


Змiст:
Вступ
Розділ 1. Науково-теоретичні підходи до можливостей застосування мультимедійних ресурсів та у професійній освіті
1.1. Поняття мультимедійних ресурсів та їх місце в системі педагогічних технологій
1.2. Дидактичні можливості та переваги застосування мультимедійних засобів у професійній освіті
Висновки до першого розділу
Розділ 2. Організаційно-педагогічна система використання мультимедійних ресурсів у навчальному процесі студентів ПТНЗ
2.1. Аналіз рівня готовності студентів до використання мультимедійних ресурсів у навчальній діяльності
2.2. Методичні особливості та напрямки використання мультимедійних ресурсів у навчальному процесі
Висновки до другого розділу
Висновки
Список використаних джерел
Додатки
Висновок:
Отже, у процесі дослідження була досягнута мета бакалаврської роботи та вирішені основні завдання, поставлені на початку роботи.
По-перше, наведено поняття мультимедійних ресурсів та їх місце в системі педагогічних технологій. З’ясовано, що існує значна кількість тлумачень терміну «мультимедіа» яку дослідники, здійснюючи порівняльну характеристику, часто вживають як синонім до визначення мультимедійних технологій. Мультимедійні технології – це технології інтегрованого представлення всіх видів інформації (зорової, текстової, графічної, відео, звукової і навіть тактильної) на електронних носіях у цифровому форматі у вигляді електронного документу і відтворення його на комп’ютері, або на екрані за допомогою мультимедійного проектора та відповідних пристроїв.
По-друге, з’ясовано дидактичні можливості та переваги застосування мультимедійних засобів у професійній освіті. Вдосконалення персональних комп’ютерів дозволяє достатньо широко використовувати мультимедійні технології, які є сукупністю різних засобів навчання: текстів, графічних зображень, музики, відео і мультиплікації в інтерактивному режимі, тим самим розширюючи можливості вдосконалення навчально-виховного процесу. Підґрунтям упровадження мультимедійних технологій до освітнього простору є властивість мультимедіа – гармонійне інтегрування різних видів інформації. За рахунок інтенсифікації сприйняття студентами навчального матеріалу стає можливим залучити їх до процесу пізнання як суб’єктів навчальної діяльності. Водночас, упровадження мультимедійних технологій у підготовку студентів до їхньої професійної діяльності й досі залишається на дискутивно-експериментальному рівні
Використання мультимедійних технологій у навчальному процесі є потужним інструментарієм для подання інформації у наочній і доступній формі та дає змогу реалізувати особистісно-орієнтований підхід у навчанні. Принцип наочності є одним з найважливіших у навчанні, а інформаційно – комунікаційні технології дають змогу зробити наочним практично кожен елемент навчального матеріалу. Цифрові проектори надають широкі можливості для ілюстрації – на екран можна винести всю візуальну інформацію, що знаходиться на моніторі комп’ютера – аудіо-, відеофільми, всі види анімацій.
Проведені нами дослідження свідчать, що глибина та рівень засвоєння навчального матеріалу істотно зростає при використанні дидактично обгрунтованої системи інформаційно – комунікаційних засобів.
По-третє, проведено аналіз рівня готовності студентів до використання мультимедійних ресурсів у навчальній діяльності. Аналіз готовності студентів до навчальної діяльності з використанням ресурсів мультимедіа показав наступні результати. Дев’ять з десяти респондентів мають власні комп’ютери. В офісних пакетах можуть працювати практично всі опитані; 91% студентів мають доступ до Інтернет, а 71% – до електронної пошти; більше половини анкетованих користуються електронними бібліотеками, трохи менше – електронними енциклопедіями, словниками. Отримані дані свідчать про готовність студентів до навчальної діяльності з використанням мультимедійних ресурсів, яка може послужити хорошою базою для інноваційних видів професійної діяльності.
По-четверте, проаналізовано методичні особливості та напрямки використання мультимедійних ресурсів у навчальному процесі.
Сьогодні у професійно-технічних навчальних закладах з метою активізації пізнавальної діяльності студента потрібно використовувати усі можливі мультимедійні технології для проведення лекцій, семінарських, лабораторних і самостійних занять. Найбільш ефективними є такі мультимедійні продукти, як: мультимедійні презентації, відео уроки, інформаційні ресурси, інтерактивні довідники та матеріали для самоосвіти (словники, енциклопедії, атласи, самовчителі різних мов тощо); освітні програми разом з іграми або освітні програми (інтерактивні, ігрові, розважальні), мета яких – викликати інтерес і бажання пізнавати більше, підвищити якість засвоєння нового матеріалу.
Кожен педагог на сучасному етапі розвитку мультимедійних технологій в змозі створити сам свою презентацію (об’єднувати в одній комп’ютерній програмно-технічній системі текст, звук, відеозображення, графічне зображення та анімацію (мультиплікацію) для лекції, практичного заняття чи самостійної роботи, використовуючи готовий матеріал (словники, енциклопедії; електронні підручники; відео-фрагменти), а також своє особисте бачення погляду, виходячи з досвіду роботи професіоналів, які чудово знають свою предметну галузь із змістової та методичної точки зору, можуть дати реальний і бажаний ефект у процесі створення навчальних програм. Такі заготовки лекцій можна зберігати, тільки завжди удосконалюючи. Перший раз створюючи таку презентацію, підготовка до лекції потребує великої затрати зусиль та часу у викладача, але в майбутньому значно полегшить йому роботу.
Зміст мультимедійного матеріалу має відповідати вимогам навчальної програми, містити не лише теоретичну, а й практичну інформацію та не перетворюватися на видовище замість навчальної роботи. Доцільно підібрані презентації можуть повністю замінити інші засоби навчання, що є однією із переваг класів інформаційно-комунікаційних технологій.
Підводячи підсумок, можна відзначити, що ефективність застосування мультимедійних ресурсів у навчальному процесі очевидна. Засоби мультимедіа сприяють підвищенню рівня засвоєння знань, вчать студентів творчо мислити, застосовувати теорію на практиці, розвивають самостійність мислення, вміння приймати оптимальні в умовах певної ситуації рішення. Як показує практика, використання мультимедійних ресурсів у професійно орієнтованому навчанні є необхідною умовою для підготовки висококваліфікованих фахівців. Використання різноманітних методів і прийомів активного навчання викликає у студентів інтерес до самої навчально-пізнавальної діяльності, що дозволяє створити атмосферу мотивованого, творчого навчання і одночасно вирішувати цілий комплекс навчальних, виховних, розвивальних завдань.
Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com