


Змiст:
Вступ
Розділ І. Ідеал освіченої людини як культурно-історичний феномен
1.1. Поняття та особливості ідеалу освіченої людини
1.2. Еволюція ідеалу освіченої людини в історії освіти
1.3. Характеристика сучасних поглядів на ідеал освіченої людини
Розділ ІІ. Стан проблеми формування ідеалу освіченої людини у студентів університетів у педагогічній теорії та практиці
2.1. Наукові підходи до проблеми ідеалу в теорії і практиці освіти
2.2. Особливості моделювання ідеального образу освіченої людини
2.3. Соціальні та психологічні умови формування ідеалу освіченої людини
Розділ ІІІ. Освіченість у системі цінностей культури студентської молоді
3.1. Проблема формування ідеалу освіченої людини у сучасної молоді
3.2. Напрямки формування ідеалу освіченості у студентів вищих навчальних закладів
Висновок
Використана література
Висновок:
Проблема становлення нових канонів освіченості пов'язана із загальною ідеєю нового образу людини, що характеризується наявністю у нього глибоких професійних знань і навиків, його навченістю конкретним знанням і навикам, готовністю до неодноразової зміни професійної діяльності, здібністю до перенавчання. Перед сучасною вищою школою спостають два педагогічні завдання: сформувати молоду людину, здатну змінювати себе і навколишню соціальну реальність; навчити його приймати цю реальність і бути успішним усередині неї.
Освічена молода людина ХХI століття повинна формуватися в діалектичній єдності повної свободи і тотального контролю. Система освіти може бути перевернута відповідно до психології юнацтва і менталітету студента. Потреба в практичних прикладних знаннях, що забезпечують соціалізацію особистості, соціальну і професійну адаптацію, матеріальний комфорт і благополуччя, повинна за часом передувати загальнокультурній, фундаментальній і теоретичній підготовкам, тому що потреба в узагальненні, абстракції, в пошуку вищих сенсів і символів народжується з життєвої практики.
Сучасна цивілізована людина — людина освічена. Що це означає? Перш за все, вона має освіту, відповідну її роду діяльності, тобто у неї — освіченість честолюбного професіоналу, який вчився не для того, щоб провести час в коледжі, інституті, університеті, а для того, щоб стати ким би то не було. Крім того, він освічений технічно.
Оскільки європейська і американська цивілізація є інформаційним суспільством, то членові цього суспільства навики і уміння поводження з відповідною технікою властиві від народження, він вчиться їм одночасно із загальною соціалізацією. Відмінність європейської і американської освіченості від української — і в об'ємі правової освіченості громадян. Таким чином, в універсальний образ цивілізованої людини Заходу освіченість входить як складова, головним змістом якої виступають професійна компетентність, володіння сучасними інформаційними технологіями і знання законів.
Якщо в менталітеті соціуму і молоді домінування модусу «мати» зміниться домінуванням модусу «бути», то суспільна значущість особистості вимірюватиметься зокрема рівнем і змістом її освіти. А це означає повернення до вищої університетської освіти як життєво необхідній цінності. Канони освіченості в ХХI столітті перестають бути жорстко прив'язаними до віку, соціального статусу, професії, способу життя. Бути освіченим означає, зокрема, і бути вільним у виборі траєкторії освіти і свободу зміни професійній складовій вищої освіти. З іншого боку — освіченість все більше включає знання і практики самоконтролю, самоудосконалення, само розуміння.
Освічена молода людина — це особистість, здібна до зміни своїх соціальних і професійних ролей завдяки отриманим в освітніх установах знанням. Це особистість, що володіє практиками самопізнання, самоконтролю і самоудосконалення. Це особистість, що визнає владу суспільного контролю і що реалізовує свою потребу в свободі в гнучкій системі соціальних практик.
Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com