Тип роботи:
Об'єм: 37 стор.
Вартiсть: 80 грн.
Змiст:
ВСТУП
РОЗДІЛ 1 РОЗВИТОК ТЕМИ «ЗАЙВОЇ ЛЮДИНИ» В РОСІЙСЬКІЙ ЛІТЕРАТУРІ ХІХ СТОЛІТТЯ
1.1. Поняття про художній образ у літературознавчій науці
1.2. Зародження і розвиток теми «зайвої людини» в російській літературі
1.3. Своєрідність образів «зайвої людини» в російській літературі
РОЗДІЛ 2 ОБРАЗ «ЗАЙВОЇ ЛЮДИНИ» У ТВОРЧОСТІ О. ПУШКІНА ТА М. ЛЕРМОНТОВА
2.1. Євгеній Онєгін як образ першої «зайвої людини» в російській літературі
2.2. Григорій Печорін – «нащадок» Онєгіна
2.3. Порівняльна характеристика Онєгіна і Печоріна
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ
Висновок:
Російська класична література визнана у всьому світі. Вона славиться багатьма художніми відкриттями. Одним з цих відкриттів є образ «зайвої людини», «винайдений» російськими письменниками ХІХ століття. Найвідомішими «зайвими людьми» в російській літературі стали Євгеній Онєгін з роману А. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін» і Григорій Олександрович Печорін з роману М. Ю. Лермонтова «Герой нашого часу».
Зайва людина – це людина, суспільно пасивна, душевно втомлена, вона не здатна що-небудь змінювати, перетворювати навколо себе, і внаслідок цих суперечностей виявляється «зайвою» у цьому суспільстві. При цьому вона наділена неабияким розумом, аналізує, однак це не той чоловік, який готовий нести зміни.
Вважається, що найменування «зайва людина» увійшло в загальне вживання після опублікування «Щоденнику зайвої людини» В.С. Тургенєва.
Тема «зайвої людини» зазнавала значних змін, проходила еволюційний шлях від неприйняття життя і суспільства людиною до несприйняття самої «зайвої людини». Кожен герой переживав внутрішні протиріччя, вступав у гострий і нерозв’язний конфлікт з суспільством. Тим не менш головний конфлікт у кожного з цих героїв – це конфлікт серця і розуму.
До когорти «зайвих людей» у російській літературі ХІХ століття можна віднести таких літературних героїв як Чацький, Онєгін, Печорін, Рудін, Базаров... Усі вони по-своєму унікальні і мали можливість стати справжніми «героями свого часу», але не змогли жити в тих рамках, які ставило їм суспільство. Замість героїв вони стали, за висловом, Бєлінського «страждаючими егоїстами», на думку Герцена «розумними непотрібностями». Це означає, що вони мали хороші задати, але їх зіпсувало світське виховання і суспільне середовище, до якого вони належали.
У романах А. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін» та М. Ю. Лермонтова «Герой нашого часу» показана драматична доля типових представників дворянської інтелігенції першої половини XIX століття. Головні герої цих творів, Євгеній Онєгін і Григорій Печорін, відносяться до типу «зайвих людей» Росії, які, не знаходячи застосування своїм здібностям, розчарувалися в житті і в навколишньому суспільстві. Героїв А. С. Пушкін та М. Ю. Лермонтова розділяє всього десять років, але вони належать до різних епох в історії Росії. Між ними стоїть знаменита дата – чотирнадцяте грудня тисяча вісімсот двадцять п’ятого року, повстання декабристів.
Григорій Печорін так само, як і Євген Онєгін, егоїстична натура, незадоволена безтурботним, безцільним існуванням, яка страждає, більшою мірою від самого себе, а не від суспільства.
Євгеній Онєгін і Печорін дуже схожі за характером, обидва вони приналежать світському середовищу, отримали гарні освіту та виховання, вони стоять на більш високому щаблі розвитку, звідси їх туга, нудьга і незадоволеність. Все це властиво душам більш тонким і більш розвиненим.
Незважаючи на схожість пушкінського Онєгіна і лермонтовського Печоріна моральні риси героїв різняться: Онєгін втратив здатність до активної боротьби, розтратив всі свої душевні сили, усвідомив, що був не правий у багатьох речах, в той час як Печорін не зраджував самому собі, своїм принципам, переконанням, зберіг моральну цілісність незважаючи на постійні внутрішні суперечності. Лермонтов зобразив більш сильну особистість, ніж Пушкін, але обидва письменника показують нам, яким згубним може виявитися «невідповідне» суспільство для «невідповідної» людини.
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com