перейти на сайт>>

Початкова математична освіта в Україні в контексті освітніх реформ другої половини XX століття

ID роботи: 6873
Тип роботи:
Об'єм: 74 стор.
Вартiсть: 250 грн.


Змiст:

Вступ

Розділ  I. Теоретичні аспекти вивчення проблеми історичного розвитку математичної освіти XX століття

1.1.  Тенденції розвитку шкільної освіти в Європейських країнах і в США

1.2. Історичні та методичні аспекти проблеми викладання початкового курсу математики в Україні в період 50–90-х роках

Розділ  II. Особливості історичного розвитку початкової математичної освіти другої половини XX століття

2.1. Реформування початкової математчиної освіти у 50-60 роках ХХ століття

2.2. Розвиток початкової мате матчиної освіти у другій половині        60-х – 70 роках ХХ століття

2.3. Тенденції розвитку методики викладання математики у початковій школі  у  80-90-х роках ХХ століття

Висновок до розділу 2

Висновки

Список використаної літератури



Висновок:

Серед обов’язкових предметів початкової школи є математика. Це пов’язано з її роллю в науково-практичній діяльності людства. Розвитку математичної освіти в Україні приділяється велика увага. У зв’язку з цим актуальним є звернення до вітчизняного методико-математичного досвіду другої половини ХХ ст., яке зумовлене тим, що в центрі уваги на той час були питання змісту й удосконалення методів навчання з урахуванням інтересів та вікових особливостей учнів; використання досягнень психолого-педагогічних наук.

Вивчення особливостей початкової математичної освіти в Україні в контексті освітніх реформ другої половини  XX століття показало, що вона розвивалася на основі корінних соціально-економічних і політичних перетворень, які відбувалися в країні під час державного будівництва. Разом з тим вона сама відіграла важливу роль у цих перетвореннях.

Проведений аналіз спрямованості наукових досліджень в галузі викладання математики другої половини ХХ століття в Україні показав, що в цей період відбулися якісні зміни у вивченні шкільної математичної освіти. Було виявлено, що традиційно система шкільної математичної освіти передбачає вивчення вузьких методичних питань, пов’язаних з вивченням окремих тем, різними віковими категоріями учнів, на різного роду уроках. У виділений період початкова математична освіта стала розглядатися ще й як найбільш вдала форма для розвитку, перетворення і вдосконалення пізнавальної діяльності учнів, активізації їх мислення, розвитку інтелектуалізації та самоконтролю за своєю діяльністю.

Друга  половина XX століття у вітчизняній дидактиці знаменується активним упровадженням психологічного знання в освітню систему країни. Психологія допомагає пояснити закономірності розвитку дитини й роль освіти в цьому розвитку, дозволяє зрозуміти механізми формування нових знань, умінь і навичок, підказує, як треба психологічно грамотно організовувати весь процес шкільного навчання.

Отже, в тематиці досліджень з початкової математичної освіти явно посилилися складові педагогічного і психологічного плану, а їх кількість зростала з кожним десятиліттям.

Саме завдяки дослідженням психологів другої половини ХХ століття у шкільній математичній освіті намітилася тенденція до якісно іншої організації математичної освіти дітей, де кожна дитина розглядатиметься в логіці своєї особистості, у якій математика посяде своє, призначене для неї місце.

Проте в процесі реалізації шкільної математичної освіти, у практиці роботи шкіл другої половини ХХ століття таке «злиття» математики й психології натрапляло на опір з боку старої «авторитарної моделі освіти», головним завданням якої була підготовка «середнього» школяра, з необхідним набором строго певних знань, умінь і навиків.

Таким чином, позначений період характеризувався в розвитку шкільної математичної освіти, з одного боку, його психологізацією, включенням гуматінарної складової в систему навчання математики, з іншого – прагненням до збереження освітніх стереотипів.


Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: