компетентнішими у вихованні дітей. Більшість батьків почали цілеспрямовано займатися проблемами виховання дошкільників. Їх цікавлять проблеми патріотичного, етичного і естетичного виховання дітей, їх культура поведінки, залучення дітей до культурних цінностей. Як показали результати анкетування, ці проблеми цікавлять 70% батьків експериментальної групи (до формуючого етапу - 10%). Всі батьки експериментальної групи читають педагогічну літературу (40% - регулярно) і періодику, присвячену проблемам виховання дошкільників (60% - регулярно). До формуючого етапу - по 10% регулярно. Після проведення заходів з батьками в ході формуючого етапу більшість (80%) з великим інтересом хотіли б брати участь в житті дитячого саду (до формуючого етапу - 10%). Батьки виявили бажання проводити кухлі: "Орігамі", "Ліплення з солоного тесту", "Юний технік", "Умілі руки", "Юний спортсмен" - 60%. До формуючого етапу - всього 10%.
Позиція ж батьків контрольної групи майже не змінилася: батьки показують недостатні знання і уміння в області виховання дітей дошкільного віку, проявляють мало активності у взаємодії з ДНЗ по проблемах дитячого виховання і розвитку. Таким чином, використання нетрадиційних форм взаємодії дошкільної установи з сім'єю сприяє підвищенню ефективності роботи з батьками.
Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com