Тип роботи:
Об'єм: 89 стор.
Вартiсть: 250 грн.
Змiст:
ВСТУП
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ РОБОТИ РЦСССДМ З НЕПОВНОЮ СІМ’ЄЮ
1.1. Проблема соціально-педагогічної роботи РЦСССДМ з неповними сім’ями в сучасній педагогічній теорії і практиці
1.2. РЦСССДМ як центр соціально-педагогічної роботи з неповними сім’ями
1.3. Аналіз реальної практики соціально-педагогічної роботи РЦСССДМ з неповними сім’ями
Висновки до I розділу
РОЗДІЛ II. ОБГРУНТУВАННЯ, РОЗРОБКА ФОРМ ТА МЕТОДІВ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ РОБОТИ РЦСССДМ З НЕПОВНОЮ СІМ’ЄЮ
2.1. Характеристика форм та методів соціально-педагогічної роботи РЦСССДМ з неповною сім’єю
2.2. Впровадження форм та методів соціально-педагогічної роботи РЦСССДМ з неповною сім’єю
2.3. Аналіз ефективності форм та методів соціально-педагогічної роботи РЦСССДМ з неповною сім’єю
Висновки до II розділу
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ
Висновок:
Таким чином, під час написання магістерської роботи були вирішені всі поставлені завдання.
По-перше, охарактеризовано проблему соціально-педагогічної роботи РЦСССДМ з неповними сім’ями в сучасній педагогічній теорії і практиці.
Зазначається, що для сучасного суспільства проблема сім’ї як першого виховного інституту має першорядне значення, тому що від її стану залежить відтворення населення, збереження, створення і передача культури та досвіду молодшому поколінню. Виховний вплив батьків на дитину дуже стійкий і залишається на все життя. Неповна сім’я – це гостра проблема сучасного суспільства. За останні роки різко збільшилось число дітей, які виховуються в неповних сім’ях. Життя й умови виховання дитини в неповній сім’ї мають явну специфіку й істотно відрізняються від життя дитини в повній сім’ї. Ці особливі умови життя дитини відбиваються на особливостях її особистісного розвитку, її емоційному самопочутті, самооцінці, відношенні до інших людей.
Практика соціальної роботи сьогодні ставить високі вимоги до фахівців, які працюють з неповними сім’ями щодо питань знання типових психологічних характеристик кожної з них, виявлення на цій основі актуальних проблем сім’ї та доцільних шляхів їх вирішення.
По-друге, охарактеризовано ЦСССДМ як центр соціально-педагогічної роботи з неповними сім’ями. Районний Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді (РЦСССДМ) є спеціальним закладом, що надає соціальні послуги сім’ям, дітям та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги.
Одним з важливих напрямків діяльності Новопсковського РЦСССДМ є соціальна підтримка неповних сімей, як частина державної сімейної політики, метою якої є надання допомоги сім’ям у подоланні різного роду стресових ситуацій, у розв’язанні проблем, що виникають в їх житті, з якими сім’ї не в змозі впоратися самі за рахунок своїх внутрішніх ресурсів.
По-третє, проведений аналіз реальної практики соціально-педагогічної роботи РЦСССДМ з неповними сім’ями.
Як показало проведене дослідження, робота Новопсковського РЦСССДМ як центру соціально-педагогічної роботи з неповними сім’ями передбачає діяльність (надання послуг неповним сім’ям) у заданих рамках. Цей режим можна охарактеризувати наявністю програм, планів роботи, технологій роботи, підготовлених кадрів, налагодженої системи відбору і переадресації клієнтів-сімей, спеціалізованих формувань і ресурсів щодо роботи з сім’ями, розробкою відповідного науково-методичного забезпечення діяльності з сім’ями, достатньою нормативно-правовою базою і фінансуванням діяльності як з бюджету, так і з залучених додаткових коштів, наявністю матеріально-технічної бази для роботи з сім’ями, наявність єдиноначальності управлінні Новопсковського РЦСССДМ, яка є більшою за колегіальність, створення сприятливого мікроклімату в РЦСССДМ.
По-четверте, надано характеристику форм та методів соціально-педагогічної роботи РЦСССДМ з неповною сім’єю. З метою визначення основних форм та методів соціально-педагогічної роботи з неповними сім’ями було проведено соціологічне дослідження, спрямоване на вивчення стану та основних проблеми неповних сімей; зв’язки та відносини, які сформувались усередині родини та з оточенням при взаємодії членів сім’ї і суспільства, що стало основним підґрунтям для розробки перспективної програми роботи із сім’єю із визначенням конкретних змісту, форм і методів.
По-п’яте, визначено особливості впровадження форм та методів соціально-педагогічної роботи РЦСССДМ з неповною сім’єю.
Результати теоретичного та експериментального дослідження дають підставу стверджувати, що ефективність виховання дитини з неповної сім’ї може бути досягнута при забезпеченні таких соціально-педагогічних умов: сприятливого сімейного клімату, достатньої фінансово-матеріального стану сім’ї, задовільності житлово-побутових умов, соціокультурного оточення сім’ї, рівня педагогічної освіченості і необхідної міри виховного впливу батьків, взаємодії системи «самотні батьки – діти з неповних сімей – соціальні працівники», які з соціально-педагогічної точки зору адекватно відображають соціокультурні аспекти мікросередовища.
З метою корекції стосунків, розвитку міжособистісної взаємодії та покращення становища неповним сімей була розроблено програма «Сімейне щастя» як одна з можливостей соціально-медичної, психолого-педагогічної, культурно-побутового оздоровлення неповної сім’ї.
По-шосте, проведений аналіз ефективності форм та методів соціально-педагогічної роботи РЦСССДМ з неповною сім’єю. Отримані результати свідчать до позитивний вплив розробленої програми на особистість підростаючого покоління і поліпшенню становища самих батьків: більш тісні взаємини батьків і дітей, більша відкритість для соціальних контактів, свобода прийняття рішень, висока ступінь самостійності, відсутність подружніх спорів і конфліктів, розряженість клімату, поліпшення душевного і психічного самопочуття, участь в житті один одного, впевненість, солідарність і цілеспрямованість.
Як висновок слід зазначити, що регіональний рівень ефективної системи соціально-педагогічної роботи з неповною сім’єю дозволить урахувати значно більший спектр вирішення проблем, ніж на державному рівні; більш ефективно інформувати спеціалізовані соціальні служби, орієнтовані на надання соціально-педагогічної допомоги; створювати умови для більш раціонального використання матеріальних, фінансових, комунікаційних, організаційних та інших ресурсів; розробляти і приймати рішення, що більш адресно враховують фактори і обставини, які впливають на ситуацію; цілеспрямовано використовувати знання, звичаї, традиції населення, різноманітні форми соціально-педагогічної допомоги і підтримки, що практикується у конкретному соціумі. Важливим представляється впровадження в практику не «пілотних проектів», а довгострокових цільових регіональних програм з проблем соціально-педагогічного супроводу неповних сімей, які б реалізовувалися на паритетних засадах з боку державних органів, органів місцевого самоврядування, громадських і благодійних організацій.
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com