


Змiст:
Вступ
Розділ І. Двійництво літературного герою та тему двійництва у творчості І. Франка
1.1. Проблема двійництва у літературі
1.2. Тема двійництва у творчості І. Франка
Розділ ІІ. Роман І. Франка «Лель і Полель» як психоаналітична студія двійництва
2.1. Образи братів Калиновичей у повісті „Лель і Полель”
2.2. Проблема внутрітекстової множинності роману І. Франка “Лель і Полель”
Висновок
Використана література
Висновок:
Сучасним психологічним романом у творчості Франка 80-х років стала написана польською мовою (1887) «Лель і Полель». Твір за життя Франка не був опублікований, хоча обіцяв стати новаторським явищем не лише в українській, а й у тогочасній польській літературі. «Лель і Полель», особливо в першій частині, певною мірою ту готичну різноманітність, яка накреслилася вже в ранній повісті Франка «Петрії і Довбущуки». Однак така різноманітність слугує іншій меті – в центрі уваги письменника-позитивіста є історія виховання нового героя. Брати-близнюки Калиновичі здобувають освіту, стають незалежними й займають високе соціальне становище (один – як редактор газети, інший – адвокат). Перша частина твору мала характер функціональний – за допомогою фантастичної і майже детективної історії про віднайдення скарбу, епізодів польського повстання, реалій дитинства письменник окреслює історичний контекст формування характерів героїв.
У повісті «Лель і Полель» (1887) йдеться про необхідність дотримання первинної природної єдності перш за все зі своєю душею і своїм переконанням. Як і в повісті «На дні», тут саме смерть є міфологічним елементом «встановлення загубленої божественної цілісності», створення якісно вищого і досконалішого нового життя, нового народження людини.
“Лель і Полель” значною мірою ще тяжіє до символічної заміни вищого сенсу, тобто – до двоплановості внутрішньої організації, заснованої на міфологічній ідеї культурологічної ролі братів-близнюків, а повісті являють собою новий тип художньої структури – зі зредукованою знаковою алегоричністю. Стосовно функціонального призначення дуальних притчевих нововведень у стихії наративного ладу великої прози говориться про містерію пізнання світу і власного “я” через остаточне розділення особистості на ego та Тінь.
У романі „Лель і Полель” виокремлено психологізований екстер’єр міста (вулиці), яке видає поліції своїх заручників – братів Владка і Начка Калиновичів. Він вимальовується персоніфіковано як ворожий щодо дітей, і це контрастно відтінено попереднім описом природного довкілля біля лісового вогнища, в якому відчутно тугу за втраченою єдністю з природою.
Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com