перейти на сайт>>

Психологія сімейного виховання дітей з проблемами в розвитку

ID роботи: 8672
Тип роботи:
Об'єм: 50 стор.
Вартiсть: 70 грн.


Змiст:

Вступ

Розділ І. Теоретичні аспекти виховання дітей з проблемами розвитку у сім’ї

1.1. Роль сімейного виховання у повноцінному розвитку дитини

1.2. Діти з проблемами у розвитку та проблема їх виховання у сімейному середовищі

1.3. Особливості виховання дітей з особливими потребами у сім’ї

Розділ ІІ.  Дослідження психологічних аспектів сімейного виховання дітей з проблемами у розвитку

2.1. Організація, база та методики дослідження

2.2. Характеристика та аналіз результатів дослідження

2.3. Узагальнення результатів дослідження та рекомендації щодо розвитку емоційної сфери розумово відсталих молодших школярів

Розділ ІІІ. Рекомендації щодо побудови системи сімейного виховання дітей з проблемами у розвитку

Висновки

Література

Додатки



Висновок:

Отже, у першому розділі курсової роботи були досліджені теоретичні аспекти виховання дітей з проблемами розвитку у сім’ї.

 Сім’я – це мікросоціум, в якому формуються моральні якості дитини, її відношення до людей, уявлення про характер міжособистісних взаємин. І цей факт не можна упускати як в діагностичній, так і в подальшій корекційній  роботі із дитиною з проблемами в розвитку.

Хвороба, дефект чи стан дитини породжує соціальні, педагогічні, психологічні проблеми у сім’ї. Особливо важкі для батьків перші дні й місяці з того дня, коли поставлено діагноз. Усвідомлення неповноцінності дитини, її страждання, необхідність пристосуватися до нових обставин, а іноді навіть змінювати усталений ритм життя створює психотравмуючу ситуацію. Батьки намагаються віднайти в своєму минулому помилки, які нібито спричинили неповноцінність дитини: куріння під час вагітності, вживання алкоголю, хвороба тощо. Часом до цього приєднується страх за життя дитини, її майбутнє і майбутнє сім’ї.

Батьки сприймають діагноз дитини як безвихідь і вирок. Часто вони миряться з вадами дитини, але нічого не роблять для того, щоб вона набула навичок самообслуговування і спілкування (виключаючи важкі форми інвалідності). Інша ситуація виникає тоді, коли батьки змирившись з інвалідністю чи хворобою дитини, починають занадто опікати її, позбавляючи можливості крок за кроком самостійно вчитись навичкам самообслуговування. Якщо батьки до дитини ставляться як до хворої, немічної, неспроможної, вона розвивається пасивно, важко пристосовується до нових умов, боїться людей. тварин, несподіваних ситуацій.

Як показало проведене дослідження, проведене у другому розділі курсової роботи,  діти з проблемами розвитку погано контролюють свої емоційні прояви, часто навіть не намагаються це робити.

Тестування за методикою «Шкала ситуативної (реактивної) і особистісної тривожності Спілбергера-Ханіна» показало, у переважної дітей з розумовою відсталістю (3 дитини з 4) спостерігається несформованість емоційної сфери, що проявляється у високому ступені тривожності (3 дитини). Виходячи з того, що у молодших школярів з розумовою відсталістю підвищений рівень тривожності, яка переростає у гнів і ворожість, а також переважає конфліктна поведінка у відносинах з однолітками та вчителями, з’являються певні труднощі у спілкуванні з оточуючими їх людьми.

Результати, отримані зі методикою «Люшера-Дорофєєвої» також свідчать про несформованість емоційної сфери: у 2 дітей спостерігаємо нестійкість емоційного стану, що у 2 - стани афективного гальмування та афективного збудження.

Аналіз виконання завдання «Малюнок сім’ї» свідчить про те, що емоційна сфера є дуже важливою для досліджуваних. виконані малюнки свідчать про несвідоме, а іноді і усвідомлене бажання мати поруч емоційно близьку людину.

Аналіз результатів діагностики дітей з проблемами розвитку  дає змогу зробити висновки про необхідність розробки рекомендації щодо побудови системи сімейного виховання дітей з проблемами у розвитку та визначити основні цілі психокорекційної роботи:  переструктурування батьківсько-дитячих взаємовідносин; оптимізація подружніх і внутрішньосімейних взаємовідносин; гармонізація міжособистісних стосунків між дитиною і членами родини;  розвиток комунікативних форм поведінки, що         сприяють самоактуалізації і самоствердженню батьків, які виховують дитину з проблемами у розвитку.

Батькам дитини з проблемами у розвитку потрібно, насамперед, створити емоційний психологічний комфорт, почуття впевненості і захищеності, поступово і обережно навчатися новим навичкам і формам поведінки, спостерігаючи за дитиною.

 


НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: