перейти на сайт>>

Формування готовності до педагогічної творчості майбутнього викладача вищої школи

ID роботи: 9756
Тип роботи:
Об'єм: 81 стор.
Вартiсть: 300 грн.


Змiст:

ВСТУП   2

РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ   5

1.1. Розвиток поглядів на сутність педагогічної творчості в історії педагогіки і в сучасних наукових дослідженнях  5

1.2. Творчій характер педагогічної діяльності та її компонентний склад  14

1.3. Умови формування готовності до професійної творчості у майбутніх викладачів вищої школи  23

Висновки до розділу 1  28

РОЗДІЛ 2. ПРАКТИКА ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ   30

2.1.  Діагностика готовності майбутніх викладачів вищої школи до педагогічної творчості 30

2.2. Зміст, форми, методи, педагогічні технології формування готовності до педагогічної творчості майбутнього викладача вищої школи  40

2.3. Аналіз ефективності формування готовності до педагогічної творчості у майбутніх викладачів вищої школи  55

Висновки до розділу 2  61

Висновки   62

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ   65

Додатки  71



Висновок:

Таким чином, у процесі написання магістерської роботи була досягнута її мета, а саме розглянуті теоретичні та практичні аспекти формування готовності до педагогічної творчості майбутнього викладача вищої школи та вирішені основні завдання дослідження:

Досліджено розвиток поглядів на сутність педагогічної творчості в історії педагогіки і в сучасних наукових дослідженнях.  Наше звернення до теоретичного аналізу літературних джерел показало, що в науці поки немає однозначного тлумачення поняття «творчість», що в значній мірі визначається не тільки глобальністю і складністю проблеми, але і різноплановістю підходів до її дослідження. Істотний внесок у дослідження творчості внесли роботи вітчизняних і зарубіжних психологів, якими підкреслювалася тісна єдність психічного і фізіологічного. За їх твердженням, внутрішній психічний світ виявляється в поведінці людини. Тому, щоб вивчити особистість, треба вивчати її діяльність. У цьому зв'язку особливе значення надавалося активності свідомості у творчому процесі.

Охарактеризовано творчій характер педагогічної діяльності та її компонентний склад. В останні роки поняття «творчість» збагатилося новим змістом, що підготувало появу нової проблеми – підготовки майбутнього спеціаліста до творчої професійної діяльності. Розгляд творчості як специфічної характеристики продуктивності будь-якої діяльності в рівній мірі відноситься і до педагогічної діяльності, що розглядається як процес вирішення незліченної безлічі завдань, особливістю яких є те, що їх рішення ніколи не лежить на поверхні. Тобто педагогічна діяльність – це творча діяльність, адекватним суб'єктом якої виступає педагог як творча особистість. Дане положення висунуло ще одну проблему – формування готовності майбутнього педагога до творчої діяльності. Розробка дидактичних основ педагогіки творчості (В.І. Андрєєв, Т.В. Кудрявцев, A.M. Матюшкін, Я.А. Пономарьов, А.Ф. Есаулов та інш.) призвела до оформлення її як самостійної області наукового знання. Включення психології творчості як абстрактної науки в склад педагогіки творчості як конкретної науки – необхідна умова розвитку дієво-перетворюючого типу знання про творчу діяльність.

Визначені умови формування готовності до професійної творчості у майбутніх викладачів вищої школи. Формування педагогічної творчості майбутніх учителів фізичного виховання в процесі фахової підготовки буде оптимальним за наступних педагогічних умов:

 залучення студентів до активної пізнавальної діяльності з використанням інтерактивних методів навчання на циклі фахових дисциплін;

 формування у студентів мотивації до педагогічної творчості у курсі спортивно- педагогічних дисциплін;

 активізація самостійно-творчої роботи студентів під час педагогічної практики, яка спрямована на саморозвиток і самовдосконалення майбутніх учителів фізичного виховання.

Проведено  діагностику готовності майбутніх викладачів вищої школи до педагогічної творчості, яка показала,  що сучасний освітній процес ВНЗ як частина системи безперервної освіти поки слабо орієнтований на розвиток творчої спрямованості майбутнього педагога. І хоча для цього є необхідні передумови (концепція розвитку вищої школи, накопичений багатий історичний досвід розвитку творчості студентів, досвід кращих ВНЗ країни та педагогів-новаторів, запропоновані теорії розвиваючого та особистісно-орієнтованого навчання), суттєвої переорієнтації навчального процесу на підготовку творчого педагога поки не відбулося.

Охарактеризовано зміст, форми, методи, педагогічні технології формування готовності до педагогічної творчості майбутнього викладача вищої школи.

Особливого значення набуває розробка та впровадження педагогічної моделі, мета якої – сформувати у студентів – майбутніх викладачів вищої школи позитивне ставлення до професійної та викладацької діяльності, потребу займатися нею, створювати систему мотивів, що, в свою чергу, вимагає не лише якісної професійної підготовки студентської молоді, а й форму­вання у студентів широкого світогляду, професійного мислення, високої освіченості, індивідуального усвідомлення значення загальнолюдських і професійних цінностей. Для цього потрібна нова методика викладання, що дозволяє виховати творчу осо­бистість майбутнього викладача. Стимулювання педагогічної творчості, створення умов для самовтілення творчого потенціалу майбутнього викладача – одна з найважливіших умов навчання у вищому навчальному закладі.

Проведено  аналіз ефективності формування готовності до педагогічної творчості у майбутніх викладачів вищої школи. Отримані результати показали зростання інтересу студентів до проблем педагогічної творчості та зростання творчого потенціалу досліджуваних які виступають підґрунтям формування готовності до педагогічної творчості  майбутніх викладачів вищої школи.

 


НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: