Тип роботи:
Об'єм: 36 стор.
Вартiсть: 120 грн.
Змiст:
Вступ
Глава 1. Науково-теоретичні підходи до вивчення розвитку пам'яті у дошкільнят
1.1. Пам'ять як психічний процес
1.2. Специфіка розвитку пам’яті у дошкільному віці
1.3. Використання субтестів Векслера в процесі психодіагностики дошкільнят
Глава 2. Експериментальне дослідження пам’яті дошкільників
2.1. Тест на дослідження слухової пам'яті дітей (субтест «Повторення цифр»)
2.2. Вивчення зорової пам'яті за методикою Д. Векслера
2.3. Співвідношення результатів субтестів Векслера з іншими методиками дослідження пам’яті дошкільників
Висновок
Список літератури
Додатки
Висновок:
У дошкільному віці значні зміни відбуваються у всіх сферах психічного розвитку дитини. Як ні в якому іншому віці дитина освоює широке коло діяльності, формується як їх технічна сторона, так і мотиваційно-цільова. У пізнавальній сфері головним здобутком є заснування засобів і способів пізнавальної діяльності. Щоб дитина успішно освоювала навчальну діяльність, була підготовленою до школи, у неї повинні бути добре розвинені пізнавальні процеси, в тому числі всі види пам'яті.
Пам’ять одна з найголовніших складових життя людини. Від міри розвитку пам’яті у дітей, залежать успіхи не лише в навчанні, але також і у виборі професії, як втім, і в самій професії. Адже чим краще розвинена пам’ять, тим більше інформації дитина зможе запам’ятати, а в житті вона послужить їй хорошу службу.
Щодо особливостей розвиту пам’яті у дітей дошкільного віку, то слід зазначити, що вона має низку особливостей:
- серед видів пам'яті провідною є образна;
- зміцнюється зв'язок образної пам'яті із мисленням, що дозволяє систематизувати та узагальнити зміст пам'яті;
- значний розвиток рухової пам'яті стає основою для засвоєння складних сенсомоторних навичок трудової, ігрової, музичних, спортивної діяльності;
- розвиток словесної пам'яті відбувається у процесі слухання творів художньої літератури та різного виду відтворення її змісту;
- виникає особистісна пам'ять – спогади.
З метою психологічної діагностики розвитку пам’яті дошкільників використовуються різноманітний тестовий матеріал.
В даний час тест Векслера – одна з найпоширеніших методик вивчення розумового розвитку. Тест включає методичне керівництво, стомлений матеріал, що містить серію завдань вербальної (6 субтестів) і невербальної (6 субтестів) батареї.
Тест Д. Векслера використовуються для вивчення рівня розвитку загального, вербального та невербального інтелектуального показників.
Шкала пам'яті Векслера складається з серії методик. Одержувані з їх допомогою результати підсумовуються, при цьому враховується спеціальна поправка на вік. Дослідник одержує можливість оцінити пам'ять за даними експерименту не тільки за допомогою сумарних показників, але і по розкиду, по відхиленню результатів виконання окремих завдань від яких - то середніх величин.
Цінність цього тесту полягає не лише в тому, що він визначає точно загальні інтелектуальні показники, але й у тому, що за якістю вирішення окремих завдань можна зобразити інтелектуальний профіль особистості дошкільника.
Всі методики, спрямовані на дослідження пам'яті, характеризуються обов'язковою кількісним визначенням одержуваних з їх допомогою результатів.
На звершення слід відмітити, що результати дослідження пам’яті дошкільників за допомогою субтестів Векслера співвідносяться з даними, отриманими за допомогою інших методик. Проведене дослідження виявило, що у групі переважає середній рівень розвитку пам’яті.
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com