Тип роботи:
Об'єм: 30 стор.
Вартiсть: 70 грн.
Змiст:
Вступ
Розділ І. Теоретичні підходи до вивчення Специфіки діагностичної роботи на різних вікових етапах розвитку дошкільників
1.1. Педагогічна вікова періодизація дошкільного дитинства
1.2. Мета, завдання, напрямки та принципи психодіагностичної роботи з дошкільниками
Розділ ІІ. Характеристика особливостей діагностичної роботи на різних вікових етапах розвитку дошкільників
2.1. Психодіагностіка дітей молодшого дошкільного віку
2.2. Особливості психодіагностики дітей середнього дошкільного віку
2.3. Специфіка психодіагностичної роботи з дітьми старшого дошкільного віку
Висновки
Використана література
Висновок:
Підводячи підсумки курсової роботи слід зазначити, що діти дошкільного віку мають низку психологічних і поведінкових особливостей, знання яких необхідне для того, щоб отримувати достовірні результати у процесі їх психодіагностичного обстеження.
Обираючи методику дослідження, практичний психолог дошкільного навчального закладу обов’язково повинен звертати увагу на її відповідність віку дитини та меті діагностичного обстеження. Важливою умовою проведення діагностичного обстеження є емоційний стан дитини під час діагностики та створення доброзичливої атмосфери, налагодження контакту психолога з дитиною.
За результатами психодіагностичних досліджень практичний психолог зобов’язаний вести відповідну документацію і статистичну звітність: протоколи діагностичних досліджень, аналітичні довідки, індивідуальні картки психологічного супроводу дитини.
Слід зазначити, що при всьому різноманітті методів діагностики дітей дошкільного віку на різних вікових етапах розвитку практичні психологи зустрілися з низкою проблем:
багато методів тривалі за часом;
існуючі методики і тести не дають вичерпних результатів по всіх компонентах психологічної готовності до школи;
методики діагностики рівня психологічної готовності до школи складні для психолога, що тільки починає працювати, і вимагають спеціальної підготовки (практики) для їх використовування.
крім того, дуже часто психологи використовують не ті методики, які доцільно було б використовувати для даного випадку, а ті, які є у них в наявності.
Отже, необхідно здійснювати роботу над пошуком оптимальних методик для обстеження психологічного розвитку дітей дошкільного віку, беручи до уваги особливості їх вікового розвитку. При цьому слід враховувати, що методи особистісної, когнітивної і комунікативно-поведінкової діагностики дітей до 4 років не повинні включати завдання і питання, орієнтовані на самосвідомість і зважену оцінку власних якостей і можливостей. Починаючи з чотирилітнього віку, дітям можна пропонувати деякі особистісні й поведінкові опитувальники (у тому числі й у формі бесіди, але що не перевищують 10-15 пунктів), що спираються на адекватну самооцінку і прямі думки; але, слід мати на увазі, можливості самооцінок дітей у цьому віці ще вельми обмежені. У старшому дошкільному віці можливе використання тестових методик дослідження пізнавальних процесів, ряду методів із вивчення особливостей емоційної, мотиваційної сфер, особистісних властивостей і міжособистісних взаємин. Для отримання додаткової інформації використовують міні-опитувальники, бесіди, а також метод експертної оцінки. Організована таким чином система діагностичної роботи з дошкільниками спрямована на попередження у них психомовних порушень і, отже, є найбільш ефективним і дієвим шляхом психологічного впливу на формування і корекцію вищої нервової діяльності дітей у даний період їх розвитку.
Всі діагностичні методи, розроблені для дошкільнят, повинні пред’являтися індивідуально або невеликим групам дітей, які відвідують дитячий сад і мають досвід колективної роботи. Як правило, тести для дошкільнят пред’являються усно або у вигляді тестів виконання. Іноді для виконання завдань можуть використовуватися олівець і папір (за умови простих дій з ними).
В результаті обстеження виявляються діти, які потребують корекційно-розвиваючої роботи, що дозволяє сформувати необхідний рівень готовності до школи. В ході обстеження виявляються також діти з випереджаючим розвитком, відносно яких психологом повинні бути сформульовані рекомендації по індивідуальному підходу до них.
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com