перейти на сайт>>

Роль ідеалів у становленні особистості сучасних студентів

ID роботи: 9750
Тип роботи:
Об'єм: 64 стор.
Вартiсть: 300 грн.


Змiст:

Вступ

Розділ 1. Теоретичні підходи до проблеми формування ідеалів та їх роль у становленні особистості  сучасних студентів

1.1. Проблема ідеалу в науковій літературі

1.2. Сутнісна характеристика ідеалу

1.3. Модель формування ідеалів у сучасних студентів

Розділ 2. Дослідно-експериментальна робота з формування ідеалів у студентської молоді

2.1. Дослідження стану сформованості ідеалів у сучасних студентів

2.2. Педагогічні умови формування моральних ідеалів

Висновки

Використана література

Додатки



Висновок:

Підводячи підсумки проведеного дослідження зазначимо, що важливою умовою успішної професійної реалізації сучасних студентів є здатність до самовдосконалення впродовж життя. Сприяти цьому може розвинута мотивація досягнення та вибір ідеалу як взірця для особистісного та професійного самовдосконалення.

Аналіз еволюції підходів до розуміння ідеалу як культурно-історичного феномену переконує в тому, що морально-естетичний ідеал як спеціальне наукове поняття не є усталеним, а потребує всебічного розгляду на основі системного підходу, оскільки являє собою систему і водночас є елементом системи. Морально-естетичний ідеал є особистісним утворенням, діалектичною єдністю моральних та естетичних цінностей, між якими існують певні зв’язки, що формуються, розвиваються, реалізуються, вдосконалюються в різних видах діяльності: в побуті, у відносинах з оточуючими, виробництві, в природі, в мистецтві тощо.

Категорія ідеалу має глибоке соціальне значення, оскільки ідеал – одна із форм суспільної свідомості; виступає системою поглядів і уявлень, норм і оцінок, що регулюють поведінку людей. Розглядаючи проблему ідеалу вчені акцентують увагу на тому, що ідеал є особистісним утворенням, проте не розглядають ідеал як систему, здатну до самоорганізації, саморегуляції та саморозвитку, що існує внаслідок взаємодії внутрішніх і зовнішніх чинників, і є не тільки особистісним надбанням, а і фактором впливу на цивілізаційний процес, який в свою чергу впливає на формування ідеалу особистості. Морально-естетичний ідеал є однією з форм суспільного ідеалу, що виконує своє призначення через вироблення духовних цінностей, що складають ідеальну модель належної поведінки і стосунків.

Категорія  ідеалу є системою, здатною до самовдосконалення, тобто самоорганізації, саморегулювання, саморозвитку, за умови трансформації кращих зразків морального та естетичного суспільного досвіду у морально-естетичний ідеал особистості. Вбираючи найкращі традиції людства, осмислюючи та перетворюючи їх через призму своєї свідомості у нові дефініції, особистість розширює свої можливості віднайти свій власний ідеал, не нав’язаний суспільною думкою.

На сьогодні успішне вирішення проблеми формування гармонійної особистості є актуальним у педагогічній практиці, оскільки мінливі соціально-економічні умови розвитку країни вимагають від вищої освіти не тільки отримання кваліфікаційних знань професійного спрямування, ознайомлення з найновішими досягненнями науки і техніки, а й розвиток особистості студента, його інтелектуальних, моральних та естетичних якостей гармонійної особистості, формування потреб і навичок подальшого самовдосконалення та безперервної освіти, що передбачає вдосконалення системи освіти з переорієнтацією на гуманізацію навчального процесу в контексті морально-естетичних цінностей.

Дослідження стану сформованості ідеалів показало, що у більшості сучасних студентів ідеал засвоєний без розуміння його походження і без зв'язку з реальною дійсністю, тобто студенти виявляються нездатними ставитися до образу ідеалу критично, як до відмінного від себе предмету, і, як наслідок, не можуть зіставити його з дійсністю і змінити. Іншими словами, у великої кількості студентів ідеал формується як нестійкий структурний компонент особистості, який не виступає в якості регулятивної функції особистості і не відіграє суттєвої ролі в її поведінці.

Спираючись на отримані при діагностиці результати, при проведенні експериментальної освітньої програми «Ідеал в системі смислотворчої  освіти» ми прагнули сформувати ідеальний образ людини за допомогою корекції як реального образу себе як педагога, так і суб’єктивного образу освіченої людини  у студентів, і тим самим розвинути їх бачення ідеалу.

Дійовим  фактором формуванню морального ідеалу є спецкурси, метою яких є знайомство студентів з цією проблематикою, їх залучення до неї,  корекції як реального образу себе як педагога, так і суб’єктивного образу ідеалу. При цьому ми не нав’язували певний шаблон ідеалу, визнавали індивідуальне представлення ідеалу і створювали умови для його конкретизації і поглиблення.

Освітній модуль, спрямований на сприяння формуванню ідеалів у сучасних студентів складався з трьох взаємозв’язаних розділів: розділ «Аксиологічна сутність ідеалу» системно об’єднував знання педагогічних дисциплін про ціннісну структуру педагогічної свідомості, сучасні технології і методи розвитку ідеального образу в процесі смислотворчої освіти, професійні якості педагога, побудові педагогічного спілкування на основі культурологічного підходу до освіти (поняття «Інший», «Зустріч», «Подія» і ін.); розділ «Розвиток ідеалу в історії освіти» висвітлював історичні етапи розвитку педагогічної науки про  систему поглядів і уявлень про ідеал  в конкретну історичну епоху; розділ  «Психолого-педагогічний практикум формування ідеального образу» ґрунтувався на теоретичних знаннях і практичних розробках кожній з перерахованих дисциплін.

Проведене дослідження підтвердило актуальність проблеми формування ідеалів, що є основним, постійно діючим, «смислоутворюючим» мотивом професійної самоосвіти, самовиховання, самовдосконалення. Сформований ідеал є показником професійної стійкості особистості, спрямованої на творче перетворення себе і своєї професії.


Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: