


Змiст:
Вступ
Розділ 1. Характеристика теоретичних підходів до формування культури поведінки та культури спілкування в учнів старших класів
1.1. Культура поведінки та спілкування як складові людської культури
1.2. Особливості формування культури поведінки та спілкування в учнів старших класів
Розділ 2. Методичні аспекти ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ поведінки та СПІЛКУВАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ
2.1. Вивчення стану сформованості культури поведінки та спілкування старшокласників
Розуміння учнями старших класів значення культури спілкування
2.2. Організація процесу формування культури поведінки та спілкування старшокласників у навчально-виховному процесі
Висновки
Використана література
Додатки
Висновок:
Таким чином, у результаті дослідження були визначені особливості спілкування сучасних старшокласників, які можна узагальнити так: зміна певних психологічних новоутворень, перебудова психічних процесів старшокласників під впливом соціального досвіду; гостра потреба у спілкуванні з дорослими на психологічно рівних засадах; встановлення інтимно-особистісних стосунків між однолітками; суперечливість між вчинками і бажаннями; деформація сімейних стосунків; рівень сформованості внутрішньої культури та система знань про культуру в усьому її розмаїтті; здатність до самопізнання, самоспостереження, самоаналізу; ступінь самостійності й соціальної активності тощо. Здійснений нами аналіз проведеного анкетування дає підстави стверджувати, що не всі старшокласники усвідомлюють, що розуміння змісту культури спілкування, прояв особистісних якостей закладається саме у роки навчання в школі. Вони не надають серйозного значення розвитку власних якостей, на основі яких здійснюється процес формування культури спілкування. Ними часто ігнорується участь у виховних заходах. Між тим позаурочна виховна діяльність є одним з умов оптимізації процесу формування культури спілкування. На жаль, досвід спілкування старшокласників у складі різноманітних мікрогруп, колективів, де вони включаються в позаурочну виховну діяльність або самі є її організаторами, свідчить про те, що в окремих випадках у частини учнівської молоді та окремих педагогів формується споживацьке ставлення до виховання культури спілкування особистості. На культуру спілкування звертають особливу увагу лише тоді, коли необхідно продемонструвати результати діяльності для позитивного сприйняття – організувати і провести певний захід, акцію, свято, чергову зустріч, заплановане дійство тощо. Процес формування культури спілкування старшокласників передбачає передачу знань конкретного змістового наповнення, формування практичних умінь і навичок побудови взаємин на різних рівнях взаємодії. Культура поведінки та спілкування є особистісною і особливості її формування у старшокласників вимагають активних суб’єктних зусиль (інтелектуально-пізнавальних, емоційно-оцінювальних, мотиваційних, практично-діяльнісних), важливого значення, на нашу думку, набуває організація різноманітної діяльності старшокласників (навчальної, виховної, соціальної, самотворчої), яка активно сприятиме оволодінню культурою спілкування, її трансформації у власні переконання, тому процес формування культури спілкування старшокласників ми наповнили таким змістом: одержання певної суми теоретичних знань із зазначеної проблеми; організація комунікативної практичної діяльності старшокласників; активна участь в життєдіяльності класного колективу; можливість вибору, самовизначення в сфері спілкування; розширення кругозору учнів, пізнання ними різних сторін соціальної дійсності, людських взаємин у їхньому різноманітті; визначення власної позиції у світі взагалі й шкільному оточенні зокрема. Організація процесу формування культури поведінки та спілкування старшокласників може здійснюватися шляхом реалізації факультативних курсів, які на сьогоднішній день займає одну з провідних позицій соціальних технологій. Творчий зміст розробленого курсу «Основи культури спілкування» являє собою конструктивну, творчу діяльність, сутність якої полягає в аналізі проблеми взаємодії школярів та виявленні причини її виникнення, вироблення цілей і завдань, що характеризують бажаний стан об'єкта, розробці шляхів і засобів досягнення поставленої мети.
Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com