перейти на сайт>>

Формування елементарних уявлень про множину у дітей молодшого дошкільного віку

ID роботи: 6529
Тип роботи:
Об'єм: 32 стор.
Вартiсть: 60 грн.


Змiст:

Вступ

Глава 1. Значення формування уявлень про множину для розумового розвитку дітей

1.1. Особливості сприймання множин дітьми молодшого дошкільного віку

1.2. Аналіз з програмових завдань по формуванню кількісних уявлень у дітей молодшого дошкільного віку

Глава 2. Методика формування уявлень про множину у дітей молодшого дошкільного віку

2.1. Організація практичних дій з предметними множинами. Формування кількісних понять «один» і «багато»

2.2. Методичні прийоми роботи по навчанню дітей співставленню і порівнянню груп предметів, встановленню їх рівності чи нерівності по кількості елементів

Висновки

Список використаних джерел

Додатки



Висновок:

Формування у молодших дошкільників кількісних уявлень – одна з най­складніших тем дочислового періоду. Порів­нювання множин за кількістю, виділення підмножини з множини, класифікація мно­жин сприяє усвідомленому сприйманню множин, підготовці дитини до адекватного сприймання числа, числового ряду, виконання арифметичних дій тощо.

У молодшому дошкільному віці діти мають навчитися визначати кількісну величину множини (багато – мало, багато – один); порівнювати множини за кількістю (більше, менше, однакова кількість); знаходити запропоновану кількість; складати множини за кількістю тощо.

Саме під час вивчення кількісних уяв­лень, формується сприймання множини, що має розвиватись у процесі виконання дій над предметними множинами. На першому етапі діти визначають і створюють множини, які різняться значною кількістю предметів (ба­гато – один, багато – мало). Тільки після усвідомлення цих понять потрібно перехо­дити до поелементного порівняння множин, визначення їх еквівалентності.

Враховуючи своєрідність сприймання молодших дошкільників, доцільно поступово ускладнювати завдання, спочатку пропо­нуються предметні множини тотожні за всіма ознаками і розташовані горизонтально на однаковій відстані (їх має бути не більше трьох); предмети, з яких створюються множини, мають відрізнятись однією, а потім кількома ознаками.

Практична діяльність молодших дошкільників з множи­нами сприяє розвитку таких розумових операцій як класифікація, порівняння, синтез, аналіз. Поелементне співвідношення двох, а потім більшої кількості множин забезпечує усвідомленість розуміння потужності вели­чин, а дії з предметами та множинами під час формування кількісних уявлень - розвиток наочно-дійового та наочно-образного мис­лення.

 У математиці важливим є не якість предметів, а їх кількість. Операції з числами на перших порах важкі і не зовсім зрозумілі дитині.

 Дітей до 3-х рочків треба спонукати обстежувати предмети різної форми та величини та порівнювати їх – «такий самий, різні, однакові ...», вчити орієнтуватися на собі – «де вуха, ніс, ноги, ручки ...», у просторі – «ближче, дальше ...» та у часі «раніше,зараз,потім ...». Важливо навчити розрізняти де один та багато.

На  заняттях  з  математики вихователь  використовує різноманітні   (згідно з програмними завданнями)   картки з намальованими на них предметами; картки, поділені на клітинки, з однією або двома смужками. Спочатку вихователь використовує картки з намальованими на них предметами і пропонує покласти на кожен малюнок один предмет. Істотним у цій роботі є навчання практичних навичок накладання: брати предмети (іграшки) правою рукою, закривати малюнки по порядку, зліва направо, або справа наліво, не пропускаючи жодного. У перших завданнях кількість предметів і малюнків має бути однаковою. Це полегшує виконання завдання дитиною і контроль вихователя.

Надалі у запропонованих завданнях передбачається нерівність елементів порівнюваних множин. Діти визначають, де більше, де менше предметів. Вихователь показує дітям різні способи встановлення рівності: збільшенням або зменшенням елементів однієї з множин. У таких вправах вихователь передбачає порівнювання елементів однорідних множин, що відрізняються за величиною: на картку з намальованими великими кружечками діти накладають менші і з’ясовують, що маленьких кружечків більше, а більших – менше. Такі вправи розвивають увагу дітей в тому, скільки елементів містить кожна множина.

Основними методами і прийомами формування уявлень про множину є дидактичні ігри та вправи з конкретними множинами (предмети, іграшки, геометричні фігури). З цією метою широко використовуються різні малюнки та картки. Коли дитина бачить, відчуває, торкається до предмета, сформувати у неї поняття про множину  значно легше. Тому одним з основних принципів навчання дітей є наочність. 

У процесі формування у дошкільника уявлень про множину  доцільним є використання різноманітних дидактичних ігор. Такі ігри вчать дитину розуміти деякі математичні поняття, формують уявлення про співвідношення  кількості, розвивають вміння орієнтуватися в напрямах простору, робити висновки. При використанні дидактичних ігор у навчанні дошкільників математики широко застосовуються різні предмети і наочний матеріал, який сприяє тому, що заняття проходять у веселій, цікавій та доступній формі.


НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: