Тип роботи: Дипломная
Об'єм: 100 стор.
Вартiсть: 200 грн.
Змiст:
ВСТУП
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЙНО-ПОТРЕБНІСНОЇ СФЕРИ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТІВ
1.1. Сутність поняття «мотиваційно-потребнісна сфера» особистості в науковій літературі
1.2. Особливості формування мотиваційно-потребнісної сфери особистості в юнацькому віці
1.3. Значення мотиваційно-потребнісної сфери в професійному становленні особистості
Висновки до розділу 1
РОЗДІЛ 2. ПРАКТИЧНА СКЛАДОВА ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЙНО-ПОТРЕБНІСНОЇ СФЕРИ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТІВ ЗВО
2.1. Діагностика сформованості мотиваційно-потребнісної сфери особистості студентів
2.2. Педагогічні умови формування мотиваційно-потребнісної сфери особистості студента
2.3. Практичний досвід формування мотиваційно-потребнісної сфери особистості студента ЗВО
Висновки до розділу 2
ВИСНОВКИ
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
ДОДАТКИ
Висновок:
Таким чином, у процесі дослідження була досягнута головна мета магістерської роботи, а саме охарактеризовані особливості формування мотиваційно-потребнісної сфери особистості студентів закладів вищої освіти та вирішені основні завдання, поставлені на початку дослідження: Розглянуто теоретико-методологічні засади формування мотиваційно-потребнісної сфери особистості студентів. Мотиваційна сфера являє собою систему мотивів в її ієрархічній побудові. Центральним компонентом в структурі мотиваційної сфери особистості залишається потребнісний компонент у вигляді співвідношення власних потреб і потреб суспільства. Мотиваційно-потребнісна сфера розглядається як складне, ієрархізоване, системне утворення, що відрізняється відносно стійкою єдністю елементів і їх відносин, яка розвивається і змінюється в процесі життєдіяльності особистості. Природа мотиваційно-потребнісної сфери особистості обумовлена спонуканнями, бажаннями, потребами та мотивами. Визначені особливості формування мотиваційно-потребнісної сфери особистості в юнацькому віці. Юнацький вік є важливим періодом для розвитку основних соціогенних потенцій людини. На основі теоретичних узагальнень та аналізу структури мотиваційно-потребнісної сфери особистості як багаторівневого, багатокомпонентного утворення різними дослідниками виділені наступні специфічні особливості її формування у юнацькому віці: переживання потреб; внутрішня активність; детермінація поведінки людини; система суб’єкт-суб’єктних відносин; управління засвоєнням діяльності; активне спонукання до цілеспрямованої діяльності; усвідомлення життєвих переконань, цінностей і ціннісних орієнтації; усвідомлення себе і своїх достоїнств, самовираження, самомотивація, самозвернення, рефлексія; переосмислення своїх можливостей, творчість. Формування мотиваційної сфери особистості залежить від особливостей цілеспрямованої діяльності і різних соціально-психологічних контактів. Розкрито значення мотиваційно-потребнісної сфери в професійному становленні особистості. Мотиваційно-потребнісна сфери особистості сучасного студента формується у процесі навчання у вищому навчальному закладі та включає ряд етапів: перший етап – етап професійного самовизначення, другий етап – етап професійного навчання, третій етап – етап входження в професію, четвертий етап – етап професійної майстерності. Формування мотиваційно-потребнісної сфери на кожному з цих етапів залежить від емоційного мотиваційного компонента, способу включення в діяльність. Мотивація досягнення успіху визначається: оптимізацією психічної діяльності; компенсацією недоліків; відповідністю цільовим, смисловим діям людини; своєчасністю дій; пропорційністю дій в діяльності. Проведено діагностику сформованості мотиваційно-потребнісної сфери особистості студентів. У процесі дослідження використано методику «Піраміда Маслоу» та методику К. Замфір в модифікації А. Реана «Вивчення мотивації професійної діяльності». Вивчення потреб студентів за методикою «Піраміда Маслоу» показало, що у досліджуваних студентів більш виражені потреби самострердження, в найменшій мірі – соціальні потреби. Щодо сформованості мотивації професійної діяльності слід зазначити, що студентів більше цікавить формальний результат навчання, ніж освітній процес сам по собі. Аналіз структури мотивації навчальної діяльності показав, що на першому і другому місці у студентів мотиви, пов’язані з підсумками навчання у вузі і успішністю навчальної діяльності. Запропоновані педагогічні умови та описаний практичний досвід формування мотиваційно-потребнісної сфери особистості студента. Зазначається, що формуючи мотиваційно-потребнісну сферу студентів, важливо створити певні педагогічні умови, спрямовані на її розвиток. До основних педагогічних умов віднесено: формування мотивації досягнення; приведення навчальної мотивації у відповідність до сучасних вимог підготовки конкурентоспроможних фахівців з вищою освітою за допомогою розвитку і вдосконалення суб’єкт-суб’єктних відносин; розвиток прагнення до самодетермінації і здатності керувати власною мотивацією. Ефективним засобом формування мотиваційно-потребнісної сфери у сучасної молоді є проведення мотиваційного тренінгу, який є специфічною формою активного соціально-психологічного навчання, на противагу традиційним формам навчання, містить усі переваги (чинники), які зумовлюють розвиток у молоді прагнення до досягнень і успіху. Структура тренінгових занять була наступною: рольові ігри (моделювання ситуацій, в яких один учасник гри заохочує інших до певної діяльності, переконує їх у чомусь, схвалює і підкріплює їхні дп тощо); групові дискусії («Як досягти успіху», «Як ставити цілі», «Як керувати своєю мотивацією» тощо); виконання тренінгових вправ з подальшим обговоренням та аналізом результатів. Передбачається, що сформовані у студентів здатність і навички самокерування своєю власною мотивацією гарантуватимуть самостійне застосування ними відповідних психотехнік і після закінчення тренінгового циклу. З огляду на цілі формуючого експерименту було підібрано 15 тренінгових вправ, які пропонувалися переважно на практичних заняттях (у структурі мотиваційного тренінгу).
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com