


Змiст:
Вступ
1. Теоретичні підходи до проблеми соціально-трудової реабілітації розумово відсталих підлітків
1.1. Психолого-педагогічна характеристика розумово відсталої дитини
1.2. Своєрідність трудової діяльності розумово відсталих учнів та її роль у формування їхньої особистості
1.3. Особливості здійснення процесу спеціально організованого трудового навчання у процесі соціально-трудової реабілітації розумово-відсталих підлітків
2. Експериментальне дослідження впливу соціально-трудової реабілітації на розвиток розумово відсталих підлітків
2.1. Констатуючий експеримент: виявлення здібностей розумово відсталих підлітків
2.2. Використання методики орігамі у процесі соціально-трудової реабілітації розумово відсталих підлітків
2.3. Дослідження ефективності застосування методики орігамі у процесі соціально-трудової реабілітації розумово відсталих підлітків
Висновок
Список використаної літератури
Додатки
Висновок:
Таким чином, у першій частині курсової роботи розглянуто теоретичні підходи до проблеми соціально-трудової реабілітації розумово відсталих підлітків. Завдання трудового виховання розумово відсталих підлітків в умовах допоміжної школи-інтернату є виховання у вихованців позитивного ставлення до праці, виконання суспільно корисних справ, виховання відповідальності за виконану роботу, бережливості, уміння працювати у колективі.
Трудове виховання у допоміжній школі здійснюється у різних видах трудової діяльності: у навчанні, побутовій, суспільно-корисній праці. Всі види праці тісно пов’язані між собою, але кожен з названих видів має свої відмінності. У процесі навчальної праці вихованці засвоюють знання, що необхідні їм для розвитку і подальшої трудової діяльності. Побутова праця є однією з найбільш простих і обов’язкових видів, з яким підлітки стикаються щоденно.
Організовуючи суспільно корисну працю, стараюся раціонально розподілити фізичні навантаження, врахувати особливості розвитку вихованців.
Для цього, чітко визначаю норми праці і форми її обліку і контролю, міри стимулювання, вимагаю дотримання дисципліни праці. Цю роботу проводжу для того, щоб привчати вихованців поважати працю і добросовісно ставитися до неї.
На другому етапу було проведено експериментальне дослідження впливу соціально-трудової реабілітації на розвиток розумово відсталих підлітків.
Було проведено дослідження щодо визначення можливостей розвитку в розумово відсталих підлітків через мистецтво на заняттях з праці. Для розвитку соціально-трудової активності з підліткам було проведено заняття з орігамі «Чарівний квадрат».
Іграшки-саморобки мають великі педагогічні можливості. Вони розвивають фантазію і творчість, конструктивне мислення і кмітливість, розширюють ігровий досвід, дають знання про навколишній світ, збагачують словник підлітків, формують уміння спілкуватися один з одним.
Для виготовлення виробів не знадобляться трудомісткі дії, дорогі або труднодоступні матеріали. Практично всю роботу підліток зможе зробити сам при мінімальній допомозі і підтримці дорослого. Проте результат діяльності буде естетично і емоційно привабливим для дитини, адже цю милу іграшку вона зробить сама.
Для виготовлення іграшок використовується звичайний папір. Це, мабуть, найдоступніший матеріал. Іноді можуть знадобитися ножиці і клей, олівці або фломастери, щоб вирізувати і приклеїти або домальовувати яку-небудь дрібну деталь. Основні частини іграшки виготовляються методом згинання паперу.
Особливо привертає розумово відсталих підлітків можливість самим створити такі вироби з паперу, які потім будуть використані в іграх, інсценуваннях, оформленні куточка, ділянки дитячого саду або даровані на день народження, до свята своїм батькам, вихователям, друзям.
Потреби практиків зумовлюють необхідність подальшої розробки теоретичних і методичних положень щодо підвищення рівня підготовки студентів до викладання художньої праці: трудового навчання й образотворчого мистецтва.
Зокрема, необхідно:
а) поглибити теоретичне обґрунтування і привести у відповідність із вимогами реформування освіти зміст підготовки майбутніх фахівців;
б) розробити і ввести в навчальний процес вищих навчальних закладів цілісну систему методичної підготовки студентів до викладання художньої праці: трудового навчання й образотворчого мистецтва на особистісно зорієнтованій основі із широким використанням новітніх технологій.
Заняття орігамі сприяє розвитку інтелекту, художнього смаку, просторової уяви, конструкторських здібностей, привчає до точності і акуратності.
Проведення циклу занять по виготовленню виробів з паперу, безперечно, дозволить урізноманітнити виховний процес, змістовно та цікаво організувати уроки з елементами ручної праці з розумово відсталими підлітками.
Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com