перейти на сайт>>

Використання педагогічних ідей М.Монтессорі в сучасних дошкільних учбових закладах

ID роботи: 1531
Тип роботи:
Об'єм: 50 стор.
Вартiсть: 120 грн.


Змiст:

Вступ
1. Система Монтессорі, її суть та значення в сучасній педагогіці
1.1. Провідні положення теорії виховання М.Монтессорі
2.2. Концептуальні засади гуманістичної педагогіки М.Монтессорі
2. Експериментальне дослідження ефективності використання педагогічних ідей М.Монтессорі в сучасних дошкільних учбових закладах
2.1. Організація та первинні результати експериментальної роботи
2.2. Інтеґрація ідей М. Монтессорі в освітню систему дошкільного закладу
2.3. Аналіз результатів проведеної роботи
Висновок
Список літератури



Висновок:

Отже, феномен педагогіки М. Монтессорі полягає у її безмежній вірі в природу дитини, і в її прагненні виключити який-небудь авторитарний тиск на людину, що формується, і в її орієнтації на ідеал вільної, самостійної, активної особистості. Віра в дитину – наріжний камінь педагогіки М.Монтессорі, найбільш повне вираження її гуманістичних устремлінь. Ця установка була присутня усім без винятку представникам вільного виховання, однак Монтессорі пішла далі своїх „ідеологічних” соратників. Вона зуміла перебороти властивий їм негативізм стосовно педагогічних методик, що нібито заважають прояву спонтанної активності дітей. Навпаки, вона зуміла розробити до дрібних нюансів метод, що забезпечує максимальний розвиток дитячої активності. Саме цим насамперед і пояснюється феномен життєвості педагогіки М.Монтессорі, її успіх і популярність протягом багатьох десятиліть.
Підтвердилося передбачення відомої російської послідовниці педагогіки М.Монтессорі Юлії Іванівни Фаусек, яка у 1924 році писала: „Настане час, коли школи Монтессорі вкриють мережею всю Європу. Немає більш інтернаціонального методу виховання дітей, ніж метод Монтессорі. Різні діти багатьох країн у проявах свого інтелектуального розвитку є дітьми однієї нації – дітьми мислячого людства”.
Познайомившись із провідними ідеями технології М. Монтессорі, ми можемо простежити збіг цілей реформування сучасної освіти України й основних положень наукової системи Марії Монтессорі.
Центром педагогічної системи Монтессорі є дитина. Ця теза є абсолютно сучасною; відповідно до реформ в освіті дитина поставлена в центр усього навчального процесу.
Педагогічні підходи та методи навчання, що базуються на філософських поглядах Марії Монтессорі, надають унікальної можливості розвивати дитину з раннього віку у всіх сферах її життя: інтелектуальній, емоційній, фізичній, соціальній, моральній.
Експериментальна педагогіка Марії Монтессорі дозволяє в теорії і практиці поєднати новітні досягнення психології, медицини, фізіології, антропології, а нині ще й біоенергетики.
Монтессорі закликає нас не прискорювати розвиток дітей, але і не втратити момент, у якому їм відкриється зменшена безпечна модель усього нашого світу. Спершу очі малюка розгубляться, а потім знайдуть те, що йому потрібно тут і зараз. Треба тільки пам'ятати, що в якості навчальних матеріалів мають бути не звичайні випадкові предмети, а відібрані шляхом тривалих спостережень за тим, що і як сприяє дітям у розвитку. Більшість із них зібрані у серії і розраховані на те, що малюк зможе їх торкнутися, обмацати рукою, побачити або відчути відмінності. Так до відомої тільки їй межі дитина може розвивати свої відчуття. Це знання вона може застосувати, навіть освоюючи букви, які зроблені з шорсткого паперу, наклеєного на дощечки. Обводячи їх пальчиками, дитина запам'ятовує не тільки саму букву, але і те, як її писати. До процесу запам’ятовування залучається пам'ять тіла.
Тому реформа освіти в Україні передбачає створення широкої мережі Центрів експериментальної педагогіки, кардинальні зміни в підготовці вчителів, глибоку наукову експертизу всіх педагогічних інновацій.
Попри те, що Монтессоріпедагогіка має більш аніж столітню історію і виняткову репутацію, для України це все ще новий педагогічний підхід.
Методика Марії Монтессорі була створена в 19 столітті в Італії і названа на честь її засновниці - великого педагога і доктора медицини.
Основна ідея методики Монтессорі - максимально самостійний розвиток дитини в спеціально створеному середовищі, основний принцип - спонукати дитину до самовиховання, до самонавчання і до саморозвитку.
Девіз педагогіки Монтессорі - "Допоможи мені це зробити самому".
У цьому й полягає основна відмінність методики Монтессорі від інших методик раннього розвитку. Дитина з самого народження сприймається як особистість з величезним потенціалом для саморозвитку, а завдання дорослих спостерігати за малюком і коригувати його самонавчання.
Велике досягнення Марії Монтесорі у тому, що вона створила свою педагогічну систему, яка максимально наближена до тієї ідеальної ситуації, коли дитина навчається сама.
Система складається з трьох частин: дитина, навколишнє середовище, вчитель. У центрі всієї системи - дитина. Навколо неї створюється спеціальне середовище, в якому вона живе і вчиться самостійно. У цьому середовищі дитина удосконалює свій фізичний стан, формує моторні та сенсорні навички, що відповідають віку, набуває життєвий досвід, вчиться упорядковувати і зіставляти різні предмети і явища, а основне - здобуває знання на власному досвіді. Вчитель же спостерігає за дитиною і допомагає їй, лише тоді, коли це справді потрібно.
Таким чином, Монтессорі вдалося створити цілу освітню систему (садочки, школи), яка заснована на самоформуванні особистості дитини самою дитиною, виходячи з її власного внутрішнього потенціалу.


НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ У РАЗІ ВИНИКНЕННЯ БУДЬ-ЯКИХ ПИТАНЬ ЗВЕРТАЙТЕСЯ ДО АДМІНІСТРАТОРА САЙТУ 0501022921, natvik78@yandex.ru

Замовити цю роботу за допомогою форми: