перейти на сайт>>

Соціально психологічна корекція тривожності і страхів у дітей молодшого шкільного віку

ID роботи: 10200
Тип роботи: Курсовая
Об'єм: 100 стор.
Вартiсть: 150 грн.


Змiст:

ВСТУП

Розділ 1. Теоретико-методологічний аналіз проблеми страхів у дитячому віці

1.1. Дослідження страхів та тривожності як психологічного феномену

1.2. Особливості проявів страхів та тривожності у дитячому віці

1.3. Основні напрямки профілактики та корекції страхів та тривожності молодших школярів

Висновки до розділу 1

РОЗДІЛ 2. ДІАГНОСТИКА СТРАХІВ І ОСОБИСТІСНОЇ ТРИВОЖНОСТІ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

2.1 Методи, методика і процедура дослідження страхів та тривожності у дітей молодшого шкільного віку

2.2. Аналіз результатів дослідження страхів та тривожності у дітей молодшого шкільного віку

Висновки до розділу 2

РОЗДІЛ 3. ШЛЯХИ ПОДОЛАННЯ СТРАХІВ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

3.1 Психолого-педагогічне забезпечення профілактики тривожності та страхів у  молодших школярів

3.2 Розробка психокорекційної програми, спрямованої на подолання дитячих страхів та тривожності

3.3. Аналіз результатів психокорекційної роботи

Висновки до розділу 3

ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

ДОДАТКИ



Висновок:
Таким чином, у процесі написання дипломної роботи була досягнута її основна мета, а саме розглянуті теоретичні та практичні аспекти соціально-психологічної корекції тривожності і страхів у дітей молодшого шкільного віку та вирішені завдання, поставлені на початку дослідження: Охарактеризовані наукові підходи до проблеми дослідження страхів та тривожності як психологічного феномену. Проаналізувавши досить багато різних трактувань, можна зробити висновок про те, що страх відповідає такій психічної категорії, як емоційний стан. Дійсно, страх як основна емоція людини, яка сигналізує про небезпеку, носить тимчасовий характер. У рамках цього періоду, страх відбивається на цілісному функціонуванні особистості, визначаючи характер і спрямованість її діяльності, особливості її мотивації, ставлення до себе і досягнутого. Проаналізовані особливості проявів страхів та тривожності у дитячому віці. У період молодшого шкільного віку відбувається безліч новоутворень, починаючи з фізіологічних і закінчуючи психологічними. Це може бути пов’язано з тим, що дитина перейшла з дошкільного віку в молодший шкільний. Відбувається зміна соціальної ситуації – тепер молодший школяр повинен виконувати вимоги суспільства, зміняється основний характер діяльності дитини – з ігрової на навчальну. Новоутворення, які відбуваються з молодшим школярем, торкаються і сферу психіки. Сприйняття стає аналізуючим, уява розвивається шляхом розуміння умовних понять, відбувається розвиток рефлексії. У дитини розвивається почуття відповідальності, з’являється потреба слідувати якимось еталонам. Молодший шкільний вік – вік найбільшої вираженості страхів, що обумовлено не стільки емоційним, скільки когнітивним розвитком дитини, а саме, збільшеною глибиною розуміння небезпеки. Велика кількість страхів у дітей молодшого шкільного віку може бути пов’язана з навчальною діяльністю, адже вона є значущою для молодшого школяра. Саме несприятливі умови навчальної діяльності можуть сформувати комплекс страхів, що негативно позначиться на успішності навчальної діяльності та адаптації в цілому. Визначені основні напрямки профілактики та корекції страхів та тривожності молодших школярів. Психологічна корекція визначається як «виправлення» й оптимізація процесу психічного розвитку особистості і передбачає використання природних рушійних сил психологічного та особистісного розвитку. Основні напрямки роботи практичного психолога по забезпеченню ефективної психопрофілактики дитячих страхів включають: роботу психолога у молодшій, середній та старшій школах (увага до проблем дитини і поза школою), психологічну просвіту педагогічного колективу та батьків, підтримку сприятливої соціальної атмосфери навколо дитини. Під час корекції дитячих страхів у молодшому шкільному віці можуть бути використані такі методи як казкотерапія, гра зі страхом, метод лялькотерапії, малювання. Описані методи, методика та процедура дослідження страхів та тривожності у дітей молодшого шкільного віку. Основною метою дослідження будо проведення емпіричного дослідження тривожності та страхів дітей молодшого шкільного віку, для чого був підібраний комплекс методик для дослідження психологічних особливостей та чинників страхів у дітей молодшого шкільного віку. У процесі дослідження були використані наступні методики: тест тривожності (Р. Теммл, М. Доркі, В. Амен); методика «Неіснуюча тварина»; методика «Страхи в будиночках» М.А. Панфілової. Обрані методики дали змогу виявити та дослідити кількісні та якісні показники страху та особистісної тривожності. Здійснений аналіз результатів дослідження страхів та тривожності у дітей молодшого шкільного віку показав, що 28% дітей молодшого шкільного віку мають високій рівень страхів та тривожності. Сучасні діти найбільше бояться війни, смерті рідних, темряви, болю. Аналізуючи результати дослідження було прослідковано закономірність, що страхи взаємообумовлені підвищеною тривожністю дитини. 6 дітей з 8, у яких виявлено високий індекс тривожності, показали високий рівень страху за методиками «Неіснуюча тварина» та «Страхи в будиночках». До групи проблемних дітей можна віднести 9 молодших школярів (02, 04, 09, 12, 19, 21, 23, 27, 29), у яких відмічені підвищені показники страху і тривожності за трьома методиками. Крім цього під час спостереження за цими дітьми відмічені зовнішні прояви страху та тривожності (напружений вираз обличчя, знижена активність, напруження м’язів), а також відхилення в поведінці (відмовляються від виконання доручень, не спілкуються з однокласниками, не хочуть виходити з класу, відмовляються виходити до дошки). Розглянуте психолого-педагогічне забезпечення профілактики тривожності та страхів учнів молодших школярів. Під час проведення формуючого експерименту ми виходили з того, що у подоланні шкільних страхів молодших школярів велику роль відіграє встановлення позитивних емоційних відносин між батьками та дітьми, взаєморозуміння, подолання гіпердомінантної позиції батьків по відношенню до дитини, бажання керувати без розуміння істинних потреб дитини. Модель комплексного супроводу дітей молодшого шкільного віку, які мають шкільні страхи включає два блоки: рекомендації вчителям щодо встановлення сприятливих відносин з учнями (Блок I) та рекомендації щодо психологічної просвіти батьків у поєднанні з психологічною роботою з дітьми (Блок II). Розроблено психокорекційну програму, спрямовану на подолання дитячих страхів. Психокрорекційна програма передбачала впровадження ряду взаємопов’язаних напрямів роботи, які спрямовані на підвищення самооцінки та подолання тривожності через сприяння успішній адаптації, формування довільності психічних процесів, розвиток комунікативної компетенції молодших школярів. Мета програми: зниження рівня тривожності і кількості страхів, як емоційного неблагополуччя учнів молодшого шкільного віку, актуалізація почуття страху, здійснення контролю над об’єктом страху. Здійснений аналіз результатів психокорекційної роботи. Контрольний експеримент, проведений після низки корекційно-розвиваючих занять показав якісні зміні діагностованих страхів молодших школярів і загальну позитивну динаміку зміни кількісного співвідношення дитячих страхів, по відношенню до даних формуючого експерименту, у зв’язку з чим можна зробити висновок про продуктивність використаної корекційно-розвиваючої програми та актуальності застосування її у процесі корекції дитячих страхів молодших школярів, в тому числі і пов’язаних навчальною діяльністю.
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: