перейти на сайт>>

Діагностика та корекція дитячих страхів

ID роботи: 6917
Тип роботи:
Об'єм: 31 стор.
Вартiсть: 70 грн.


Змiст:

ВСТУП

РОЗДІЛ 1.  ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ СТРАХІВ У ДИТЯЧОМУ ВІЦІ

1.1. Дослідження страху як психологічного феномену

1.2. Особливості проявів страху у дитячому віці

1.3. Основні напрямки профілактики та корекції дитячих страхів

РОЗДІЛ 2. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ СТРАХІВ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

2.1. Характеристика методики і бази дослідження

2.2. Результат дослідження страхів у дітей дошкільного віку

2.3. Розробка психокорекційної програми, спрямованої на подолання дитячих страхів

ВИСНОВОК

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

ДОДАТКИ



Висновок:

Теоретико-методологічний та психолого-педагогічний аналіз проблеми страхів у дитячому віці відкриває багато особливостей поведінки дітей у цей період. Страхи на цьому етапі багатьма вченими, у випадку нормального розвитку дитини, вважаються важливою ланкою регуляції поведінки в цілому і мають позитивний адаптаційний зміст. Дитина має природні механізми їх подолання, тому робота зі страхами повинна ґрунтуватися, перш за все, на використанні цих механізмів, аналізі джерел виникнення страхів та усвідомлення, з яким саме страхом належить боротися, а з яким ні. Для цього необхідно використовувати спеціально підібраний комплекс психодіагностичних методик для дослідження страхів у дітей. Страх – це не лише біопсихофізіологічне явище, але й глибоко соціальне, що визначає його детермінанти та наголошує актуальність вивчення як проблеми.
Страх починається з неусвідомлених недиференційованих реакцій і переходить до усвідом¬леного та стійкого, інколи нав’язливого почуття. Недооцінка такого переживання, як страх, при¬зводить до того, що вихователі (вчителі) і батьки, не замислюючись, застосовують покарання.
Необхідне постійне та систематичне прове¬дення корекційних, розвивальних занять, ігор, арт-корекції (це основний метод усунення стра¬хів) у комплексі з фізичними вправами, сенсо-моторною корекцією, малюванням страхів і ко¬рекцією мікросередовища.
Для діагностування різних видів страху у роботі пропонується кілька методик. Для батьків – анкети, для дітей – малювання та створення ігор-ситуацій. Як показало проведене дослідження частіше бояться діти, яким бракує позитивного спілкування з батьками: їм мало читають, не граються з ними, а натомість часто вдаються до повчань та погроз, раціонально підходять до емоційного життя дитини. Найменше страхів помічено у дітей, які ростуть у родинах, де батьки ставляться до дитини дружелюбно і з емоційною теплотою, не оточують малюка надмірною опікою. Наявність у дитини будь-яких страхів – перший симптом того, що вона відчуває внутрішнє напруження, не може впоратися з власними емоціями та труднощами. Нервова система дошкільняти ще слабка, самостійно йому важко подолати страхи.
Як показало опитування батьків, більшість дітей не страждають від явно виражених переживань, їх не мучать страхи, вони спокійно сплять вночі та виявляють однакову прихильність до кожного з батьків. На малюнках 70% дошкільнят зображений тільки дитячий садок, що свідчить про те, що у дітей дуже мало, або зовсім немає друзів в групі. Зобразити свої страхи змогла переважна більшість дітей (89%), що свідчить про їх здібності боротися зі своїми страхами. Результати методики М.А. Панфілової «Страхи в будиночках» показали, що найбільш поширеним страхом у дошкільнят досліджуваної групи є страх смерті. Також діти бояться темряви, тварин, комах, вогню, лікарів. Успішність усунення страхів залежить від знання причин і особливостей психічного розвитку. Механізми розвитку страхів поєднуються між собою, утворюючи їх складно мотивовану структуру. Страхи, що виникають в результаті психологічного зараження або навіювання, усуваються не тільки впливом на дитину, але і в результаті зміни неадекватно сформованих відносин батьків. Особистісно обумовлені страхи можуть бути усунені і наданням допомоги безпосередньо дітям, у той час як ситуаційні страхи вимагають комбінованого підходу. У всіх випадках доцільно дивитися на страхи не стільки очима дорослих, скільки очима дітей.
Основний зміст рекомендацій щодо усунення страхів зводиться до одного: розуміння почуттів і бажань дітей, їх внутрішнього світу, а також позитивний приклад батьків створюють необхідні передумови для успішного усунення страхів. Не можна звинувачувати, а тим більше лаяти і карати дитину за те, що вона боїться, оскільки саме батьки несуть персональну відповідальність за самопочуття дитини і її здатність протистояти внутрішнім та зовнішнім загрозам.


НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: