Тип роботи: Дипломная
Об'єм: 94 стор.
Вартiсть: 350 грн.
Змiст:
ВСТУП
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПРОФІЛАКТИКИ БУЛІНГУ В НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
1.1. Булінг як психолого-педагогічна проблема
1.2. Сутність, ознаки та виду булінгу як соціально-психологічного явища
1.3. Управління процесом попередження булінгу в навчальному закладі
РОЗДІЛ 2. МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ У СТУДЕНТІВ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ УМІНЬ ПРОТИСТОЯННЯ БУЛІНГУ В НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
2.1. Дослідження факторів виникнення булінгу серед підлітків
2.2. Педагогічні умови формування психолого-педагогічних умінь протистояння булінгу у студентів
2.3. Рекомендації щодо організації педагогічного протистояння булінгу в навчальних закладах
ВИСНОВКИ
ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
ДОДАТКИ
Висновок:
Таким чином, у процесі написання магістерської роботи була досягнута її головна мета, а саме вивчені теоретичні та практичні аспекти формування у студентів психолого-педагогічних умінь протистояння булінгу в навчальних закладах та вирішені основні завдання дослідження: Досліджено булінг як психолого-педагогічну проблему. Останні дослідження дозволяють виділити ризики порушення психологічної безпеки освітнього середовища. Зокрема, це ризики, пов’язані з саморуйнівною поведінкою (різні види залежностей, асоціальна і делінквентна поведінка) і ризики, пов’язані з проявом насильства в міжособистісній взаємодії в освітньому середовищі, куди сміливо можна віднести і булінг як цькування одних підлітків іншими. На сучасному етапі булінг розглядається як глобальна проблема громадського здоров’я, обумовлена різнорівневими і різноплановими факторами, і впливає на соціально-екологічне благополуччя суспільства. Найбільш типовий вік жертви (незалежно від статі) – 13-14 років, проте рівень цькування серед дівчаток у міру дорослішання починає знижуватися, серед хлопчиків же залишається високим до 16 років. Охарактеризована сутність, ознаки та виду булінгу як соціально-психологічного явища. Дослідники виділяють наступні види булінгу: фізичний булінг (умисні поштовхи, удари, побої, нанесення інших тілесних ушкоджень), психологічний булінг (включає сексуальне насильство (недоречні, принизливі або інші неприйнятні типи висловлювань або поведінки), а також насильство, пов’язане з дією на психіку, що завдає психологічну травму шляхом словесних образ або погроз, переслідування, залякування, якими навмисне заподіюються емоційні страждання), економічний булінг (крадіжка або псування речей). Також виділяють новий різновид булінгу – кібербулінг (жертва отримує образи на свою електронну адресу або через інші електронні пристрої). Соціальна структура булінгу включає в себе три елементи: переслідувача (булера), жертву і спостерігачів. Говорячи про спостерігачів (ким би вони не були), слід зазначити такі типові для них стани як почуття провини і відчуття власного безсилля. Булінг використовується як засіб створення і підтримки структури групи. І в зв’язку з цим учасники булінг-структури (булери, помічники булера) для збереження високого статусу в групі повинні здійснювати насильницькі дії щодо жертви. Розкрити особливості управління процесом попередження булінгу в закладі загальної середньої освіти. Важливим напрямком соціально-педагогічної діяльності з проблеми булінгу є його профілактика. Під профілактикою булінгу розуміється діяльність з його попередження або утримання на соціально прийнятному рівні за допомогою усунення або нейтралізації породжуюючих його причин. Проведено дослідження факторів виникнення булінгу серед підлітків. Проведене дослідження показало, що в цілому соціально-психологічний клімат студентського колективу є сприятливим, але третина опитаних вказали на те, що періодично стикаються з різноманітними проявами булінгу (образи, нецензурна лайка, ігнорування). У ситуації цькування підлітки відчували потребу в допомозі третіх осіб. З’ясовані педагогічні умови формування у студентів психолого-педагогічних умінь протистояння булінгу: психологічна профілактика як вид діяльності педагога, спрямована на збереження і зміцнення психологічного здоров’я підлітків; формування основ позитивних емоційних відносин і формування основ формальної структури групи; вироблення єдиних правил щодо булінгу та проведення скоординованих заходів щодо його профілактики та подолання (за участю батьків та суміжних спеціалістів, наприклад, інспектора у справах неповнолітніх). Робота педагога з психологічної профілактики утисків підлітків в освітніх організаціях повинна будуватися на принципах добровільної участі, партнерства, творчої активності та об’єктивності. Формами і методами організації педагогічної профілактики булінгу виступають диспути, бесіди, рольові ігри, батьківські збори, семінари, дискусійний клуб, волонтерський проект, ігротерапія, спільний перегляд кінофільмів та інш. Розроблені рекомендації щодо організації педагогічного протистояння булінгу в навчальних закладах. Зазначається, що робота з профілактики булінгу в підлітковому середовищі повинна проводитися в чотирьох напрямках: робота з гнівом (навчання підлітків прийнятним способам вираження гніву); навчання навичкам розпізнавання і контролю, вмінню володіти собою в ситуаціях, що провокують спалахи гніву; формування здатності до емпатії, довіри, співчуття, співпереживання; формування сприятливого психологічного клімату в групі. Під час роботи за даними напрямками студенти вчаться контролювати свій гнів, краще розуміти один одного, виконувати завдання і приймати правильне рішення як індивідуально, так і колективно; вчаться не тільки вислуховувати точку зору інших учасників, але і відстоювати свою, якщо це необхідно. Усі ці дії сприяють установленню взаєморозуміння між усіма членами групи, розуміння свого місця серед інших людей, свого становища.
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com