перейти на сайт>>

ОСОБЛИВОСТІ МОВЛЕННЄВОГО СУПРОВОДУ ПІД ЧАС ГРИ ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ЗНМ ІІ РІВНЯ

ID роботи: 10738
Тип роботи: Дипломная
Об'єм: 88 стор.
Вартiсть: 350 грн.


Змiст:

ВСТУП

РОЗДІЛ 1

НАУКОВО-ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ВИВЧЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ЗНМ ІІ РІВНЯ

1.1. Розвиток ігрової діяльності в дошкільному віці

1.2. Характеристика мовлення дітей дошкільного віку із загальним недорозвиненням ІІ рівня

1.3. Особливості мовленнєвого супроводу під час гри дітьми дошкільного віку із ЗНМ ІІ рівня

Висновки до першого розділу

РОЗДІЛ 2

ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ МОВЛЕННЄВОГО СУПРОВОДУ ПІД ЧАС ГРИ ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ЗНМ ІІ РІВНЯ

2.1. Експериментальне дослідження особливостей мовленнєвого супроводу під час гри дітьми дошкільного віку із ЗНМ ІІ рівня

2.2. Аналіз результатів експериментального дослідження особливостей мовленнєвого супроводу під час гри дітьми дошкільного віку із ЗНМ ІІ рівня

2.3. Методичні рекомендації з організації мовленнєвого супроводу під час ігрової діяльності дітей дошкільного віку із ЗНМ ІІ рівня

Висновки до другого розділу

ВИСНОВОК

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

ДОДАТКИ



Висновок:
У рамках нашого дослідження «Особливості мовленнєвого супроводу під час гри дітьми дошкільного віку із ЗНМ ІІ рівня» ми опрацювали лінгводидактичну та спеціальну літературу за обраною темою. Розглянули особливості використання мовленнєвого супроводу під час гри дітьми дошкільного віку із ЗНМ ІІ рівня. Було з’ясовано, що:
  1. У літературі з дошкільної педагогіки та психології накопичений значний матеріал, який вказує на те, що гра – основний вид діяльності дитини дошкільного віку, одна з характерних закономірностей дитячого розвитку. Найбільш поширеною класифікацією дитячих ігор наступна: сюжетно-рольові ігри, театралізовані ігри, дидактичні ігри. Роль гри у розвиту мовлення дітей дошкільного віку полягає у тому, що під час ігрової діяльності вони супроводжують мовленням свої ігрові дії, налагоджують відносини з однолітками. Мовленнєвий супровід є важливою складовою організації ігрового процесу з дітьми, які мають ЗНМ ІІ рівня. На всіх заняттях і на всіх етапах керівництва грою (від участі в грі до спостереження за нею) педагог своїм спілкуванням повинен намагатися зблизити дітей.
  2. Під терміном «загальне недорозвинення мови» (ЗНМ) слід розуміти різні складні мовні розлади, не пов’язані з дефектами аналізаторів та інтелекту. Розглядаючи причини виникнення ЗНМ ІІ рівня зазначимо, що до порушення можуть привести різні фактори, які можна розділити на 2 групи: біологічні (важкий перебіг вагітності, шкідливі звички матері в період виношування, гіпоксія плода, резус-конфлікт плода і матері) та соціальні: педагогічна занедбаність, несприятлива обстановка, байдуже або жорстоке поводження, побої, неправильне виховання або відсутність такого, агресія з боку дорослих, дефіцит спілкування. Наявні в літературі відомості вказують на те, що, незважаючи на різну природу порушень, у дітей із загальним недорозвиненням мовлення є типові прояви, які вказують на системне порушення мовної діяльності: пізня поява мовлення, різко обмежений словниковий запас, порушення складової структури слів, виражені аграматизми, дефекти вимови, недостатня мовна активність. При цьому характерні для дітей із загальним недорозвиненням мови недоліки звуковимови, обмеженість словникового запасу, порушення граматичного ладу мови, невміння висловити свою думку негативно впливають на формування ігрової діяльності, породжують певні особливості поведінки і мови в грі.
  3. У процесі емпіричного дослідження особливостей використання мовленнєвого супроводу під час гри дітьми дошкільного віку із ЗНМ ІІ рівня на основі теоретичного аналізу науково-літературних джерел і дослідницьких прогнозів розроблена методика обстеження мовленнєвого розвитку дітей із ЗНМ ІІ рівня, яка включає в себе чотири етапи. З метою вивчення рівнів розвитку і особливостей комунікативно-мовленнєвих навичок у дітей дошкільного віку із ЗНМ ІІ рівня та їх однолітків з нормальним мовленнєвим розвитком були використані наступні методики: «Інтерв'ю», «Закінчення казки за початком», «Дзеркало настрою», «Безлюдний острів». Кількісний і якісний аналіз результатів експерименту показав, що мовленнєвий розвиток дошкільнят із ЗНМ ІІ рівня знаходиться на низькому рівні. Так, під час проведення методики «Інтерв'ю», 80% дітей із ЗНМ ІІ рівня показали низький рівень, решта 20% середній. Ще більший відсоток дошкільнят із ЗНМ ІІ рівня, що мають низький рівень мовленнєвого розвитку був виявлений в процесі проведення методики «Закінчення казки по початку» – 90%; 70% дошкільнят із ЗНМ ІІ рівня показали низький рівень і за методикою «Дзеркало настрою». Діагностування дітей за методикою «Безлюдний острів» показало, що 100% дітей показали низькі результати. У той же час слід зазначити, що діти з нормальним мовленнєвим розвитком мають в основному високий і середній рівень розвитку. Таким чином, зроблено висновок про те, що дошкільнята із ЗНМ ІІ рівня значно відстають від своїх однолітків.
  4. Метою організації мовленнєвого супроводу під час ігрової діяльності дітей дошкільного віку із ЗНМ ІІ рівня є формування різноманітних і стійких мотивів спілкування, подолання його ситуативності, розвиток у дітей впевненості в собі, виховання інтересу до партнерів по спілкуванню, вміння встановлювати взаємини з оточуючими людьми і позитивно ставитися до них. Основними технологіями, які можуть бути використані у процесі мовленнєвого супроводу ігрової діяльності дітей дошкільного віку із ЗНМ ІІ рівня є: наслідувальна діяльність; етюди, рухливі і дидактичні ігри, ігри-драматизації; психотерапевтичні прийоми; введення ігрових персонажів; розвиток невербальних засобів та інш.
З метою організації мовленнєвого супроводу ігрової діяльності дітей дошкільного віку із ЗНМ ІІ рівня може бути використана корекційно-розвиваюча програма, яка складається з двох блоків. Основним змістом першого блоку є ігрові вправи і етюди на сприйняття, переживання і вираження емоційних станів в міміці і пантоміміці; розвиток поведінкової активності; формування активності і самостійності, емоційної підтримки учасників групи; подолання замкнутості, соціальної ізольованості через формування почуття приналежності до групи; формування адекватної самооцінки. Основним завданням другого блоку роботи є закріплення активного мовлення в різних видах ігрової діяльності. У корекційно-педагогічній діяльності доцільно використовувати ігрові вправи, засновані на моделюванні різних проблемних та ігрових ситуацій, що виникають в процесі мовного спілкування. У підсумку слід зазначити, що спеціально організований мовленнєвий супровід ігрової діяльності дітей дошкільного віку із ЗНМ ІІ рівня допоможе дитині орієнтуватися в нових умовах співпраці з дорослими, засвоювати нові форми поведінки і спілкування з однолітками, спостерігати і враховувати реакцію інших дітей на спосіб виконання завдань, мовні висловлювання. Робота, що була проведена в нашому експериментальному дослідженні показала ефективність обраної діагностичної методики, яка дозволила виявити особливості використання мовленнєвого супроводу під час гри дітьми дошкільного віку із ЗНМ ІІ рівня. Методи та прийоми, які було використано нами під час проведення експериментальної частини покладено в основу методичних рекомендацій щодо формування мовленнєвого спілкування, які можуть бути використані у логопедичній практиці навчання дошкільників із ЗНМ.
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: