


Змiст:
Вступ
Розділ І. Характеристика теоретичних підходів до активізації розумової діяльності учнів на уроках геометрії
1.1. Поняття та зміст розумової діяльності
1.2. Чинники активізації розумової діяльності учнів у сучасних умовах
1.3. Особливості активізації розумової діяльності учнів на уроках математики у 7 класі
Розділ ІІ. Методичні аспекти використання різних прийомів активізації розумової діяльності учнів на уроках геометрії
2.1. Методи розвивального навчання та їх використання у процесі вивчення геометрії у 7 класі
2.2. Інформаційно-комунікаційні технології та засоби електронної наочності
2.3. Використання дидактичних ігор як умова активізації розумової діяльності учнів 7-х класів на уроках геометрії
Висновки
Використана література
Висновок:
Підводячи підсумки проведеного дослідження зазначимо, що перед сучасною освітою стоїть складне і відповідальне завдання – формування особистості, здатної самостійно оволодівати знаннями і вміти застосовувати їх на практиці. Успішне його виконання вимагає значного підвищення ролі мислення у навчальному процесі, в розумовому розвитку учнів.
Навчальний курс математики має для цього великі можливості. І одним з найважливіших завдань, що стоять перед викладачем, є здійснення цілеспрямованої систематичної роботи щодо їх реалізації.
Активізація розумової діяльності учнів на уроках геометрії у 7 класі загальноосвітньої школи включає в себе і формування просторового уявлення, і розвиток логічного мислення, і уміння прогнозувати наперед результат, уміння розумно шукати правильний шлях в самих складних та заплутаних умовах.
Викладачі розуміють, що завдання учити мислити, самостійно набувати знання потрібно розглядати в органічному цілому із завданням оволодіння основами наук. Висока результативність навчання учнів досягається перш за все тоді, коли проводиться велика робота по розвитку мислення та навченості їх прийомам розумової діяльності.
У процесі викладання геометрії у 7 класі вчитель може використовувати прямі і непрямі шляхи активізації розумової діяльності. Залежно від індивідуальних особливостей і ступеня підготовленості учнів, складності і обсягу матеріалу, в одних випадках викладачу необхідно добирати спеціальну систему вправ для вивчення і закріплення матеріалу, за допомогою якого і активізується діяльність. Використання прийомів активізації розумової діяльності дає можливість учням самостійно організовувати свою навчальну діяльність, оцінювати її результати (що є необхідною умовою для саморегуляції навчальної діяльності), коригувати її у процесі виконання.
Отже, застосування вказаних форм та методів і прийомів, а саме методів інтерактивного навчання, лабораторних вправ, дидактичних ігор, інформаційно-комунікаційних технологій та засобів електронної наочності:
активізує діяльність учнів на всіх етапах уроку математики;
спрямоване на кожного учня (передбачається як колективна робота, так і індивідуальна);
спрямоване на формування основних прийомів розумових дій (порівняння, узагальнення, конкретизація);
враховує психолого-педагогічні особливості учнів у ході вивчення шкільного курсу геометрії.
Слід зазначити, що впровадження в навчальний процес школи нових інформаційних технологій потребує переосмислення традиційної системи навчання, її змісту, методів і форм організації, залишаючи при цьому незмінними цілі навчання. Це пов’язано з тим, що будь-який засіб (у нашому випадку таким засобом є комп’ютер), включений в ту чи іншу діяльність, впливає на саму діяльність, а особливо тоді, коли йому властиві специфічні, характерні тільки для нього функції. Однак нові інформаційні технології можуть принципово вплинути на процес навчання тільки в тому випадку, коли ці технології будуть включені в нову модель навчання, а їх засоби повною мірою реалізують притаманні тільки їм функції.
Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com