перейти на сайт>>

Роль і місце підручника в системі географічної освіти. форми роботи з підручниками в процесі засвоєння учнями географічного матеріалу

ID роботи: 1368
Тип роботи:
Об'єм: 50 стор.
Вартiсть: 80 грн.


Змiст:

Вступ
1. Дидактичні та методичні вимоги до підручника географії як основного джерела географічних знань
1.1. Роль і місце підручника в системі географічної освіти
1.2. Дидактичні засади побудови сучасних підручників географії
1.3. Методичні вимоги до підручника з географії
2. Характеристика форм і методів роботи з підручником на уроках географії у загальноосвітній школі
2.1. Методика організації роботи учнів з підручником у процесі навчання географії
2.2. Етапи організації роботи з підручником географії
2.3. Форми роботи з підручниками в процесі засвоєння учнями географічного матеріалу
Висновки
Література



Висновок:

Підручник географії – важливе джерело знань не тільки з цього предмета, але й із суміжних дисциплін. Зміст його охоплює багато різноманітних знань: біологічних, зоологічних, історичних, математичних, соціальних, економічних. Тому підручник географії має переваги перед змістом інших підручників. Він набагато цікавіший за змістом, що і приваблює учнів, студентів, викладачів вузів і науковців, пересічних громадян.
У підручниках географії висвітлюються основи географічної науки в системі і обсязі, що визначається навчальною програмою у відповідності з метою і завданнями курсу.
Аналіз дидактичних і методичних засад дає підстави стверджувати, що підручник географії в розвитку національної освіти займає не останнє місце. Зміст підручників сьогодення потребує ще удосконалення, особливо в питаннях психолого-педагогічних і науково-методичних досліджень. Без досліджень багатьох питань у навчанні і вихованні географії підручники не повинні бути рекомендовані для навчання учнів.
Підручник географії на сучасному етапі навчання вважається найважливішим засобом отримання знань і виховання учнів. Підручник цінний у формуванні нових знань, під час закріплення, повторення й засвоєння вмінь і навичок. Тому сьогодні методика навчання географії підійшла до того рівня, коли постає питання про необхідність відшукати методи, прийоми, підходи, «підкопи» (В. О. Сухомлинський), які сприяли б аналізу підручника й роботи з ним.
В основі змісту підручників повинні бути ідеї організації самостійної діяльності учнів з текстом підручника, а текст повинен написаний так, щоб сприяв формуванню і розвитку пізнавальних інтересів до географії.
Вивчення практики масової школи показує, що більшість учителів правильно розуміє функції підручників географії й широко використовує їх на всіх етапах навчання, особливо при вивченні нового матеріалу. Але все-таки закладені в підручниках можливості реалізуються в навчальному процесі не повністю.
У роботі з підручником є типові недоліки: учителі найчастіше звертаються до ілюстративного матеріалу, але мало організовують роботу учнів з текстом. Школярі ж при виконанні домашньої роботи, як правило, обмежуються читанням тексту, не звертаючи уваги на текстові карти, схеми й інші позатекстові компоненти. Учителі мало займаються формуванням в учнів умінь працювати з підручником. У результаті цього багато школярів часто працюють із підручником нераціонально, затрачаючи на підготовку уроків надмірно багато часу.
Успішна організація роботи з підручником можлива лише за умови, якщо вчитель добре знайомий з його змістом, особливостями побудови й володіє прийомами роботи із цим засобом навчання. У підручниках виділяються два структурних „блоки“: навчальний текст і позатекстові компоненти. Кожний з них складається з декількох елементів, що виконують певну функцію [16, с. 69].
У цілому сучасний підручник географії — важливе джерело знань не тільки з цього предмета, а й із суміжних дисциплін. Зміст його охоплює багато природничих знань: біологічних, зоологічних, історичних, математичних, соціальних, економічних. Тому підручник географії має переваги перед іншими підручниками. Він цікавіший за змістом, що і приваблює учнів, студентів і науковців.
Особливість підручників з географії – їхня насиченість фрагментами карт, картосхем, діаграмами, графіками тощо. Графічні карти забезпечують можливість просторового і часового вивчення будь-якого соціального явища, не допускають вибіркового суб'єктивного підходу у формуванні інформації про явище та її довільне використання.
Насьогодні створено досить багато комп’ютерних навчальних програм з географії: комп’ютерний підручник – програмно-методичний комплекс, який дозволяє самостійно засвоїти навчальний курс або його розділ (як правило, поєднує в собі якості підручника, довідника, задачника та лабораторного практикуму); контролюючі програми з географії – програмні засоби, призначені для перевірки та оцінювання знань, умінь і навичок; ігрові програми – стимулюють пізнавальну активність учнів, сприяють розвитку їхньої уваги, кмітливості, пам'яті; предметно-орієнтовані середовища – програми, які моделюють мікро - та макросвіти, об’єкти певного середовища, зв’язки між ними, їхні властивості.
Підручник з географії є проекцією змісту географічної науки в переломлюванні через домінуючі соціокультурні цінності суспільства. Сучасна школа чекає підручників, які б могли виконувати роль інтелектуального самовчителя, довідника, конструктора.


Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: