Тип роботи:
Об'єм: 32 стор.
Вартiсть: 50 грн.
Змiст:
Вступ
Розділ І. Теоретико-методологічні основи становлення світосприйняття дошкільника
1.1. Проблема світосприйняття у дошкільному віці
1.2. Характеристика процесу формування світогляду
Розділ ІІ. Експериментальне дослідження процесу світосприйняття в дошкільному віці
2.1. Констатуючий експеримент
2.2. Формуючий експеримент
2.3. Контрольний експеримент
Висновки
Використана література
Додатки
Додаток 1. Тест креативності
Додаток 2. Результати проведення констатуючого експерименту
Додаток 3. Результати контрольного експерименту
Висновок:
Система дошкільної освіти має забезпечувати надання пріоритету сьогоденним розвивальним, виховним і навчальним завданням перед перспективними, відмову від погляду на дошкільний заклад як на школу для маленьких, переорієнтацію на соціальний розвиток дитини, плекання її індивідуального обличчя; наступність у змісті дошкільної та початкової освіти, збереження специфіки кожної, дотримання хронологічності та поступовості в навчально-виховній роботі з дітьми зазначеного віку.
Завдання дошкільної освіти - створити належні умови для реалізації дитиною свого природного потенціалу (фізичного, психологічного, соціального).
Аналіз психолого-педагогічної літератури дає підстави узагальнити, що суть і завдання розумового розвитку достатньо обгрунтовані в науково-теоретичному доробку. Розумове навчання розглядається в тісному взаємозв’язку всіх компонентів всебічного розвитку особистості, у тісній єдності з провідними напрямами її діяльності.
Для успішного розвитку світосприйняття дитини створено різноманітні чудові засоби навчання мови, розвитку мислення, уваги, сприйняття, уяви. Важливими чинниками виступають природа, праця, ігри; багатим є і комплекс засобів педагогічного впливу на свідомість дитини: пояснення, побажання, прохання, порада, натяк, схвалення, вдячність, довіра, розповідь, заповіт та ін.
Наукові дослідження в галузі розвитку світосприйняття переконливо свідчать про вирішальну роль виховання і визначають головні принципи та закономірності, на яких слід будувати даний процес з метою всебічного розвитку особистості.
Теорія і практика розумового навчання дітей знайшла широке відображення у народній педагогіці, де обгрунтовані зміст, завдання і засоби розумового розвитку дітей.
Універсальні здібності - це індивідуальні особливості, якості людини, які визначають успішність виконання їх діяльності різного роду.
У основі здібностей людини лежать процеси мислення і уяви. Тому основними напрямами розвитку творчих здібностей в дошкільному віці є:
Розвиток продуктивної творчої уяви, яка характеризується такими якостями як багатство образів і спрямованість.
Розвиток якостей мислення, які формують креативність; такими якостями є асоціативність, діалектична і системність мислення.
Дитячий вік має багатющі можливості для розвитку здібностей. На жаль, ці можливості з часом необоротно втрачаються, тому необхідно, якомога ефективніше використовувати їх в дошкільному дитинстві.
Успішний розвиток творчих здібностей можливий лише при створенні певних умов, що сприяють їх формуванню. Такими умовами є:
1. Раніше фізичний і інтелектуальний розвиток дітей.
2. Створення обстановки, що визначає розвиток дитини.
3. Самостійне вирішення дитиною завдань, що вимагають максимальної напруги, коли дитина добирається до "стелі" своїх можливостей.
4. Надання дитині свободу у виборі діяльності, чергуванні справ, тривалість занять однією справою і так далі
5. Розумна доброзичлива допомога (а не підказка) дорослих.
6. Комфортна психологічна обстановка, заохочення дорослими прагнення дитини до творчості.
Але створення сприятливих умов недостатньо для виховання дитини з високорозвинутими здібностями. Необхідна цілеспрямована робота по розвитку творчого потенціалу у дітей.
Процес образотворчої діяльності створює у дітей особисто значущий для кожної дитини мотив діяльності, а це у свою чергу забезпечує її ефективність. І результат діяльності виходить вищий, оскільки дитина не просто малює, а передає в зображеннях образи гри, що сприяє розвитку творчої уяви.
На жаль, що традиційна існує в наший країні система виховання майже не містить мерів, направлених на послідовний систематичний розвиток творчих здібностей у дітей. Тому вони (здібності) розвиваються в основному стихійно і в результаті, не досягають високого рівня розвитку.
Для виправлення існуючого положення можна запропонувати наступні заходи, направлені на ефективний розвиток творчих здібностей дошкільників:
Введення в програму дошкільного виховання спеціальних занять, направлених на розвиток творчої уяви і мислення дітей.
На спеціальних заняттях по малюванню, музиці, розвитку мови давати дітям завдання творчого характеру.
Управління дорослими дитячою наочною і сюжетно-ролевою грою з метою розвитку в ній уяви дітей.
Використання спеціальних ігор, що розвивають творчі здібності дітей.
Робота з батьками.
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com