


Змiст:
Вступ
1. Теоретичні засади формування комунікативно-мовленнєвих умінь розумово відсталих дошкільників
1.1. Проблема формування соціально-комунікативної готовності до шкільного навчання розумово відсталих дошкільників
1.2. Причини комунікативної незрілості дітей з розумовою відсталістю
2. Методологічні аспекти роботи з розвитку комунікативної функції у розумово відсталих дошкільників
2.1. Загальні принципи та методики корекційної роботи з розвитку комунікативної функції у розумово відсталих дітей
2.2. Словарна робота - один з ефективних методів роботи по розвитку комунікативної функції у розумово відсталих дітей
Висновки
Література
Додатки
Висновок:
Цілісний аналіз теоретичних і практичних матеріалів досліджень вітчизняних і зарубіжних учених підтвердив актуальність вивчення зазначеної проблеми з науковим обґрунтуванням змісту, способів та умов оптимізації процесу входження дитини в шкільне середовище. Період шкільної адаптації розглядається як період, що супроводжується зміною провідної діяльності та соціального оточення.
Через специфічні особливості мовленнєвого розвитку дітей з порушеннями інтелекту, дуже актуальною стає проблема мовленнєвої підготовки їх до шкільного навчання. Вчителями-дефектологами та вихователями проводиться спеціальна робота з розвитку всіх боків мови.
Програмою спеціального виховання й навчання розумово відсталих дошкільників визначені специфічні корекційні завдання з розвитку таких психофізичних функцій, як фонематичне сприйняття і мовленнєвий слух, звуковимовна сторона мови, зорове сприйняття й просторове орієнтування, координація рухів, моторика дрібних м’язів руки. Вирішуються ці завдання у процесі ігрової й практичної діяльності. Важливість поставлених завдань пояснюється залежністю мовленнєвого та мисленнєвого розвитку дитини, що безпосередньо відображається на навчальному процесі. Саме від рівня розвитку мови в значної мірі залежить те, як дитина буде навчатися, наскільки успішно буде сприймати теоретичний та практичний матеріал, розуміти його, відтворювати, застосовувати на практиці.
Корекційно-логопедична робота з формування зв’язного монологічного мовлення дітей проводиться за наступними основними напрямками:
1. Розвиток фразового мовлення дітей та формування зв’язного монологічного мовлення. Передбачається практичне засвоєння навичок побудови та використання у мовленні різних типів синтаксичних конструкцій.
2. Робота з формування граматично правильного мовлення (оволодіння дітьми граматичними закономірностями мови, нормами використання ряду словоформ).
3. Збагачення словника, насамперед за рахунок дієслівної лексики, слів визначень, деяких стійких словосполучень; робота над смисловою стороною- слова, тобто розуміння дітьми значень слова та його відтінків.
4. Виховання звукової культури мовлення; робота над інтонаційним почуттям, дикцією, темпом, емоційністю та виразністю висловлювання.
Основним змістом соціально-комунікативного розвитку формування співробітництва дитини з дорослими та іншими дітьми є навчання дитини способам засвоєння та присвоєння суспільного досвіду.
Комунікативний розвиток у зазначених напрямках передбачає: у набутих дітьми навичках спілкування (вербальних та невербальних) побачити прогнозування міжособистісних стосунків, психологічного мікроклімату у групі, необхідних для реалізації нового соціального статусу (учня) в новому соціальному середовищі (у школі).
Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com