


Змiст:
Вступ
Розділ І. Теоретичні аспекти умінь міжкультурного спілкування у середній школі
1.1. Поняття міжкультурного спілкування
1.2. Значення розвитку умінь міжкультурного спілкування у процесі вивчення іноземної мови у середній школі
1.3. Характеристика сучасних засобів розвитку англомовних умінь міжкультурного спілкування у середній школі
Розділ ІІ. Практичні аспекти розвитку в учнів середнього шкільного віку англомовних умінь міжкультурного спілкування
2.1. Експериментальне дослідження сформованості англомовних умінь міжкультурного спілкування в учнів середньої школи
2.2. Методика розвитку в учнів середнього шкільного віку англомовних умінь міжкультурного спілкування
2.3. Аналіз ефективності дослідно-експериментальної роботи з формування англомовних умінь міжкультурного спілкування в учнів середньої школи
Висновки
Використана література
Додатки
Висновок:
Підводячи підсумки проведеного дослідження зазначимо, що у процесі написання курсової роботи була досягнута її мета та вирішені основні завдання, поставлені на її початку.
По-перше, досліджено поняття міжкультурного спілкування. Проблематика міжнаціональних відносин розглядалась і істориками, і філософами, і економістами, а також висвітлюється у даний час в педагогічній науці, проте приділяється недостатня увага рідній культурі та її взаємозв’язку з іншомовною культурою в процесі формування вмінь міжкультурного спілкування. З урахуванням сучасного стану вітчизняної педагогічної науки особливо актуальною стає концепція полікультурної освіти, що базується, зокрема, на визнанні полікультурності суспільства.
Міжкультурне спілкування можна визначити як сукупність специфічних процесів взаємодії партнерів з спілкування, що належать до різних культур і мов.
По-друге, з’ясовано значення розвитку умінь міжкультурного спілкування у процесі вивчення іноземної мови у середній школі. Розвиток умінь міжкультурного спілкування є невід’ємною складовою навчання іноземної мови, адже міжкультурна комунікація є можливою й успішною лише у разі розуміння і тлумачення різних аспектів культури і мовної поведінки представників іншої культури. Вивчення іноземної мови має сприяти формуванню дружнього і толерантного ставлення до цінностей інших культур, розвитку національної самосвідомості на основі знайомства із життям ровесників в інших країнах.
По-третє, надана характеристика сучасних засобів розвитку англомовних умінь міжкультурного спілкування у середній школі. У навчанні іноземної мови викладачі повинні робити акцент не лише на вивченні культурних особливостей країни, мова якої вивчається, специфічних національних особливостей представників даної культури, моделей їх поведінки, а й формувати власну національну ідентифікацію. Саме з цією метою слід використовувати матеріали, що містять соціокультурний компонент, розробляти завдання, які спрямовані на формування соціокультурної компетенції.
По-четверте, проведено експериментальне дослідження сформованості англомовних умінь міжкультурного спілкування в учнів середньої школи. У процесі експериментального дослідження рівнів сформованості англомовних умінь міжкультурного спілкування в учнів середньої школи було виявлено, що учні в основному мають низький або середній рівень, що свідчить про необхідність проведення цілеспрямованої роботи з розвитку англомовних умінь міжкультурного спілкування.
По-п’яте, проаналізовано методику розвитку в учнів середнього шкільного віку англомовних умінь міжкультурного спілкування за допомогою монологу, діалогу та полілогу. Ефективними для розвитку в учнів середнього шкільного віку англомовних умінь міжкультурного спілкування є такі технології:
ігрова діяльність, яка передбачає доцільне використання рольових ігор, моделювання реальних та уявних комунікативних ситуацій для закріплення нового матеріалу, формування навичок говоріння та підвищення мотивації навчання англійської мови;
інтерактивне навчання, що сприяє створенню на уроці атмосфери демократичності, сміливого спілкування з представниками інших культур, критичного мислення. Проблемні ситуації соціокультурної тематики розвивають почуття відповідальності та постійне бажання до пізнання нового. Впровадження цієї технології реалізується шляхом навчання в колективі, виконання індивідуальних завдань;
навчання з використанням ІКТ, яке особливо актуальне в сучасній ситуації глобального міжкультурного спілкування і взаємопроникнення в різні сфери життя.
Щодо особливостей використання в процесі розвитку в учнів середнього шкільного віку англомовних умінь міжкультурного спілкування таких методичних прийомів як монолог, діалог та полілог слід зазначити, що вони є одним із найефективніших прийомів організації іншомовного спілкування, адже дають змогу тренувати вимову учнів, будувати граматичні і лексичні конструкції, передавати емоції й почуття, посилюють бажання вивчати іноземну мову. Полілог є природною формою спілкування у різних сферах діяльності людини. У навчанні він допомагає розвивати вміння та навички формулювання висловлювань, що сприяє їх використанню в нових ситуаціях.
По-шосте, проведено аналіз ефективності дослідно-експериментальної роботи з формування англомовних умінь міжкультурного спілкування в учнів середньої школи . Проведене обстеження рівнів сформованості англомовних умінь міжкультурного спілкування в учнів середньої школи на контрольному етапі показало, що запропоновані вправи та методики виявилися ефективними, про що свідчить зростання кількості учнів з високим і середнім рівнем розвитку англомовних умінь міжкультурного спілкування. Отже, дана методика може бути використана у практичній діяльності у процесі формування англомовних умінь міжкультурного спілкування в учнів середньої школи.
Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com