


Змiст:
Вступ
Розділ 1. Теоретчині аспекти вивчення особливостей мислення у дітей з порушеннями у розвитку
1.1. Поняття, значення та види мислення як психічного процесу
1.2. Психологічні засади розвитку мислення дітей дошкільного та молодшого шкільного віку
1.3. Особливості формування мислення у дітей з проблемами у розвитку
Розділ 2. Експериментальне вивчення мислення дітей молодшого шкільного віку – учнів допоміжної школи
2.1. Характеристика бази та методологічного інструментарію дослідження
2.2. Результат дослідження мислення учнів допоміжної школи
2.3. Узагальнення результатів дослідження
Висновок
ЛІтература
Додатки
Висновок:
В результаті вивчення психолого-педагогічної літератури ми встановили, що мислення – функція мозку, результат його аналітико-синтетичної діяльності. Завдяки мисленню людина пізнає предмети і явища, а також зв'язки і відносини між ними.
Кожен вид мислення займає певне місце в процесі психічного і розумового розвитку дитини. Більш прості його види не зникають з появою складніших, а продовжують розвиватися протягом усього життя і є необхідними для виконання різних видів людської діяльності. У властивих для дошкільника видах діяльності діти знайомляться з предметами оточуючого, використовують їх під час розвитку наочно-дієвого мислення, яке змінюється поступово наочно-образним. На кінець дошкільного віку мислення дитини залишається наочним, але разом з тим, вона оволодіває початковими прийомами логічного мислення, елементами наукових понять, що дуже важливо для успішного навчання в школі.
Численними дослідниками встановлено, що мислення нерозривно пов'язано з плотським пізнанням, оскільки плотська основа є основним джерелом думки. Тобто за допомогою таких психічних процесів як відчуття, сприйняття чоловік отримує інформацію про навколишню дійсність. Разом з тим мислення людини спрямоване на пізнання невідомого, а для цього плотська основа мислення дуже вузька.
Використовуючи ту форму мислення, яка виникла ще у дітей-дошкільників, мислення дітей молодшого шкільного віку, проте, вже значно відрізняється: так, якщо для мислення дошкільника характерна така якість, як мимовільність, мала керованість і в постановці розумового завдання, і в його рішенні, вони частіше і легше замислюються над тим, що їм цікаво, що їх захоплює, то молодші школярі в результаті навчання в школі, коли необхідно регулярно виконувати завдання в обов'язковому порядку, навчаються управляти своїм мисленням, думати тоді, коли треба.
Важливе місце в розвитку мислення посідає техніка оперування образами, сутність якої полягає в розумовому переміщенні предметів і їх частин у просторі.
Вирішуючи такі завдання діти потребують опори на реальний предмет чи на його частину. Поступовий перенос рішення завдання з реального і практичного оперування в образний план уявлень показує, що неповні уявлення про окремі предмети створюють в результаті єдиний, диференційований образ. У дітей виникає структура образу, у якій відокремлюються суттєві та несуттєві, основні та другорядні ознаки.
Рівень розвитку наочно-образного мислення також виявляється у процесі вирішення завдань на встановлення тотожності у простих і складних малюнках, та у завданнях на просту аналогію. Дітям, які вчаться у початкових класах допоміжної школи ще складно проводити розумовий аналіз і синтез, вони не завжди враховують усю сукупність властивостей, зосереджують увагу на одному з них.
Для вивчення особливостей мислення дітей з проблемами у розвитку нами була використана батарея тестів, які показали, що розумово-відсталі діти мають деякі відхилення в розвитку мислення.
Як показало дослідження, більшість дітей експериментальної групи мають низький рівень розвитку мислення, тоді як в контрольній групі тільки у однієї дитини низький рівень мислення.
Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com