Тип роботи:
Об'єм: 47 стор.
Вартiсть: 90 грн.
Змiст:
Вступ
Розділ І. Державний бюджет України як інструмент регулювання соціально-економічних процесів
1.1. Сутність та роль бюджету в соціально-економічних процесах
1.2. Роль держави у підтримці малого бізнесу
1.3. Державна підтримка інноваційної сфери
Розділ 2. Роль бюджету у фінансовій підтримці суб'єктів народного господарства
2.1. Загальна характеристика програм підтримки малого бізнесу та інвестиційної сфери в Україні
2.2. Фінансова підтримка малого бізнесу
2.3. Роль бюджету у здійсненні інвестиційних програм
Розділ 3. Фінансова підтримка за рахунок бюджетних коштів в якості важелів стимулювання розвитку і підвищення ефективності підприємницької діяльності
3.1. Проблеми бюджетної підтримки малих підприємств та інвестиційних програм
3.2. Удосконалення підтримки малого бізнесу та інвестиційної сфери: зарубіжний досвід
Висновки
Список літератури
Додатки
Висновок:
Отже, незважаючи на діяльність численних фондів, їхня допомога малому бізнесу є ще дуже мізерна. Значною мірою це зумовлено недостатністю та нерегулярністю надходження державних коштів до цих фондів. Урядові структури є, а ось реальної підтримки з їхнього боку майже немає. Суб'єкти малого підприємництва так і не відчули суттєвої фінансово-кредитної підтримки з боку держави.
Питання цілеспрямованої державної політики щодо фінансової підтримки малого підприємництва не посіло належного місця і в діяльності обласних, міських та районних держадміністрацій. У деяких регіонах України при облдержадміністраціях створено фонди підтримання підприємництва. Однак внаслідок дефіцитності регіональних бюджетів їхня допомога приватному бізнесу мізерна. Наприклад, у Львівській області при облдержадміністрації 2007 р. створено регіональний фонд підпримки підприємництва. Цьому регіональному фонду виділено того ж року 150 тис.грн., 2008 - 200 тис.грн. Унаслідок обмеженості виділених фонду коштів конкурсно відібрано лише 11 інвестиційних проектів для прямого фінансування.
Доступ до сталого фінансування за доступними процентними ставками залишається життєво важливим питанням для представників малих підприємств. Головні засоби, що створюють сприятливі умови для розвитку малих підприємств, включають: наявність доступного капіталу (суми, нагромаджені за рахунок приросту капіталу, які можуть бути використані малими підприємствами);
відповідна структура установ (система комерційних банків, індустрія ризикового фінансування, фондові біржі та інші механізми, що дозволяють зв'язати постачальників капіталу з тими, хто має в ньому потребу); помірні проценти;
відповідні фінансові механізми (різні види позик, відповідні форми інвестування акціонерного капіталу). Головне питання - визначити, що уряд може зробити для сприяння формуванню цих засобів, у зв'язку з чим доцільно визначити такі головні завдання у галузі фінансування малих підприємств:
поширення участі комерційних банків у наданні позик малим підприємствам;
нагляд і регулювання за наданням банками позик малим підприємствам;
забезпечення збільшення капіталу, який може бути використаний шляхом розвитку конкуренції на ринку надання позик малим підприємствам;
зміщення акцентів і раціоналізація державних програм допомоги малим та середнім підприємствам; сприяння наданню акціонерного капіталу малим підприємствам.
На доступність фінансування впливає система забезпечення позик, подібна до тієї, що діє в інших країнах. Замість того, щоб витрачати гроші на субсидії та дотації, уряд може сприяти наданню приватним сектором позик підприємствам, які мають в цьому потребу, гарантуючи повернення позики у разі їх неплатоспроможності. Таким чином, уряд зменшує ризик для позикодавця і усуває головну перешкоду на шляху надання позик малим підприємствам.
Для того, щоб ця програма функціонувала, повинна існувати комерційна банківська система з відповідним капіталом. Крім того, потрібно виділити певні державні ресурси, оскільки деяка частка позик не буде сплачена позичальниками, і уряд змушений буде повернути всю позику або її частку кредиторові.
На жаль, кредитні джерела для малого підприємництва в Україні практично відсутні. Головна причина цього - незадовільний стан економіки: спад виробництва, інфляція, відсутність стабільності в регулюванні фінансової і банківської діяльності. Тому банки видають лише короткострокові кредити і під високі процентні ставки. Таким чином, банки в Україні не є джерелом кредитування підприємств і задовольняють лише незначну частку діючих бізнесменів.
Однак в Україні існує три потенційно доступних джерела отримання фінансів для малого бізнесу:
Український фонд підтримки підприємництва; Український державний фонд підтримки селянських (фермерських) господарств; Державний інноваційний фонд України. З метою сприяння реалізації державної політики фінансової підтримки підприємництва, створення відповідних умов для розвитку малого підприємництва у грудні 1991 року Кабінет Міністрів України створив Український національний фонд підтримки підприємництва і розвитку конкуренції, який у серпні 1995 року був перетворений в Український фонд підтримки підприємництва (постанова Кабінету Міністрів України №687 від 27 серпня 1995 p.).
Заходи щодо реалізації фінансово-кредитної та інвестиційної підтримки малого підприємництва мають бути спрямовані на об'єднання фінансових можливостей всіх джерел підтримки малого підприємництва, створення оптимальних механізмів ефективного цільового використання фінансових та інвестиційних ресурсів, створення можливостей для накопичення та інвестування власних коштів.
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com