


Змiст:
Вступ
Розділ І. Теоретико-методологічні засади аналізу доходів населення та їх державного регулювання
1.1. Проблема бідності в наукових теоріях і сучасних дослідженнях
1.2. Види доходів населення та інструментарій їх регулювання
1.3. Державне регулювання розподілу доходів і система соціального захисту
Розділ ІІ. Дослідження проблеми існуючого стану розподілу доходів в Україні
2.1. Аналіз соціальної ситуації
2.2. Соціально-економічні чинники бідності на макрорівні та на рівні домогосподарства
2.3. Проблеми розподілу доходів в Україні
Розділ ІІІ. Заходи державної політики щодо розподілу доходів та пом’якшення впливу кризових явищ на бідність населення
3.1. Передумови розробки ефективної стратегії подолання бідності в Україні
3.2. Державні заходи щодо регулювання диференціації доходів населення і зниження бідності
Висновки
Література
Висновок:
Проведене дослідження показало, що в умовах ринкової моделі господарювання не можна не до оцінювати ролі державного регулювання в управлінні розподілом доходів.
Проблема бідності турбувала людей протягом віків. Економічною теорією встановлені різноманітні причини бідності - від неефективних схем соціального захисту до загальної несправедливості економічної і соціальної системи. Реформи соціального страхування, втручання держави в регулювання ринку праці, значні зміни форм економічної організації були направлені на зниження гостроти проблеми бідності.
Головним завданням дослідження бідності, як соціального феномену є всебічний аналіз проблеми бідності, основними аспектами якого має стати відповідь на наступні питання:
- що є домінантними причинами бідності;
- за якими критеріями визначається категорія бідних;
- яким є вплив бідності на тих, кого вона спіткала, в чому полягають її соціальні наслідки;
- якими мають бути оптимальні механізми подолання цього явища.
Водночас саме поняття бідності вимагає додаткового аналізу. Бідність – поняття відносне. Критерії бідності і багатства різні в різних країнах. Те, що для одних є злиденністю, за інших умов може розцінюватись як заможність. До того ж варто розрізняти бідність глобальну (всієї нації) і бідність мікроекономічну (окремих груп населення, сімей)
Уникнути бідності взагалі неможливо, як неможливо її подолати, тим більше у країні з перехідною економікою. Але це явище має бути контрольованим і регульованим, бо соціальною проблемою бідність стає тоді, коли виходить з-під державного контролю, набуває форм застійної і хронічної. Особливо загрозливу форму бідність набуває, коли вона стає не тільки „інтрагенераційною” (тобто індивід стає бідним внаслідок соціальних катаклізмів чи власних промахів упродовж свого трудового життя), а й „інтергенераційною”. Неприпустимо, щоб бідність успадковувалась і держава не надавала шансів дітям з бідних родин розірвати це замкнене коло.
Бідність в Україні зумовлена трансформаційними процесами. Перехід від збанкрутілої командно-адміністративної системи до ринкової економіки не міг не супроводжуватись падінням виробництва, яке в своїй основ було неконкурентним і неефективним. Відсутність практичного досвіду, теоретичного осмислення шляхів переходу економіки до ринкової, у багатьох випадках неадекватні рекомендації міжнародних фінансових інституцій та зарубіжних експертів, що не враховували специфіку нашої держави, кадровий голод на старті реформ привели до численних помилок та прорахунків у здійсненні управлінських рішень. Модель трансформації, що базувалася на рекомендованих ззовні спрощених принципах ринкової трансформації виявилась глибоко деструктивною. Реформи здійснювались ціною соціальних втрат, у багатьох випадках були зруйновані і ті соціальні цінності, які свого часу були запозичені західними країнами. За роки кризи (1990-1999) найбільш несприятливі наслідки виникли у соціальній сфері. Україна стала країною з найвищою бідністю в Європі.
Таким чином, причини української бідності полягають насамперед у повільній адаптації національної економіки до ринкових умов, не конкурентоспроможності низки галузей і виробництв, превалюванні низькооплачуваних робочих місць.
Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com