


Змiст:
Вступ
Розділ І. Органічна (механічна) дислалія як об’єкт корекційної роботи
1.1. Види та форми дислалії
1.2. Принципи організації та проведення логопедичної роботи з усунення дислалії у дітей
1.3. Етапи і зміст логопедичної роботи з усунення дислалії у дошкільників
Розділ ІІ. Експериментальне дослідження ефективності логопедичної роботи у подоланні механічної дислалії
2.1. Дослідження механізму порушень звуковимови у дітей з механічною дислалією
2.2. Корекційна робота по подоланню вад мовлення дітей при органічній дислалії
2.3. Аналіз результатів логопедичної роботи
Висновки
Література
Додатки
Висновок:
Дислалія – вид неправильної вимови, що викликається органічними дефектами периферійного мовного апарату, його кісткової та м’язової будови (скорочена вуздечка язика, тобто під’язикова зв’язка; дефекти будови щелеп, відкритий прикус, неправильна будова зубів, зубного ряду, неправильна будова піднебіння, товсті губи з обвислою нижньою губою, або скорочена малорухлива верхня губа).
В результаті експериментального дослідження дітей з дислалією були отримані дані, що характеризують особливості розвитку мовних процесів досліджуваних.
У практичній роботі педагогів, дефектологів можуть наступні рекомендації:
1. Враховувати особливості розвитку мовлення дітей з різними формами дислалії при проведенні навчальних, виховних та корекційних заходів.
2. Використовувати спеціальну систему вправ і рекомендацій для розвитку мовлення дітей з дислалією.
3. У процесі логопедичної роботи вправи використовувати поетапно і систематично.
4. Необхідно підтримувати у дітей інтерес до завдань з формування мови шляхом заохочення.
5. Домагатися успішності виконання завдань, враховуючи індивідуальні особливості дітей.
6. На основі даного дослідницького матеріалу вихователь може скласти власні завдання і використовувати їх на корекційних заняттях.
Логопедичну роботу з подолання дислалії необхідно будувати з урахуванням розвитку звуковимови в онтогенезі.
Для успішної корекції порушень звуковимови у дошкільнят необхідно здійснювати диференційований підхід, який передбачає:
урахування вікових і індивідуальних особливостей дитини.
етіологію, механізм, структуру мовного дефекту.
використання методів навчання, вибір яких залежить від етапу логопедичної роботи.
Корекційна робота складається з трьох етапів:
підготовчого;
формування первинних вимовних умінь і навичок;
формування комунікативних вмінь та навичок.
Завданням підготовчого етапу є розвиток уваги, пам’яті, мисленнєвих операцій (аналізу, порівняння висновку), вміння впізнавати й розпізнавати фонеми, формування артикуляційних умінь і навичок.
Завданням другого етапу є постановка звуку, формування навичок правильного використання його в мові, вміння відбирати звуки, не змішуючи їх між собою.
Завданням третього етапу є формування у дитини вміння й навичок безпомилкового використання звуку в різних мовленнєвих ситуаціях.
Для підтвердження теоретичних висновків нами проведено експериментальне дослідження, яке складалося з трьох етапів: констатуючого, формуючого, контрольного.
На констатуючому етапі експерименту діагностичні дослідження дозволили нам виявити початковий рівень розвитку мовлення дітей і наявність дефекту.
Результати даного етапу показали, що у п’ятьох дітей високий рівень розвитку артикуляційної моторики, у 1 дитини порушення звуковимови і 6 дітей - фонематичного сприйняття. Середній рівень стану артикуляційної моторики: (2 дитини), звуковимови (7 осіб) і фонематичного сприйняття (4 дитини). Низький рівень артикуляційної моторики показали 3 дитини, звуковимови - 2 дитини і фонематичного сприйняття - 0 дітей.
Для усунення порушень виявлених на констутуючому етапі ми розробили і провели корекційні заходи щодо усунення порушень звуковимови у дошкільнят з дислалією, що враховували механізм і структуру дефекту.
В результаті проведеної роботи на формуючому етапі ми відзначили, що відбулося підвищення мовної активності у дітей, покращилася артикуляція і вимовні навички.
Результативність роботи була продемонстрована при аналізі контрольного етапу експериментального дослідження.
Дані, отримані на контрольному етапі, говорять про те, що відбулося збільшення кількості балів мовного розвитку в групі дошкільнят.
Таким чином, мета, завдання нашого дослідження досягнуті. Гіпотеза про те, що логопедична робота з подолання порушень звуковимови у дошкільнят з дислалією буде більш ефективною, якщо враховується: провідний вид діяльності дошкільників; етапи розвитку звуковимови в онтогенезі; етіологія, механізм і структура порушення звуковимови при дислалії - підтверджена.
Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com