перейти на сайт>>

Формування елементарних уявлень про множину у дітей молодшого дошкільного віку

ID роботи: 6529
Тип роботи:
Об'єм: 32 стор.
Вартiсть: 60 грн.


Змiст:

Вступ

Глава 1. Значення формування уявлень про множину для розумового розвитку дітей

1.1. Особливості сприймання множин дітьми молодшого дошкільного віку

1.2. Аналіз з програмових завдань по формуванню кількісних уявлень у дітей молодшого дошкільного віку

Глава 2. Методика формування уявлень про множину у дітей молодшого дошкільного віку

2.1. Організація практичних дій з предметними множинами. Формування кількісних понять «один» і «багато»

2.2. Методичні прийоми роботи по навчанню дітей співставленню і порівнянню груп предметів, встановленню їх рівності чи нерівності по кількості елементів

Висновки

Список використаних джерел

Додатки



Висновок:

Формування у молодших дошкільників кількісних уявлень – одна з най­складніших тем дочислового періоду. Порів­нювання множин за кількістю, виділення підмножини з множини, класифікація мно­жин сприяє усвідомленому сприйманню множин, підготовці дитини до адекватного сприймання числа, числового ряду, виконання арифметичних дій тощо.

У молодшому дошкільному віці діти мають навчитися визначати кількісну величину множини (багато – мало, багато – один); порівнювати множини за кількістю (більше, менше, однакова кількість); знаходити запропоновану кількість; складати множини за кількістю тощо.

Саме під час вивчення кількісних уяв­лень, формується сприймання множини, що має розвиватись у процесі виконання дій над предметними множинами. На першому етапі діти визначають і створюють множини, які різняться значною кількістю предметів (ба­гато – один, багато – мало). Тільки після усвідомлення цих понять потрібно перехо­дити до поелементного порівняння множин, визначення їх еквівалентності.

Враховуючи своєрідність сприймання молодших дошкільників, доцільно поступово ускладнювати завдання, спочатку пропо­нуються предметні множини тотожні за всіма ознаками і розташовані горизонтально на однаковій відстані (їх має бути не більше трьох); предмети, з яких створюються множини, мають відрізнятись однією, а потім кількома ознаками.

Практична діяльність молодших дошкільників з множи­нами сприяє розвитку таких розумових операцій як класифікація, порівняння, синтез, аналіз. Поелементне співвідношення двох, а потім більшої кількості множин забезпечує усвідомленість розуміння потужності вели­чин, а дії з предметами та множинами під час формування кількісних уявлень - розвиток наочно-дійового та наочно-образного мис­лення.

 У математиці важливим є не якість предметів, а їх кількість. Операції з числами на перших порах важкі і не зовсім зрозумілі дитині.

 Дітей до 3-х рочків треба спонукати обстежувати предмети різної форми та величини та порівнювати їх – «такий самий, різні, однакові ...», вчити орієнтуватися на собі – «де вуха, ніс, ноги, ручки ...», у просторі – «ближче, дальше ...» та у часі «раніше,зараз,потім ...». Важливо навчити розрізняти де один та багато.

На  заняттях  з  математики вихователь  використовує різноманітні   (згідно з програмними завданнями)   картки з намальованими на них предметами; картки, поділені на клітинки, з однією або двома смужками. Спочатку вихователь використовує картки з намальованими на них предметами і пропонує покласти на кожен малюнок один предмет. Істотним у цій роботі є навчання практичних навичок накладання: брати предмети (іграшки) правою рукою, закривати малюнки по порядку, зліва направо, або справа наліво, не пропускаючи жодного. У перших завданнях кількість предметів і малюнків має бути однаковою. Це полегшує виконання завдання дитиною і контроль вихователя.

Надалі у запропонованих завданнях передбачається нерівність елементів порівнюваних множин. Діти визначають, де більше, де менше предметів. Вихователь показує дітям різні способи встановлення рівності: збільшенням або зменшенням елементів однієї з множин. У таких вправах вихователь передбачає порівнювання елементів однорідних множин, що відрізняються за величиною: на картку з намальованими великими кружечками діти накладають менші і з’ясовують, що маленьких кружечків більше, а більших – менше. Такі вправи розвивають увагу дітей в тому, скільки елементів містить кожна множина.

Основними методами і прийомами формування уявлень про множину є дидактичні ігри та вправи з конкретними множинами (предмети, іграшки, геометричні фігури). З цією метою широко використовуються різні малюнки та картки. Коли дитина бачить, відчуває, торкається до предмета, сформувати у неї поняття про множину  значно легше. Тому одним з основних принципів навчання дітей є наочність. 

У процесі формування у дошкільника уявлень про множину  доцільним є використання різноманітних дидактичних ігор. Такі ігри вчать дитину розуміти деякі математичні поняття, формують уявлення про співвідношення  кількості, розвивають вміння орієнтуватися в напрямах простору, робити висновки. При використанні дидактичних ігор у навчанні дошкільників математики широко застосовуються різні предмети і наочний матеріал, який сприяє тому, що заняття проходять у веселій, цікавій та доступній формі.


Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: