перейти на сайт>>

Двійництво в повісті Франка Лель і Полель

ID роботи: 2400
Тип роботи:
Об'єм: 27 стор.
Вартiсть: 90 грн.


Змiст:

Вступ
Розділ І. Двійництво літературного герою та тему двійництва у творчості І. Франка
1.1. Проблема двійництва у літературі
1.2. Тема двійництва у творчості І. Франка
Розділ ІІ. Роман І. Франка «Лель і Полель» як психоаналітична студія двійництва
2.1. Образи братів Калиновичей у повісті „Лель і Полель”
2.2. Проблема внутрітекстової множинності роману І. Франка “Лель і Полель”
Висновок
Використана література



Висновок:

Сучасним психологічним романом у творчості Франка 80-х років стала написана польською мовою (1887) «Лель і Полель». Твір за життя Франка не був опублікований, хоча обіцяв стати новаторським явищем не лише в українській, а й у тогочасній польській літературі. «Лель і Полель», особливо в першій частині, певною мірою ту готичну різноманітність, яка накреслилася вже в ранній повісті Франка «Петрії і Довбущуки». Однак така різноманітність слугує іншій меті – в центрі уваги письменника-позитивіста є історія виховання нового героя. Брати-близнюки Калиновичі здобувають освіту, стають незалежними й займають високе соціальне становище (один – як редактор газети, інший – адвокат). Перша частина твору мала характер функціональний – за допомогою фантастичної і майже детективної історії про віднайдення скарбу, епізодів польського повстання, реалій дитинства письменник окреслює історичний контекст формування характерів героїв.
У повісті «Лель і Полель» (1887) йдеться про необхідність дотримання первинної природної єдності перш за все зі своєю душею і своїм переконанням. Як і в повісті «На дні», тут саме смерть є міфологічним елементом «встановлення загубленої божественної цілісності», створення якісно вищого і досконалішого нового життя, нового народження людини.
“Лель і Полель” значною мірою ще тяжіє до символічної заміни вищого сенсу, тобто – до двоплановості внутрішньої організації, заснованої на міфологічній ідеї культурологічної ролі братів-близнюків, а повісті являють собою новий тип художньої структури – зі зредукованою знаковою алегоричністю. Стосовно функціонального призначення дуальних притчевих нововведень у стихії наративного ладу великої прози говориться про містерію пізнання світу і власного “я” через остаточне розділення особистості на ego та Тінь.
У романі „Лель і Полель” виокремлено психологізований екстер’єр міста (вулиці), яке видає поліції своїх заручників – братів Владка і Начка Калиновичів. Він вимальовується персоніфіковано як ворожий щодо дітей, і це контрастно відтінено попереднім описом природного довкілля біля лісового вогнища, в якому відчутно тугу за втраченою єдністю з природою.


НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: