перейти на сайт>>

Географічні задачі як засіб розвитку творчих здібностей учнів

ID роботи: 10443
Тип роботи: Курсовая
Об'єм: 44 стор.
Вартiсть: 100 грн.


Змiст:

Вступ

1. Поняття географічних задач та їх роль у творчому розвитку учнів

1.1. Поняття географічної задачі та види задач

1.2. Можливості використання географічних задач у процесі розвитку творчих здібностей учнів

2. Методичні аспекти використання географічних задач як засобу розвитку творчих здібностей учнів

2.1. Методичні засади побудови системи творчих географічних задач

2.2. Характеристика основних етапів  розв’язування  творчих задач на уроках географії

Висновки

Література

Додатки

Приклади творчих задач з теми «Атмосфера « (6 клас)



Висновок:
Аналіз наукової та методичної літератури, дає змогу зробити висновок, що у роботах науковців багато уваги приділяється системі проблемних задач як засобу формування творчих здібностей учнів. Зміст програмного матеріалу географії має величезні можливості для розвитку творчих здібностей учнів. Так, курс загальної фізичної географії розкриває матеріальну сутність навколишнього світу, встановлює глибокі причинно-наслідкові зв’язки між природними об’єктами та явищами, дає загальне уявлення про місце людини на Землі та її господарську діяльність. Географія материків і океанів вивчає головні особливості природи та населення Землі в окремих регіонах. Теоретичну основу курсу складають загальноземлезнавчі знання про гіпотези походження материків і океанів, рельєф і клімати Землі, географію Світового океану. Теоретичні знання дозволяють організувати вивчення природи окремих материків і океанів на якісно вищому рівні, при цьому головна увага приділяється встановленню причинно-наслідкових зв’язків між різними компонентами природних комплексів у результаті господарської діяльності людини. Таким чином, насиченість змісту проаналізованих географічних курсів базовим теоретичним матеріалом та широкими причинно-наслідковими зв’язками надає можливості розробки і застосуванню методів проблемного навчання, сприяє навчанню школярів способам вирішення проблем. Проблемне навчання складається з двох взаємопов’язаних компонентів: проблемне викладання (діяльність вчителя) і проблемне учіння (діяльність учнів). Проблемне викладання заключається в тому, що вчитель систематично створює проблемні ситуації за допомогою пізнавальних завдань й організовує навчально-пізнавальну діяльність учнів для їх розв’язання. Проблемне учіння – організована діяльність учнів, яка побудована з урахуванням логіки творчого мислення і полягає в аналізі проблемних ситуацій, постановці і розв’язання проблем у формі завдань. У результаті проблемного учіння школярі під керівництвом учителя формулюють правила, закономірності, «відкривають» для себе нові знання, уміння і навички. Проблемний пошук поєднує діяльність вчителя та учнів і побудований за логікою постановки і розв’язання проблемних завдань. У процесі систематичного вирішення завдань проблемного напряму в учнів формується творче мислення і готовність до творчої діяльності. На основі аналізу психолого-педагогічної, методичної літератури, узагальнення передового досвіду роботи і матеріалів досліджень, нами створено систему творчих географічних задач. В поняття «система проблемних завдань» ми включили таку їх сукупність, яка об’єднана загальною дидактичною метою, наскрізною змістовою лінією предмета, побудована з урахуванням вікових особливостей учнів і в цілому спрямована на «зону їх найближчого розвитку». За методичні засади її побудови були взяті доступні школярам методи дослідження географічної науки та окремі провідні ідеї фізичної географії, адаптовані до умов загальноосвітньої школи. Конструювання системи творчих задач ґрунтувалося на врахуванні таких дидактичних вимог: відповідність змісту програмного матеріалу; відповідність методу (комплексу методів) географічних досліджень; посильність  для учнів даної вікової групи; поступове зростання складності; спрямованість на «зону найближчого розвитку» школяра. Головна умова ефективного впровадження творчих географічних задач на будь-якому етапі уроку полягає у створенні певних типів проблемних ситуацій; достатня умова виявляється в актуалізації необхідних для даної ситуації знань шляхом логічної постановки інформаційних (репродуктивних) запитань і завдань, диференційованих за замістом, якій визначається рівнем підготовленості учнів конкретного класу
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: