перейти на сайт>>

Роль ідеалів у становленні особистості сучасних студентів

ID роботи: 9750
Тип роботи:
Об'єм: 64 стор.
Вартiсть: 300 грн.


Змiст:

Вступ

Розділ 1. Теоретичні підходи до проблеми формування ідеалів та їх роль у становленні особистості  сучасних студентів

1.1. Проблема ідеалу в науковій літературі

1.2. Сутнісна характеристика ідеалу

1.3. Модель формування ідеалів у сучасних студентів

Розділ 2. Дослідно-експериментальна робота з формування ідеалів у студентської молоді

2.1. Дослідження стану сформованості ідеалів у сучасних студентів

2.2. Педагогічні умови формування моральних ідеалів

Висновки

Використана література

Додатки



Висновок:

Підводячи підсумки проведеного дослідження зазначимо, що важливою умовою успішної професійної реалізації сучасних студентів є здатність до самовдосконалення впродовж життя. Сприяти цьому може розвинута мотивація досягнення та вибір ідеалу як взірця для особистісного та професійного самовдосконалення.

Аналіз еволюції підходів до розуміння ідеалу як культурно-історичного феномену переконує в тому, що морально-естетичний ідеал як спеціальне наукове поняття не є усталеним, а потребує всебічного розгляду на основі системного підходу, оскільки являє собою систему і водночас є елементом системи. Морально-естетичний ідеал є особистісним утворенням, діалектичною єдністю моральних та естетичних цінностей, між якими існують певні зв’язки, що формуються, розвиваються, реалізуються, вдосконалюються в різних видах діяльності: в побуті, у відносинах з оточуючими, виробництві, в природі, в мистецтві тощо.

Категорія ідеалу має глибоке соціальне значення, оскільки ідеал – одна із форм суспільної свідомості; виступає системою поглядів і уявлень, норм і оцінок, що регулюють поведінку людей. Розглядаючи проблему ідеалу вчені акцентують увагу на тому, що ідеал є особистісним утворенням, проте не розглядають ідеал як систему, здатну до самоорганізації, саморегуляції та саморозвитку, що існує внаслідок взаємодії внутрішніх і зовнішніх чинників, і є не тільки особистісним надбанням, а і фактором впливу на цивілізаційний процес, який в свою чергу впливає на формування ідеалу особистості. Морально-естетичний ідеал є однією з форм суспільного ідеалу, що виконує своє призначення через вироблення духовних цінностей, що складають ідеальну модель належної поведінки і стосунків.

Категорія  ідеалу є системою, здатною до самовдосконалення, тобто самоорганізації, саморегулювання, саморозвитку, за умови трансформації кращих зразків морального та естетичного суспільного досвіду у морально-естетичний ідеал особистості. Вбираючи найкращі традиції людства, осмислюючи та перетворюючи їх через призму своєї свідомості у нові дефініції, особистість розширює свої можливості віднайти свій власний ідеал, не нав’язаний суспільною думкою.

На сьогодні успішне вирішення проблеми формування гармонійної особистості є актуальним у педагогічній практиці, оскільки мінливі соціально-економічні умови розвитку країни вимагають від вищої освіти не тільки отримання кваліфікаційних знань професійного спрямування, ознайомлення з найновішими досягненнями науки і техніки, а й розвиток особистості студента, його інтелектуальних, моральних та естетичних якостей гармонійної особистості, формування потреб і навичок подальшого самовдосконалення та безперервної освіти, що передбачає вдосконалення системи освіти з переорієнтацією на гуманізацію навчального процесу в контексті морально-естетичних цінностей.

Дослідження стану сформованості ідеалів показало, що у більшості сучасних студентів ідеал засвоєний без розуміння його походження і без зв'язку з реальною дійсністю, тобто студенти виявляються нездатними ставитися до образу ідеалу критично, як до відмінного від себе предмету, і, як наслідок, не можуть зіставити його з дійсністю і змінити. Іншими словами, у великої кількості студентів ідеал формується як нестійкий структурний компонент особистості, який не виступає в якості регулятивної функції особистості і не відіграє суттєвої ролі в її поведінці.

Спираючись на отримані при діагностиці результати, при проведенні експериментальної освітньої програми «Ідеал в системі смислотворчої  освіти» ми прагнули сформувати ідеальний образ людини за допомогою корекції як реального образу себе як педагога, так і суб’єктивного образу освіченої людини  у студентів, і тим самим розвинути їх бачення ідеалу.

Дійовим  фактором формуванню морального ідеалу є спецкурси, метою яких є знайомство студентів з цією проблематикою, їх залучення до неї,  корекції як реального образу себе як педагога, так і суб’єктивного образу ідеалу. При цьому ми не нав’язували певний шаблон ідеалу, визнавали індивідуальне представлення ідеалу і створювали умови для його конкретизації і поглиблення.

Освітній модуль, спрямований на сприяння формуванню ідеалів у сучасних студентів складався з трьох взаємозв’язаних розділів: розділ «Аксиологічна сутність ідеалу» системно об’єднував знання педагогічних дисциплін про ціннісну структуру педагогічної свідомості, сучасні технології і методи розвитку ідеального образу в процесі смислотворчої освіти, професійні якості педагога, побудові педагогічного спілкування на основі культурологічного підходу до освіти (поняття «Інший», «Зустріч», «Подія» і ін.); розділ «Розвиток ідеалу в історії освіти» висвітлював історичні етапи розвитку педагогічної науки про  систему поглядів і уявлень про ідеал  в конкретну історичну епоху; розділ  «Психолого-педагогічний практикум формування ідеального образу» ґрунтувався на теоретичних знаннях і практичних розробках кожній з перерахованих дисциплін.

Проведене дослідження підтвердило актуальність проблеми формування ідеалів, що є основним, постійно діючим, «смислоутворюючим» мотивом професійної самоосвіти, самовиховання, самовдосконалення. Сформований ідеал є показником професійної стійкості особистості, спрямованої на творче перетворення себе і своєї професії.


НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: