Тип роботи:
Об'єм: 41 стор.
Вартiсть: 80 грн.
Змiст:
Вступ
Розділ І.
РОЗВИТОК ЕМОЦІЙНОЇ СФЕРИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ з розумовою відсталістю
1.1. Емоційна сфера та особливості її розвитку у молодшому шкільному віці
1.2. Психолого-педагогічна характеристика молодших школярів з діагнозом розумової відсталості
1.3. Емоційна сфера дітей із розумовою відсталістю та особливості її формування
Розділ ІІ
Дослідження емоційної сфери розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку
2.1. Організація, база та методики дослідження
2.2. Характеристика та аналіз результатів дослідження
2.3. Узагальнення результатів дослідження та рекомендації щодо розвитку емоційної сфери розумово відсталих молодших школярів
Висновки
ЛІТЕРАТУРА
Додатки
Висновок:
Отже, у першому розділі курсової роботи були досліджені особливості емоційної сфери розумово відсталих молодших школярів.
Зазначається, що достатньо розповсюдженою і серйозною проблемою, яка вимагає свого вирішення, є емоційна нестійкість, неврівноваженість розумово відсталих учнів молодших класів, їхня підвищена емоційна чутливістість.
В процесі спроб реалізувати самостійний задум, відтворити щось знайоме в нових умовах, створити щось нове з метою дослідження й апробування в розумово відсталої дитини виникають певні емоції, викликані інтелектуальними і моральними почуттями, які можуть трансформуватися в риси характеру, такі як вразливість, стриманість (нестриманість). Дитина, якій властиві запальність, лякливість, нестриманість, стикається з різними реакціями на ці риси оточуючих дорослих і однолітків. Так, запальність і нестриманість дитини можуть викликати в її ровесників незадоволення, намагання уникати контактів з нею, суперечки й агресію. Боязкість дитини може призвести до його самотності, відчуження від групи однолітків, викликати насмішки та глузування дорослих і ровесників.
Як показало проведене дослідження, проведене у другому розділі курсової роботи, розумово відсталі діти молодшого шкільного віку погано контролюють свої емоційні прояви, часто навіть не намагаються це робити.
Тестування за методикою «Шкала ситуативної (реактивної) і особистісної тривожності Спілбергера-Ханіна» показало, у переважної молодших школярів з розумовою відсталістю (3 дитини з 4) спостерігається несформованість емоційної сфери, що проявляється у високому ступені тривожності (3 дитини). Виходячи з того, що у молодших школярів з розумовою відсталістю підвищений рівень тривожності, яка переростає у гнів і ворожість, а також переважає конфліктна поведінка у відносинах з однолітками та вчителями, з’являються певні труднощі у спілкуванні з оточуючими їх людьми.
Результати, отримані зі методикою «Люшера-Дорофєєвої» також свідчать про несформованість емоційної сфери: у 2 дітей спостерігаємо нестійкість емоційного стану, що у 2 - стани афективного гальмування та афективного збудження.
Аналіз виконання завдання «Малюнок сім’ї» свідчить про те, що емоційна сфера є дуже важливою для досліджуваних. виконані малюнки свідчать про несвідоме, а іноді і усвідомлене бажання мати поруч емоційно близьку людину.
Аналіз результатів діагностики молодших школярів з розумовою відсталістю дає змогу зробити висновки про необхідність проведення корекційної роботи щодо формування емоційної сфери молодших школярів з розумовою відсталістю.
Отже, за результатами проведеного дослідження можна зробити висновок, що емоційна сфера молодших школярів із розумовою відсталістю має специфічні порушення, які у порівнянні з однолітками, які розвиваються нормально, полягають у підвищеній психоемоційної тривожності, у неадекватній самооцінці, проявляються в таких особистісних якостях, як нестійкість, імпульсивність, несформованість спілкування і відсутність моральної регуляції почуттів.
Виходячи з викладеного вище можна сказати, що формування та корекція недоліків емоційної сфери розумово відсталої дитини розглядаємо як один із пріоритетних напрямів у роботі психолога з молодшими школярами.
Корекційна спрямованість навчання та виховання передбачає кваліфіковане знання та врахування структури дефекту аномальної дитини, виявлення та використання її потенційних можливостей. Тому велике значення надається ранній діагностиці та своєчасному початку корекційного виховання та навчання дітей.
Працюючи з розумово відсталими дітьми молодшого шкільного віку, основна увага психолога, учителя чи вихователя має спрямовуватися на активізацію загальної пізнавальної активності, а як окремий напрям - розпізнавання та аналіз своїх емоційних станів та переживань навколишніх, заохочення вияву інтересу до сфери людських емоцій. Значимою є безумовна емоційна підтримка дитини, фізичний контакт з нею (оскільки, як у минулому, так і теперішньому досвіді дитини є дефіцит його), що є необхідною базою для відчуття дитиною своєї значимості, важливості, цінності для інших людей, упевненості у своїй потрібності іншим. Доцільним є не лише застосування елементів психогімнастики, використання тих чи інших ігор та вправ, де можна вільно виражати свої емоції, а й “вкраплення” цих елементів у ситуації повсякденного життя (дитина звикає відгукуватися на пропозиції дорослого на кшталт: “давай, як клоуни будемо одягатися, в нас ще є час до виходу”, “принеси свою сумку, як може принести злий песик”; пропонувати свої: “ми будемо боягузиками, коли писатимемо літери”, даючи теми для роздумів і подальших дій дорослим). Важливим напрямом зосередження зусиль є і використання психологом, учителями, вихователями та батьками спеціально підібраної художньої літератури, у якій відображені життєві чи казкові ситуації, що викликають різні почуття (позитивні чи негативні, як такі, що мають рівні права на існування), варіанти їх прояву.
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com