перейти на сайт>>

Формування пізнавальної активності дошкільників у процесі навчання

ID роботи: 1682
Тип роботи:
Об'єм: 39 стор.
Вартiсть: 120 грн.


Змiст:

Вступ
Розділ 1. Пізнавальна активність як, проблема педагогічної та вікової психології
§ 1. Умови формування та особливості пізнавальної активності у старшому дошкільному віці
§ 2. Активізація пізнавальної діяльності старших дошкільників в процесі навчання
Розділ 2. Експериментальне вивчення умов формування пізнавальної активності дітей-дошкільників
§ 1. Характеристика бази, етапів та методики дослідження
§ 2. Інтерпретація результатів експериментального дослідження
Висновок
Список використаних джерел
Додатки



Висновок:

Розвиток особи – є нескінченний процес зародження нових можливостей і перетворення їх в реальну дійсність. Вікові зміни в умовах виховання дітей роблять вирішальний вплив не тільки на психіку, але і на пізнавальну активність. Діти старшого дошкільного віку можуть не тільки продуктивно засвоювати способи наочних і пізнавальних дій, емпіричні і теоретичні знання, але і бути психологічно включеними в саму діяльність, тобто свідомо оволодівати тими способами дій, які змінюють і розвивають їх пізнавальні здібності. Старші дошкільники вже можуть розвивати свої здібності і ті особові якості, які ляжуть в основу розвитку їх пізнавальної активності і як наслідок вплине на подальшу успішність в учбовій діяльності.
Пізнавальна активність у дошкільному віці розглядається як глибока і якісна властивість особи, що постійно змінюється, направлена на усвідомлення предмету діяльності і досягнення кінцевого, значущого для нього результату.
Активність, самостійність, ініціативність, творчість є такими, що ведуть у визначенні спрямованості розвитку особі в сучасних умовах.
Проблема розвитку пізнавальної активності у старшому дошкільному віці є актуальною, оскільки дана якість грає велику роль в розвитку особи дитини. Пізнавальна активність необхідна людині, щоб вона змогла пізнати себе, розкрити закладені в собі здібності, знайти своє місце в житті.
Основними характеристиками пізнавальної активності є:
- Природне прагнення до пізнання;
- Позитивне відношення до нових знань;
- Активна пізнавальна діяльність, направлена на усвідомлення предмету діяльності і досягнення значущого для дитини результату;
- Прояв волі в процесі оволодіння знаннями.
Наше дослідження переконує в тому, що не завжди ДНЗ в змозі створити необхідні умови для розвитку всіх цих компонентів в належному ступені, тоді як творчі заняття володіють додатковими резервами для розвитку всіх основних характеристик пізнавальної активності практично будь-якої дитини.
Пізнавальна активність людини не є незмінною спадковою властивістю особи, тому ми можемо говорити про її формування і розвиток.
Нами були виявлені наступні способи і умови, сприяючі розвитку пізнавальної активності у старшому дошкільному віці:
- забезпечення внутрішнього ухвалення дітьми мети майбутньої роботи, тобто забезпечення розуміння того, навіщо треба це робити, на який передбачуваний результат орієнтуватися. Якщо ж діти не підготовлені до рішення задачі, вони не зможуть повноцінно включитися в діяльність.
- виключення поверхневого оцінювання підсумків попередньої роботи і у момент актуалізації знань.
- комбінування різних форм організації роботи, визначення їх місця на кожному етапі заняття.
- обговорення результатів діяльності і застосування придуманих самими дітьми вправ і завдань.
- навчання дітей раціональним способам розумової роботи.
- емоційна насиченість заняття, «схвильованість» самого педагога. Створення доброзичливого емоційного фону в роботі педагога і дітей. Позитивні емоції, що випробовуються дітьми в процесі навчання, стимулюють їх пізнавальну активність.
- стимулювання і заохочення самих актів пізнавальної активності дітей з боку педагога.
- на кожному заняття дитині повинна бути надана можливість виразити своє відношення до того, що відбувається (розвиток рефлексії), для усвідомлення значущості досягнутого результату діяльності.
Розвиваючи пізнавальну активність, виховуючи прагнення до знань, ми розвиваємо особу маленької людини, що уміє мислити, співпереживати, творити. Питання розвитку пізнавальної активності у дошкільному віці актуальні, важливі для кожного вихователя, якому небайдужа доля своїх вихованців.


НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ У РАЗІ ВИНИКНЕННЯ БУДЬ-ЯКИХ ПИТАНЬ ЗВЕРТАЙТЕСЯ ДО АДМІНІСТРАТОРА САЙТУ 0501022921, natvik78@yandex.ru

Замовити цю роботу за допомогою форми: