перейти на сайт>>

Жанр поезії в прозі в українській літературі кінця 19 початку 20 ст.

ID роботи: 2402
Тип роботи:
Об'єм: 29 стор.
Вартiсть: 120 грн.


Змiст:

Вступ
1. Поезія в прозі в українській літературах кінця ХІХ – поч. ХХ ст.: жанр, генеза, становлення
1.1. Особливості формування жанру поезії у прозі
1.2. Специфіка жанру поезії в прозі в українській літературі межі ХІХ – ХХ ст
1.3. Верлібр та його місце в українській літературі ХІХ – поч. ХХ ст
2. Специфіка жанру поезії в прозі у творчості українських письменників
2.1. Жанр поезії у прозі у «Intermezzo» М. Коцюбинського
2.2. Поезії в прозі Марка Черемшини
2.3. Поетика фрагментарної прози Христі Алчевської
Висновки
Список використаної літератури



Висновок:

Українська літературна спадщина кінця ХІХ – початку ХХ ст. характеризується зверненням до творчого досвіду європейських літератур. Одним із популярних жанрів того часу стає поезія в прозі, яка активно практикується, зокрема французькими поетами П. Верленом, А. Рембо, С. Малларме, Лотреамоном. У творчості цих митців поетично-прозова мініатюра набуває класичних ознак: яскраво виражені ліричні інтенції, які характеризуються експресивністю семантичних зображально-виражальних засобів, сентиментальним пафосом, символічно-асоціативною образністю, фрагментарністю, ритмомело-дикою, підвищеною чуттєвістю та суб’єктивними рефлексіями.
Українське красне письменство межі століть намагалось активно практикувати нові жанри та форми у своїй творчості, що засвідчують звернення до поезій у прозі видатних майстрів слова – Лесі Українки, В. Стефаника, О. Кобилянської, Марка Черемшини, М. Яцкова, М. Коцюбинського та ін.
Становлення та еволюція поезії в прозі в українській літературі супроводжувалися невизначеністю загальних тенденцій розвитку та прикметних ознак, особливостями культурно-історичних передумов і національних дискурсів, що визначає потребу в детальнішому розгляді цієї проблеми. Оскільки поезія в прозі в українській літературі пов’язана ще й з першими модерними літературними спробами, то стає необхідним нове її дослідження в контексті європейських мистецьких візій кінця ХІХ – поч. ХХ ст. на ґрунті міждисциплінарного підходу та синтезу наявної інформації.
Отже, звернення до жанру поезії в прозі на межі ХІХ-ХХ ст. було характерним явищем для української літератури. Із поезією в прозі європейських авторів українську мініатюру поєднує насамперед подібність тематики, ейдологічної специфіки, композиційної схеми (відтворення–означення–нагнітання почуття), безфабульність, фрагментарність, чуттєвість, використання семантики поетичного мовлення, інтертекстуальності, лінгво-синтаксичних засобів увиразнення та імпресіоністичної техніки. Так, у поезії в прозі „Вона” Марка Черемшини можна віднайти синтезу модерних традицій, які спричинилися до таких характеристик твору, як суб’єктивізм, психологізм, стилізація образності, втілена тонкою технікою імпресіоністичних вражень, експресивною штриховістю, розірваним синтаксисом та фольклорним декоруванням.


НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ У РАЗІ ВИНИКНЕННЯ БУДЬ-ЯКИХ ПИТАНЬ ЗВЕРТАЙТЕСЯ ДО АДМІНІСТРАТОРА САЙТУ 0501022921, natvik78@yandex.ru

Замовити цю роботу за допомогою форми: