перейти на сайт>>

Розвиток вербально-логічного мислення у молодших школярів допоміжної школи

ID роботи: 1339
Тип роботи:
Об'єм: 38 стор.
Вартiсть: 120 грн.


Змiст:

Вступ
Розділ І. Особливості розвитку вербально-логічного мислення учнів допоміжної школи
1.1. Вербально-логічне мислення: поняття, значення, особливості формування
1.2. Особливості вербально-логічного мислення учнів допоміжної школи
Розділ 2. Методологічні аспекти розвитку вербально-логічного мислення учнів допоміжної школи
2.1. Організація дослідження особливостей вербально-логічного мислення дітей молодшого шкільного віку з інтелектуальною недостатністю
2.2. Розробка експериментальної програми з розвитку вербально-логічного мислення учнів допоміжної школи
2.3. Аналіз ефективності корекційної роботи з розвитку вербально-логічного мислення молодших школярів
Висновок
ЛІтература
Додатки



Висновок:

Відповідно до поставлених завдань дослідження було з'ясовано, що мислення – це складний пізнавальний психічний процес віддзеркалення істотних зв'язків і відносин предметів і явищ об'єктивного світу. Мислення має цілеспрямований характер, тобто неодмінно напрямлено на рішення якої-небудь задачі. При цьому засобами рішення цієї задачі виступають розумові операції: аналіз, синтез, порівняння, абстракція, узагальнення.
Перехід від нижчих до вищих генетичних ступенів розвитку мислення виражається не тільки в розвитку нового вигляду мислення, але і в зміні рівня всіх тих, які виникли на попередніх ступенях. Розвивається не мислення само по собі, а людина, і у міру того як він піднімається на вищий ступінь, на вищий ступінь піднімаються всі сторони її свідомості, всі аспекти її мислення.
В ході подальшого дослідження, було з'ясовано, що мислення дитини молодшого шкільного віку знаходиться на переломному етапі розвитку. У цей період здійснюється перехід від наочно-образного до словесно-логічного, понятійного мислення, що додає розумовій діяльності дитини подвійний характер: конкретне мислення, пов'язане з реальною дійсністю і безпосереднім спостереженням, вже підкоряється логічним принципам, проте формально-логічні міркування дітям ще не доступні.
Далі було з'ясовано, що в даний час під інтелектуальною недостатністю, або розумовою відсталістю розуміють стійке, необоротне порушення психічного (в першу чергу інтелектуального) розвитку, пов'язане з органічно обумовленим недорозвиненням або раннім пошкодженням мозку.
Причинами, що викликають у дитини розумову відсталість можуть бути зовнішні (екзогенні) і внутрішні (ендогенні) чинники. Зовнішні можуть впливати в період внутріутробного розвитку плоду, під час народження дитини і в перші місяці або роки її життя.
Ступінь вираженості дефекту істотно залежить від тяжкості шкідливості, що осягнула дитину, від її переважної локалізації, а також від часу почала її дії. Чим в раніші терміни у дитини виникло захворювання, тим важче виявляються його наслідки.
Далі було з'ясовано, що розвиток вербально-логічного мислення дітей з інтелектуальною недостатністю підпорядкований тим же загальним закономірностям, по яких розвивається мислення нормальних дітей, але дефект і його наслідки створюють своєрідність розвитку цього процесу у розумово відсталих дітей. В цілому, мислення дітей цієї категорії характеризується важкістю, яка виявляється в труднощах актуалізації і залучення знань, необхідних для вирішення завдань.
Відповідно до завдань дослідження було організовано і проведено обстеження рівня розвитку вербально-логічного мислення у дітей з інтелектуальною недостатністю. Для цього були підібрані методики, направлені на вивчення рівня розвитку логічно-вербального мислення, вибір методик обумовлений особливостями психічного і мовного розвитку дітей даної категорії.
Після експерименту було розроблено та проведено серію знать, спрямовану на розвиток вербально-логічного мислення учнів допоміжної школи молодшого шкільного віку.
Неоціниму допомогу в розвитку вербально-логічного мислення нададуть такі вправи:
- «Четвертий зайвий»: завдання припускає виключення одного предмету, що не має деякої ознаки, загальної для останніх три (для цієї вправи зручно використовувати картки лото);
- загадки і логічні завдання, головоломки, численні приклади яких можна знайти в різноманітній методичній допомозі.
На остаточному контрольному етапі було знов проведене обстеження дітей за допомогою обраних методик. Результати дослідження свідчать про підвищення рівня розвитку вербально-логічного мислення у дітей експериментальної групи. Розвиток вербально-логічного мислення у контрольній групі залишився на тому ж рівні, що на початку дослідження.
Таким чином, в результаті дослідження, гіпотеза про те, що розвиток вербально-логічного мислення дітей молодшого шкільного віку з інтелектуальною недостатністю може бути успішним за умови використання спеціальних вправ була підтверджена.


Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: