перейти на сайт>>

Нетрадиційні підходи в системі корекційної роботи з подолання заїкання

ID роботи: 6923
Тип роботи:
Об'єм: 37 стор.
Вартiсть: 80 грн.


Змiст:

ВСТУП

РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ДО РОЗВИТКУ СПІЛКУВАННЯ У ДОШКІЛЬНИКІВ ІЗ ЗАЇКАННЯМ

1.1. Проблема заїкання у психолого-педагогічній літературі

1.2. Психолого-педагогічна характеристика дітей дошкільного віку, що заїкаються

1.3. Специфіка використання нетрадиційних підходів у логопедичній роботі

РОЗДІЛ ІІ. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ НЕТРАДИЦІЙНИХ ПІДХОДІВ В СИСТЕМІ КОРЕКЦІЇ ЗАЇКАННЯ В ГРУПІ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

2.1. Логопедичний обстеження дошкільників із заїканням. Виявлення причин заїкання

2.2. Проведення корекційно-логопедичної роботи з дошкільниками із заїканням з використанням методу казкотерапії

2.3. Аналіз ефективності казкотерапії в процесі корекції заїкання у дітей дошкільного віку

ВИСНОВКИ

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

ДОДАТКИ



Висновок:

Таким чином, в даній курсовій роботі ми розглянули теоретичні аспекти та  практичний досвід використання нетрадиційних підходів у  подоланні заїкання дітей дошкільного віку.  Існуючі в даний час методики корекції заїкання у дошкільників в основному спрямовані на відновлення функцій мови і не враховують наявність у дітей 4-5 років емоційно-напруженого стану, зниження адаптивних властивостей дитини до впливу на неї навколишнього соціального середовища. Включення в традиційні логопедичні заняття нетрадиційних методів, а саме казкотерапії, сприяє не тільки закріпленню навичок плавної мови і перенесення їх в природні умови спілкування, але і впливає на особистість заїкуватого, гармонізуючи його відносини з навколишнім світом.

Казка є універсальним засобом для розвитку комунікативних навичок, які порушені у дошкільників із заїканням як на вербальному, так і на невербальному рівні, і використання казок для вирішення даних завдань є оптимальним засобом. Програвання казок завжди створює у дітей емоційно підвищений настрій. Відомо, що емоційно значущі ситуації можуть приводити до погіршення мовлення у дітей із заїканням. Тому закріплення плавної  мови на емоційному тлі стає для логопеда одним з важливіших моментів у корекційній роботі.

Таким чином, казка стає своєрідним з’єднувальним «містком» між реальністю і фантазіями, між дорослими і дітьми. В результаті засвоєних на заняттях правил, корекційні справи стають для дітей певним мовним і поведінковим зразком, створюючи сприятливу мовне і психологічне середовище для дитини, що веде до оптимізації лікувально-корекційного процесу. Зміст казок викликає інтерес як у дітей, так і у дорослих: у них можна знайти повний перелік людських проблем і способи їх розв’язання. Образи казок звертаються одночасно до двох психічних рівнів: рівню свідомості і підсвідомості, що надає особливі можливості при комунікації. Вплив за допомогою метафори, у формі якого створена казка, є глибинним і стійким, оскільки зачіпає не тільки поведінкові пласти психіки, але і її ціннісну структуру. Для дітей казкотерапія, насамперед, пов’язана з процесом пошуку сенсу, розшифровки знань про світ та системи взаємовідносин у ньому, вона допомагає здійснювати перенесення казкових уроків в реальність, об’єктивізувати проблемні ситуації.

Проведений контрольний експеримент дозволив переконатися в ефективності запропонованої нами методики роботи з дошкільниками із заїканням. Заняття з казкотерапії не тільки сприятливо впливають на психічний стан заїкуватого дитини, але і допомагають на прикладі рольового комунікативно-поведінкового образу сформувати мовний еталон, відпрацювати плавну мова в різних емоційних ситуаціях.

Таким чином, включення казкотерапії  як нетрадиційного методу   в реабілітаційну програму для дітей із заїканням сприяє закріпленню правильної та плавної вимови, корекції особистості, нормалізації відношень з навколишнім середовищем, що у свою чергу знижує вірогідність рецидивів заїкання і підвищує ефективність лікувально-корекційної роботи.


Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: