Тип роботи:
Об'єм: 36 стор.
Вартiсть: 70 грн.
Змiст:
Вступ
Розділ І
Теоретичні аспекти Дослідження стилей батківського виховання та їх впливу на розвиток дитини
1.1. Характеристика теоретичних підходів до вивчення стилів батьківського виховання у психолого-педагогічній літературі
1.2. Стиль батьківського виховання та його значення у розвитку дитини дошкільного віку
1.3. Класифікація стилів батьківського виховання
Розділ ІІ
Експериментальне дослідження стилів батьківського виховання та їх впливу на психологічний розвиток дошкільника
2.1. Характеристика методик дослідження стилів батьківського виховання
2.2 Дослідження а аналіз стилів батьківського виховання та їх впливу на розвиток дитини
2.3. Узагальнення результатів дослідження
Висновки
Література
Додатки
Висновок:
Таким чином, у першому розділі курсової роботи наводиться характеристика теоретичних підходів до вивчення стилів батьківського виховання у психолого-педагогічній літературі. Батьки — найвпливовіші люди для своїх дітей. Вони є першими вчителями, і їхній позитивний вплив — вирішальний для успіху дітей у школі та житті взагалі.
Батьківське виховання дієвіше за будь-які педагогічні прийоми і методи, застосовані сторонніми.
Характерною особливістю сучасного сімейного виховання є суттєве обмеження можливостей соціального оточення дитини; молоді батьки намагаються перешкодити впливу на дитину бабусь і дідусів з їхніми «допотопними» моральними цінностями; спілкування з ровесниками в основному обмежене часом перебування в дошкільному закладі; спілкування з іншими людьми (сусідами, знайомими або малознайомими) вважають небажаним. Діти рідко відвідують театри, виставки, ходять на екскурсії чи граються на подвір’ї разом з батьками. Таким чином, спосіб засвоєння світу для дитини перетворюється з безпосереднього на опосередкований.
У другому розділі курсової роботи проведено експериментальне дослідження стилів батьківського виховання та їх взаємозв’язок з психологічними особливостями дошкільника.
Результати, отримані за методикою Варги-Століна показали, що 2 сім’ї використовує демократичний стиль виховання, 2 сім’ї віддають перевагу ліберальному стилю, 2 родини – авторитарному стилю, і відповідно стиль потурання та стиль гіперопіки використовують ще у 2 родинах.
Результати, отримані зі методикою «Люшера-Дорофєєвої» свідчать про несформованість емоційної сфери дітей у разі використання батьками авторитарного стилю виховання: у 2 дітей спостерігаємо нестійкість емоційного стану, що у 2 (стиль потурання та стиль гіперопіки) - стани афективного гальмування та афективного збудження.
В ході подальшого дослідження було виявлено, що для дітей, батьки яких використовують демократичний та ліберальний стилі виховання характерними є стан функціонального розслаблення.
Діти, батьки яких використовують авторитарний стиль виховання характеризуються нестійкістю емоційного стану, для них характерні стани афективного збудження та афективного гальмування.
Стан афективного збудження було виявлено у однієї дитини, при цьому батьки використовують стиль гіперопіки, ще у однієї дитини, батьки якої використовують стиль потурання було виявлено стан афективного гальмування.
Діти дошкільного віку виявилися чутливі до якості спілкування з дорослим, а це означає їх сензитивність до розвитку комунікативної компетентності.
Дефіцит теплих, близьких емоційних стосунків з дорослим створює психоемоційне напруження і як наслідок, різні поведінкові порушення.
Підсумовуючи результати дослідження, можна сказати про те, що в тих сім’ях, де ми виявили негативні стилі виховання дитини (гіперопіка, недемократичність щодо дитини, диктаторське ставлення, відсутність опіки з боку батьків), найбільше страждають діти, адже згідно з їх опитуванням ми довідались, що саме їхні сім’ї характеризуються неблагополучним та задовільним рівнем взаємостосунків, що негативно позначається як на психічному здоров’ї дитини, так і на всьому її подальшому житті.
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com