


Змiст:
Вступ
Розділ І. Особливості розвитку трудових навичок молодших школярів: практичні та методологічні аспекти
1.1 Дослідження ролі трудового навчання у процесі виховання учнів допоміжної школи у психолого-педагогічній літературі
1.2. Роль праці у процесі навчання та виховання молодших школярів – учнів допоміжної школи
1.3. Формування загальнотрудових умінь в учнів молодших класів допоміжної школи
ІІ. Дослідження впливу ручної праці на розвиток молодших школярів допоміжної школи
2.1. Констатуючий експеримент
2.3. Формуючий експеримент: розробка і апробація занять ручної праці, направлених на розвиток навиків трудової діяльності розумово відсталих школярів
2.4. Контрольний експеримент: визначення ефективності занять
Висновки
Список використаних джерел
Додаток
Висновок:
Трудове виховання – виховання свідомого ставлення до праці через формування звички та навиків активної трудової діяльності.
Завдання трудового виховання зумовлені потребами існування, самоутвердження і взаємодії людини в суспільстві та природному середовищі. Воно покликане забезпечити: психологічну готовність особистості до праці (бажання сумлінно та відповідально працювати, усвідомлення соціальної значущості праці як обов'язку і духовної споживи, бережливість щодо результатів праці та повага до людей праці, творче ставлення до трудової діяльності); підготовка до праці (наявність загальноосвітніх і політехнічних знань, загальних основ виробничої діяльності, вироблення умінь і навичок, необхідних для трудової діяльності, підготовка до свідомого вибору професії).
Трудове виховання ґрунтується на принципах: єдності трудового виховання і загального розвитку особистості (морального інтелектуального, естетичного, фізичного); виявлення і розвитку індивідуальності у праці; високої моральності праці її суспільно корисної спрямованості; залучення дитини до різноманітних видів продуктивної праці; постійності, безперервності, посиленості праці; наявності елементів продуктивної діяльності дорослих у дитячій праці; творчого характеру праці; єдності праці та багатогранності життя.
Трудова свідомість особистості містить уявлення про ставлення до праці, участі у суспільно корисній праці, усвідомлення необхідності трудового самовдосконалення, систему знань, трудових умінь і навичок, з'ясування ролі праці. Досвід трудової діяльності означає систему загальних умінь і навичок, необхідних у повсякденному житті, праці, об'єктивного оцінювання результатів своєї праці та самооцінювання, умінь і навичок систематичної, організованої, посильної суспільно корисної праці, узагальнення набутого досвіду. Активна трудова позиція зумовлюється системою трудових потреб інтересів, переконань, ціннісних орієнтацій, уподобань, прагненням до обдуманого вибору професії, продовження освіти у відповідному навчальному закладі. Формування готовності до праці поділяють на етапи – своєрідні ступені трудового становлення особистості.
У період навчання у початковій школі відбувається залучення дітей до побутової праці, догляду за тваринами і рослинами, виготовлення іграшок, ознайомлення з працею дорослих, формування переконань щодо необхідності праці, бережливого ставлення до її результатів.
Результати теоретичних і експериментальних досліджень свідчать про важливість трудової діяльності в розвитку дітей молодшого шкільного віку, які є учнями допоміжної школи.
В даний час особливо актуальна проблема цілісного розвитку дитини як індивіда, особи, суб'єкта діяльності і індивідуальності, що дозволяє розглядати розвиток цілісно, як результат не одній (по критерію природне - соціальне), а трьох послідовних дихотомій (соціогенне - психогенне, зовнішнє -внутрішнє, ззовні зумовлене - зсередини обумовлене. Концепція цілісного розвитку дозволяє по-іншому поглянути на проблему розвитку особи дитини.
Специфічні особливості психіки учнів допоміжної школи ведуть до необхідності враховувати дані особливості при навчанні і вихованні. В першу чергу це стосується використання різних видів трудової діяльності.
Практичне дослідження показало вірність висунутих припущень. Самостійність дітей зросла, після проведення сумісних занять з ручної праці (ліплення). Ляльки, тварини мають м'які пластичні форми, велику узагальненість образу, умовність зображення, що дуже, близько до можливостей дітей в творенні, до особливостей їх уявлень про реальні предмети.
Ліплення – цікаве заняття. Діти знаходять велике задоволення в передачі знайомих фігур з м'яких, податливих матеріалів.
Робота показала, що самостійність дитини в трудовій діяльності забезпечується відповідною побудовою розвиваючого середовища, цілеспрямованій допомозі дорослого в освоєнні дітьми способів трудових дій.
Таким чином, результати дослідження свідчать про проведення трудового навчання з урахуванням наступних вимог.
1. У основу програм по праці повинен бути покладений перш за все принцип єдності навчання дітей знанням, умінням і навикам по праці.
2. Навчання набуває сили розвиваючого чинника тільки в тому випадку, якщо його зміст доступний дітям. Тому при відборі програмного матеріалу по ручній праці не слід включати те, що не може бути більш менш усвідомлене, засвоєне дитиною і самостійно виконане.
3. У програмі по трудовому навчанню учнів допоміжної школи необхідно передбачити більше робіт, направлених на розвиток у дітей творчого мислення. У цих цілях необхідно ввести в програму заняття з готовими деталями – конструктори, роботи з напівфабрикатами для різних будівельних ігор і тому подібне
Найважливіше враховувати, необхідність привчання дітей до самостійності як важливої якості особи, необхідної в житті людини.
Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com