Тип роботи:
Об'єм: 106 стор.
Вартiсть: 250 грн.
Змiст:
ВСТУП
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО - МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ З НЕПОВНОЮ СІМ’ЄЮ
1.1. Еволюція поняття управління соціальною організацією
1.2. Теоретичні підходи дослідження проблем соціальної роботи з сім’ями
1.3. Мета, завдання та напрямки організації роботи з неповними сім’ями
Висновки до розділу 1
РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ ЕФЕКТИВНОСТІ РОБОТИ З НЕПОВНИМИ СІМ’ЯМИ У ВІДДІЛІ СІМ’Ї, МОЛОДІ ТА СПОРТУ СТАРОБІЛЬСКОЇ РДА
2.1. Особливості організації соціальної роботи з неповними сім’ями у відділі сім’ї, молоді та спорту Старобільскої РДА
2.2 Аналіз практики роботи з неповними сім’ями у відділі сім’ї, молоді та спорту Старобільскої РДА
2.3. Характеристика форм та методів соціальної роботи з неповною сім’єю
Висновки до розділу 2
РОЗДІЛ 3. ОБГРУНТУВАННЯ, РОЗРОБКА ФОРМ ТА МЕТОДІВ РОБОТИ З НЕПОВНОЮ СІМ’ЄЮ
3.1. Основні напрямки вдосконалення роботи з неповними сім’ями в соціальних закладах
3.2. Методики управління соціальною роботою з неповною сім’єю у відділі сім’ї, молоді та спорту Старобільскої РДА
3.3. Аналіз ефективності форм та методів соціальної роботи з неповною сім’єю
Висновки до розділу 3
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ
Висновок:
Таким чином, під час написання магістерської роботи були вирішені всі поставлені завдання.
По-перше, досліджено еволюцію поняття управління соціальною організацією. Зазначається, що сьогодні управління соціальною сферою в Україні потребує кардинального оновлення й розвитку. Якісне вдосконалення соціальної сфери полягає в освоєнні нового спектра послуг, що мають соціальне значення, вимагають використання нових форм їх надання та дають змогу гармонійно поєднувати інтереси громадян, господарюючих суб’єктів, суспільства і держави.
По-друге, охарактеризовано теоретичні підходи дослідження проблем соціальної роботи з сім’ями. Зазначається, що для сучасного суспільства проблема сім’ї як першого виховного інституту має першорядне значення, тому що від її стану залежить відтворення населення, збереження, створення і передача культури та досвіду молодшому поколінню. Виховний вплив батьків на дитину дуже стійкий і залишається на все життя. Неповна сім’я – це гостра проблема сучасного суспільства. За останні роки різко збільшилось число дітей, які виховуються в неповних сім’ях. Життя й умови виховання дитини в неповній сім’ї мають явну специфіку й істотно відрізняються від життя дитини в повній сім’ї. Ці особливі умови життя дитини відбиваються на особливостях її особистісного розвитку, її емоційному самопочутті, самооцінці, відношенні до інших людей. Практика соціальної роботи сьогодні ставить високі вимоги до фахівців, які працюють з неповними сім’ями щодо питань знання типових психологічних характеристик кожної з них, виявлення на цій основі актуальних проблем сім’ї та доцільних шляхів їх вирішення.
По-третє, з’ясовано мету, завдання та напрямки організації роботи з неповними сім’ями. Метою соціальної роботи з неповною сім’єю є забезпечення нормальних умов для функціонування неповної сім’ї , її розвитку та задоволення потреб її членів. Завдання соціального педагога полягає насамперед у тому , щоб забезпечити певний рівень самодостатності сім’ї щодо отримання соціальних послуг та належний рівень соціальної взаємодії. Річ в тім , що в деяких випадках власний потенціал сім’ї є достатнім для того , щоб, використовуючи внутрішні ресурси, поліпшити свій стан за всіма життєво важливими для неї показниками. Але не всі сім’ї здатні до цього. Тому виникає необхідність відповідного аналізу з боку соціального педагога, на основі результатів якого може розгортатися згодом його відповідна діяльність.
По-четверте, проаналізовано особливості організації соціальної роботи з неповними сім’ями у відділі сім’ї, молоді та спорту Старобільскої РДА. Відділ сім’ї, молоді та спорту Старобільскої РДА надає соціальні послуги сім’ям, дітям та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги.
Одним з важливих напрямків діяльності відділі сім’ї, молоді та спорту Старобільскої РДА є соціальна підтримка неповних сімей, як частина державної сімейної політики, метою якої є надання допомоги сім’ям у подоланні різного роду стресових ситуацій, у розв’язанні проблем, що виникають в їх житті, з якими сім’ї не в змозі впоратися самі за рахунок своїх внутрішніх ресурсів.
По-п’яте, проведено аналіз практики роботи з неповними сім’ями у відділі сім’ї, молоді та спорту Старобільскої РДА. Як показало проведене дослідження, робота відділу як центру соціальної роботи з неповними сім’ями передбачає діяльність (надання послуг неповним сім’ям) у заданих рамках. Цей режим можна охарактеризувати наявністю програм, планів роботи, технологій роботи, підготовлених кадрів, налагодженої системи відбору і переадресації клієнтів-сімей, спеціалізованих формувань і ресурсів щодо роботи з сім’ями, розробкою відповідного науково-методичного забезпечення діяльності з сім’ями, достатньою нормативно-правовою базою і фінансуванням діяльності як з бюджету, так і з залучених додаткових коштів, наявністю матеріально-технічної бази для роботи з сім’ями, наявність єдиноначальності управлінні відділом сім’ї, молоді та спорту Старобільскої РДА, яка є більшою за колегіальність, створення сприятливого мікроклімату у відділі сім’ї, молоді та спорту Старобільскої РДА.
По-шосте, наведена характеристика форм та методів соціальної роботи з неповною сім’єю. З метою визначення основних форм та методів соціальної роботи з неповними сім’ями було проведено соціологічне дослідження, спрямоване на вивчення стану та основних проблеми неповних сімей; зв’язки та відносини, які сформувались усередині родини та з оточенням при взаємодії членів сім’ї і суспільства, що стало основним підґрунтям для розробки перспективної програми роботи із сім’єю із визначенням конкретних змісту, форм і методів.
По-сьоме, обґрунтовано основні напрямки вдосконалення роботи з неповними сім’ями в соціальних закладах. Удосконалення практики соціальної роботи з неповною сім'єю неможливе без пошуку, обґрунтування та реалізації моделі соціальної діяльності у цьому напрямку.
По-восьме, розглянуто методики управління соціальною роботою з неповною сім’єю у відділі сім’ї, молоді та спорту Старобільскої РДА. Результати теоретичного та експериментального дослідження дають підставу стверджувати, що ефективність виховання дитини з неповної сім’ї може бути досягнута при забезпеченні таких соціально-педагогічних умов: сприятливого сімейного клімату, достатньої фінансово-матеріального стану сім’ї, задовільності житлово-побутових умов, соціокультурного оточення сім’ї, рівня педагогічної освіченості і необхідної міри виховного впливу батьків, взаємодії системи «самотні батьки – діти з неповних сімей – соціальні працівники», які з соціальної точки зору адекватно відображають соціокультурні аспекти мікросередовища.
З метою корекції стосунків, розвитку міжособистісної взаємодії та покращення становища неповним сімей була розроблено програма «Сімейне щастя» як одна з можливостей соціально-медичної, психолого-педагогічної, культурно-побутового оздоровлення неповної сім’ї.
По-дев’яте, проаналізовано ефективність форм та методів соціальної роботи з неповною сім’єю. Отримані результати свідчать до позитивний вплив розробленої програми на особистість підростаючого покоління і поліпшенню становища самих батьків: більш тісні взаємини батьків і дітей, більша відкритість для соціальних контактів, свобода прийняття рішень, висока ступінь самостійності, відсутність подружніх спорів і конфліктів, розряженість клімату, поліпшення душевного і психічного самопочуття, участь в житті один одного, впевненість, солідарність і цілеспрямованість.
Як висновок слід зазначити, що регіональний рівень ефективної системи соціальної роботи з неповною сім’єю дозволить урахувати значно більший спектр вирішення проблем, ніж на державному рівні; більш ефективно інформувати спеціалізовані соціальні служби, орієнтовані на надання соціальної допомоги; створювати умови для більш раціонального використання матеріальних, фінансових, комунікаційних, організаційних та інших ресурсів; розробляти і приймати рішення, що більш адресно враховують фактори і обставини, які впливають на ситуацію; цілеспрямовано використовувати знання, звичаї, традиції населення, різноманітні форми соціальної допомоги і підтримки, що практикується у конкретному соціумі. Важливим представляється впровадження в практику не «пілотних проектів», а довгострокових цільових регіональних програм з проблем соціально-педагогічного супроводу неповних сімей, які б реалізовувалися на паритетних засадах з боку державних органів, органів місцевого самоврядування, громадських і благодійних організацій.
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com