перейти на сайт>>

Особливості вживання дієслівної лексики в мовленні дітей молодшого шкільного віку з ЗНМ (загальне недорозвинення 3 рівня)

ID роботи: 6509
Тип роботи:
Об'єм: 40 стор.
Вартiсть: 80 грн.


Змiст:

Вступ

Глава 1. Теоретичні підходи до вивчення особливостей вживання дієслівнох лексики дітей із загальним недорозвиненням мовлення

1.1.        Психолого-педагогічна характеристика дітей із загальним недорозвиненням мовлення

1.2. Особливості формування дієслівного лексикону дитини

1.3. Проблеми формування дієслівного словника та вживання дієслівної лексики у дітей із ЗНМ

Глава 2. Діагностичне дослідження особливостей вживання дієслівної лексики в  мовленні дітей молодшого шкільного віку з ЗНМ та робота над формуванням дієслівного лексикону

2.1. Діагностичне обстеження дітей із ЗНМ з метою визначення  особливостей вживання дієслівної лексики

2.2. Робота з розвитку дієслівної лексики у молодших школярів із ЗНМ 3-го рівня

2.3. Аналіз ефективності корекційно-розвиваючої програми з формування дієслівної лексики у молодших школярів із ЗНМ 3-го рівня

Висновок

Використана література

Додатки



Висновок:

Підводячи підсумки курсової роботи слід зазначити, що одним з факторів, що зумовлюють недоліки побудови простих поширених речень дітьми із ЗНМ  є недостатнє оволодіння дієсловами, які найчастіше виступають у ролі предиката в структурі речення.

Несформованість синтаксичної системи мови в дітей з ЗНМ виявляється в порушеннях синтаксису як на рівні глибинних, так і поверхневих структур. Па глибинному рівні ці порушення проявляються в труднощах оволодіння семантичними компонентами, а на поверхневому рівні – порушення граматичних зв’язків слів, неправильної послідовності слів у реченні.

Результати дослідження підтверджують наявні в науковій літературі дані про взаємозв’язок і взаємовплив когнітивного та мовленнєвого розвитку. Сформованість когнітивних передумов у дітей із ЗНМ ускладнює оволодіння мовною нормою, в той же час недоліки оволодіння мовними засобами ускладнюють формування мовної системи в цілому. Таким чином, в структурі мовленнєвого дефекту у молодших школярів із ЗНМ відзначаються порушення мовної та семантичної складових, найбільшою мірою страждає саме семантичний компонент.

Після аналізу різних методик, нами було проведенно діагностичне дослідження особливостей вживання дієслівної лексики у дітей старшого молодшого шкільного віку із ЗНМ третього рівня (у дослідженні брали участь 5 дітей). Дані, отримані в результаті проведення обстеження, дозволили зробити висновки про рівень сформованості дієслівного словника. Результати дослідження демонструють бідність, обмеженість дієслівної лексики дітей даної групи. У молодших школярів відзначаються порушення в розвитку пасивного словника дієслівної лексики, вживання різних граматичних форм дієслів. Найбільш у дітей страждають вміння диференціювати дієслова доконаного і недоконаного виду, а також дієслова різного роду.
На підставі виявлених особливостей та аналізу сучасної методичної літератури з даної проблеми нами було розроблено зміст роботи по формуванню дієслівного словника у молодших школярів  із ЗНМ третього рівня.

Важливим компонентом логопедичної роботи з дітьми із ЗНМ є поглиблене вивчення і якісний аналіз:

розуміння і вживання дієслів з різними лексичними значеннями (емоційного стану людини, руху, предметних дій, антонімів – префіксальних дієслів з протилежним значенням, дієслів з різними основами, дієслів-синонімів, зворотних дієслів та ін);

диференціації граматичних форм дієслів (однини і множини теперішнього часу, зміна дієслів минулого часу за родами, особам, дослідження розуміння і вживання префіксальних дієслів, дієслів досконалого й недосконалого виду).

На основі досліджень закономірностей мовленнєвого розвитку дітей із ЗНМ 3-го рівня були розроблені шляхи подолання мовної недостатності, визначено зміст корекційного навчання і виховання, закладені методи фронтального навчання і виховання дітей.

Аналіз результатів повторного обстеження дозволив зробити висновки про ефективність виконаної роботи:

- після проведення занять у дітей із ЗНМ третього рівня значно збільшився обсяг як пасивного, так і активного дієслівного словника;

- зафіксовано істотні зміни дієслівного словника в якісному відношенні: зменшилася кількість помилок, пов’язаних з неправильним вживанням слів, частіше відзначалося неточне, але при цьому цілком адекватне вживання дієслів;

- скоротилося число граматичних помилок.

Також слід зазначити, що результати експериментальної роботи дають підставу говорити про позитивні зміни у формуванні дієслівної лексики молодших школярів  із ЗНМ третього рівня.


Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: