перейти на сайт>>

Формування мотивації до рухової діяльності здобувачів вищої освіти

ID роботи: 10742
Тип роботи: Дипломная
Об'єм: 90 стор.
Вартiсть: 250 грн.


Змiст:

ВСТУП………………………………………………………………………....

Розділ 1 ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ ДО РУХОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА…………………………………………………………………..

1.1. Поняття «рухова діяльність», «мотивації до рухової діяльності»

1.2. Фізичне виховання здобувачів вищої освіти як об’єкт дослідження…………………………………………………………………..

1.3. Соціальні й педагогічні аспекти розвитку рухової діяльності здобувачів вищої освіти ………………………………………………………

1.4. Чинники, які сприяють підвищенню мотивації до рухової діяльності здобувачів вищої освіти……………………………………………………….

Висновки до першого розділу………………………………………………..

РОЗДІЛ 2 МЕТОДИ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ………………...

2.1.Методи дослідження……………………………………………………….

2.2. Організація дослідження………………………………………………….

РОЗДІЛ 3 РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ І ЇХ ОБГОВОРЕННЯ………...

3.1. Стан проблеми формування мотивації до рухової діяльності здобувачів вищої освіти

3.2. Педагогічні умови формування мотивації до рухової діяльності здобувачів вищої освіти ………………………………………………………

3.3. Результати експериментальної роботи…………………………………..

Висновки до третього розділу………………………………………………...

ВИСНОВКИ……………………………………………………………………

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………...

ДОДАТКИ……………………………………………………………………...

 

Висновок:
Таким чином, у даному дослідженні були теоретично  обґрунтовані та експериментально перевірені педагогічні умови формування мотивації до рухової діяльності здобувачів вищої освіти. Виконання основних завдань дослідження дозволило дійти наступних висновків:
  1. Аналіз та узагальнення науково-методичної та психолого-педагогічної літератури, вітчизняного та зарубіжного досвіду з проблеми формування мотивації до рухової діяльності здобувачів вищої освіти показав, що одна з базових потреб людини – потреба в русі, яка є вродженою. Студенти представляють категорію населення з підвищеними факторами ризику, до яких відносяться нервове і розумове перенапруження, постійні порушення режиму харчування, праці та відпочинку. В способі життя студентів часто спостерігається відсутність турботи про здоров’я: невпорядкованість, хаотичність, що виражаються в несвоєчасному прийомі їжі, систематичному недосипанні, малому перебуванні на свіжому повітрі, недостатньої рухової активності; відсутністю гартуюючих процедур; виконання самостійної навчальної роботи під час, призначений для сну; наявність шкідливих звичок. Накопичуючись протягом навчального року і всього навчання у вузі, негативні наслідки роблять істотний вплив на стан здоров’я студентів.
  2. Дослідження стану проблеми формування мотивації до рухової діяльності здобувачів вищої освіти дозволило виявити ряд соціально-психологічних факторів, які визначають ефективність процесу фізичного виховання. Негативним фактором є те, що значна частина студентів серед основних мотивів заняття фізичними вправами відзначають повинність. Також вагомими є фактори, які перешкоджають регулярним заняттям фізичними вправами: відсутність вільного часу, особливості вольової сфери, відсутність підтримки, відсутність фізкультурно-оздоровчих груп за напрямком, що цікавить. Встановлено, що лише 42,86% студентів контрольної та 43,75% студентів експериментальної групи повною мірою задоволені організацією фізичного виховання у вищому навчальному закладі; 19,05% студентів контрольної та 18,75% студентів експериментальної групи відносяться до занять з байдужістю, що є великим резервом у вдосконаленні організації фізичного виховання. Крім того, доволі значна частина студентів (38,10% досліджуваних контрольної та 37,50% студентів експериментальної групи) негативно ставляться до тих занять, які організовані кафедрою фізичного виховання. Аналіз добової рухової активності студентів виявив занадто низький рівень спеціально-організованої м’язової діяльності.
  3. З урахуванням реального стану рівня розвитку мотивації до рухової діяльності здобувачів вищої освіти нами були розроблені педагогічні умови, які дозволяють доцільно, постійно і поступово розвивати у студентів стійкі мотиви до рухової діяльності та занять фізичними вправами. Аналіз літературних джерел та результати власних досліджень з проблеми формування інтересу студентів до занять фізичною культурою показали, що особливої значущості набувають сучасні підходи до фізичного виховання студентів, які позитивно вирішують проблему формування інтересу до занять фізичною культурою. Розроблені педагогічні умови формування мотивації до рухової діяльності здобувачів вищої освіти включають: взаємопов’язану і взаємозалежну спільна діяльність викладача і студента, яка включає пряме або непряме педагогічне керівництво і є результатом двох взаємопов’язаних процесів: навчання та виховання; застосування особистісно-орієнтованого підходу у процесі організації занять з фізичного виховання у вузі; використання на заняття фізичною культурою модульного принципу побудови практичних занять.
Отримані результати дослідження ефективності запропонованої програми фізичного виховання студентів, розробленої на основі власних експериментальних даних та з урахуванням мотиваційних пріоритетів студентів, свідчить про те, що вона дає реальну можливість цілеспрямованого вирішення завдань фізкультурно-оздоровчого характеру.
  1. Розроблені методичні рекомендації щодо формування мотивації до рухової діяльності здобувачів вищої освіти включають:
зацікавлення студентів  рейтингом навчання у вузі з можливістю отримання додаткових балів за роботу, пов’язану з підвищенням рухової активності (внутрішньвузівські змагання: першість факультетів, участь у спортивних святах; додаткові заняття в клубах за інтересами). формування інтересу до занять фізичною культурою  на основі врахування індивідуальних особливостей студентів та об’єктивної, всебічної, диференційованої та індивідуальної обґрунтованої оцінки з предмету «Фізичне виховання». В цьому аспекті рекомендується розділити програму  фізичного виховання на певні блоки: освітній – характеризує рівень освіченості у сфері фізичної культури; діагностичний – дозволяє здійснювати оцінку вихідного рівня фізичного здоров’я досліджуваного контингенту; інформаційний – формує базу даних щодо розподілу здобувачів вищої освіти за рівнями фізичного здоров’я та дозволяє оцінювати динаміку результатів показників фізичного здоров’я протягом навчального року; методичний – спрямований на вдосконалення управління процесом фізичного виховання здобувачів вищої освіти; моторний – складає практичний розділ навчальних програм з фізичного виховання і спрямований на засвоєння способів виконання рухових дій, формування умінь їх доцільного використання в процесі самовдосконалення на основі врахування індивідуальних особливостей і можливостей свого організму; застосування принципу варіативності у виборі фізичних вправ. Рекомендований зміст занять включає різні варіанти фізичних вправ. За цільовою спрямованістю виділено 6 модулів: навчальний, профілактичний, оздоровчий, кондиційний, рекреаційний, змагальний. Дані модулі пропонуються студентам в якості додаткових і самостійних занять, що дозволяє отримувати додаткові бали за участь у видах занять, спрямованих на підвищення рухової активності. Розроблена і апробована в процесі педагогічного експерименту програма поетапного формування мотивації студентів до рухової діяльності занять дозволила значно підвищити ефективність навчально-виховного процесу, досягти більш високого рівня освіченості основної маси студентів в галузі фізичної культури. Найголовнішим результатом застосування розроблених рекомендацій є забезпечення умов для формування у студентів мотивації до занять фізичним вихованням.
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: