перейти на сайт>>

Використання активних методів навчання у процесі викладання біології

ID роботи: 6525
Тип роботи:
Об'єм: 36 стор.
Вартiсть: 80 грн.


Змiст:

Вступ

Розділ І. Використання активних методів навчання у процесі викладання біології  як психолого-педагогічна проблема

1.1. Психолого-педагогічні основи активних методів навчання

1.2. Сутність, особливості та види методів активного навчання біології

Розділ ІІ. Активні методи навчання та методика їх використання на уроках біології як фактор підвищення мотивації учнів

2.1. Педагогічні умови використання активних методів навчання на уроках біології

2.2. Особливості застосування активних методів навчання на уроках біології

Висновок

Список використаної літератури

Додатки



Висновок:

Становлення нової системи біологічної освіти в Україні зумовило істотну зміну ролі вчителя. Якщо зовсім недавно вчитель не замислювався над плануванням навчального процесу за будь-якими моделями, над вибором варіанту програми і таке інше, то сьогодні саме вчитель вибирає інноваційні проекти, ідеї, напрямки роботи. І майстерність нового вчителя залежить від його уміння об’єднати окремі методи і форми навчання в цілісні педагогічні системи і освітні технології.

Особливістю нашого часу є те, що вперше суспільство зіткнулося з ситуацією, коли освіта мусить підготувати нове покоління людей до життя в умовах, які, можливо, ще відсутні, а також до рішення завдань, які сьогодні, можливо, ще не сформульовані.

Саме цим зумовлені основні вимоги до системи освіти: підготувати активних людей, які уміють приймати рішення та відповідальних за ці рішення, людей, які усвідомлюють реалії, що оточують їх, і шукають шляхи розв’язання проблем, а також, які зможуть стати проповідниками гуманістичних ідей та екологічного способу мислення.

Сучасний урок з біології має забезпечити нормальне функціонування й розвиток дитячого організму. Урок не тільки навчає, але й виховує. Головне на уроці – виховання допитливості, прагнення пізнати непізнане, дізнатись нове про відоме. Працюючи за інноваційними технологіями особливу увагу доцільно приділити інтерактивному навчанню, а саме мотиваційному аспекту уроку. Інтерактивна модель навчання передбачає: сприятливий клімат на уроці, уміння учнів спілкуватися, бажання вчителя спілкуватися з учнями «на рівних». Учитель перестає бути єдиним джерелом інформації, є рівним учасником. У ході навчання за цією моделлю учень учиться робити вибір, шукати і аналізувати інформацію, захищати свою точку зору, добирати найбільш переконливі аргументи.

Активні методи навчання – це навчання діяльністю. Саме в активній діяльності, що спрямовується викладачем, студенти оволодівають необхідними знаннями, уміннями, навичками для їхньої професійної діяльності, розвивають творчі здібності. В основі активних методів лежить діалогічне спілкування, як між вчителем та учнями, так і між самими учнями. А в процесі діалогу розвиваються комунікативні здібності, уміння вирішувати проблеми колективно, і найголовніше – розвивається мова учнів.

Використання активних методів навчання на уроках біології прияє формуванню навичок і вмінь, виробленню цінностей, створенню атмосфери співпраці, взаємодії, дає учителю можливість стати справжнім лідером учнівського колективу.

 Активні методи навчання спрямовані на залучення учнів до самостійної пізнавальної діяльності, викликають особистісний інтерес до вирішення певних пізнавальних завдань, можливість застосування студентами отриманих знань. Метою активних методів є, щоб у засвоєнні знань, умінь, навичок брали участь усі психічні процеси (мова, пам’ять, уява і т.д.).

Відтак, можна вважати, що одним із ефективних шляхів формування творчої особистості у школі є використання інтерактивних методів, які дають змогу ство­рити умови для тісної міжособистісної взаємодії. Поєд­нання навчальної та ігрової діяльності, що відбувається в умовах моделювання різних навчальних ситуацій, можна розглядати як синтетичну антропотехніку.

Таким чином, застосування тренінгово-ігрового інтерактивного методу на уроках біології підвищує активність учнів при навчанні біології та дозволяє учням використовувати набуті знання в житті.

Упровадження проектної методики з використанням інформаційних технологій на уроках біології сприяє активізації пізнавальної діяльності учнів, підвищує ефективність навчально-виховного процесу. Саме такі технології забезпечують формування в учнів компетенцій і навичок XXI століття.

Вибір активних методів навчання допомагає за­лучати учнів до активної комунікативної діяльності під час занять, відповідно сприяє самостійному оволодінню вміннями й навичками, пошуку необхідних мовних засобів, шляхів вирішення різноманітних завдань.


НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: