перейти на сайт>>

ПЕДАГОГІЧНА ПІДТРИМКА МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

ID роботи: 9004
Тип роботи:
Об'єм: 92 стор.
Вартiсть: 250 грн.


Змiст:

ВСТУП

РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

1.1. Проблема педагогічної підтримки учнів з особливими проблемами в історико-педагогічному контексті

1.2. Нормативно-правові аспекти організації інклюзивної освіти молодших школярів в Україні

1.3. Форми та методи педагогічної підтримки молодших школярів в умовах інклюзивної освіти

Висновки до розділу 1

РОЗДІЛ 2. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ АДАПТАЦІЇ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ ДО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

2.1. Дослідження  особливостей  адаптації дітей з особливими проблемами  до освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти

2.2. Організація та реалізація моделі педагогічної підтримки молодших школярів в умовах інклюзивної освіти

2.3. Аналіз ефективності розробленої моделі педагогічної підтримки молодших школярів в умовах інклюзивної освіти

Висновки до розділу 2

ВИСНОВКИ

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

ДОДАТКИ



Висновок:

Під час виконання магістерської роботи була досягнута її мета та вирішені наступні завдання:

По-перше, досліджено проблему педагогічної підтримки учнів з особливими проблемами в історико-педагогічному контексті. Надано характеристику основних термінів та понять: «діти з особливими потребами», «інклюзивна освіта», «педагогічна підтримка».

Впровадження інклюзивних підходів у педагогіці повністю відповідає основним демократичним принципам і цінностям. Інклюзивне навчання визначається як повне та активне залучення дітей з відхиленням в розвитку навчання в умовах, максимально наближених до умов навчання їх здорових ровесників. Ця концепція інклюзивної освіти відображає одну з головних демократичних ідей – всі діти цінні і є активними членами суспільства. Таким чином, дітей не поділяють на здорових та інвалідів, а вони розглядаються як окремі особистості, яким властиві свої особливості.

Безпосередньо під педагогічною підтримкою дітей з особ­ливими потребами розуміється комплекс педагогічних заходів, спрямованих на розвиток особистості дитини, яка має певні фізичні, психічні чи соціальні обмеження. Виокремлено основні етапи педагогічної під­тримки дітей з освітніми потребами з різною формою неповносправності: адептація середовища; 2) адаптація змісту, методів і форм навчальної діяльності; 3) адаптація дидактичного матеріалу; 4) створення сприятли­вих умов для взаємодії учня з соціальним середовищем.

По-друге, з’ясовано нормативно-правові аспекти організації інклюзивної освіти молодших школярів в Україні. Головним документом визначено Конституцію України, у якій закріплено принцип доступності і безоплатності дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах для кожного громадянина України. Право дітей-інвалідів на отримання на спеціальної освіти, освіти в домашніх умовах та «на здобуття освіти за індивідуальними навчальними програмами, які узгоджуються з індивідуальними програмами реабілітації дітей-інвалідів та інвалідів з дитинства»закріплено у ст. 19 Закону України «Про охорону дитинства».

 Також з метою інтеграції дітей з обмеженими можливостями у суспільство ухвалено низку інших нормативно-правових актів: Закон України «Про ратифікацію Конвенції про права інвалідів і Факультативного протоколу до неї», Положення «Про спеціальні класи для дітей з особливими потребами, що навчаються у загальноосвітніх школах»,  Постанова «Про порядок організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх школах», Наказ Міністерства освіти і науки України «Про Концепцію розвитку інклюзивної освіти»,  Методичний лист від 26.07.12 № 1/9-529 «Психологічний і соціальний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання», Наказ Міністерства освіти і науки «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання» та інш.

По-третє, охарактеризовано форми та методи педагогічної підтримки молодших школярів в умовах інклюзивної освіти. Зазначається, що головне завдання педагогічної підтримки учнів з особливими освітніми потребами  – дати можливість подолати чергову перешкоду, розвинувши при цьому інтелектуальний, моральний, емоційно-вольовий потенціал дитини, допомогти їй почуватися здатною на вчинок і самостійне рішення. При цьому основними методами педагогічної підтримки молодших школярів в умовах інклюзивної освіти виступають наступні: індивідуальний підхід під час навчання, консультування; включення дітей в режим навчального закладу; залучення дітей до гурткової роботи та позаурочних заходів. При цьому основними формами форми педагогічної підтримки є діагностична робота; складання та реалізація індивідуального навчального плану;індивідуальна консультативна та профілактична робота з учнями; педагогічні ради, методичні об’єднання; психолого-педагогічний консиліум; батьківський лекторій.

Використання зазначених форм та методів педагогічної підтримки молодших школярів в умовах інклюзивної освіти дозволяє: з великою певністю передбачити і досягати запланованих результатів; забезпечувати сприятливі умови для розвитку   дитини з обмеженими можливостями здоров’я; зменшувати вплив несприятливих обставин на особистість дитини; аналізувати і систематизувати наявний практичний досвід і його використання; вибирати найбільш ефективні і оптимально використовувати наявні в розпорядженні ресурси для рішення виникаючих освітніх і соціально-педагогічних завдань. 

По-четверте, здійснено діагностику  адаптації дітей з особливими проблемами  до освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти на основі розроблених критеріїв, показників та рівнів. У рамках даної роботи було розроблено спеціальну анкету, визначено критерії та рівні шкільної адаптованості дітей з особливими потребами. У результаті проведеного дослідження було з’ясовано, що переважна більшість дітей з особливими освітніми потребами мають низький рівень шкільної адаптованості.

По-п’яте, проведено роботу щодо організації та реалізації моделі педагогічної підтримки молодших школярів в умовах інклюзивної освіти. Визначена мета педагогічної підтримки дітей з обмеженими можливостями в умовах інклюзивної освіти, яка полягає у цілеспрямованій педагогічній діяльності з метою надання допомоги дітям різного віку з різними порушеннями засобами навчально-виховної системи школи, включаючи соціум школи та забез­печення взаємодії із здоровими дітьми; сприяння ціннісному розвитку дитини як особистості в межах її психофізичних можливостей за допо­могою комплексу різноманітних педагогічних засобів.

Пропонована модель включає наступні складові: педагогічний напрям діяльності, психолого-педагогічний напрям діяльності, медико-педагогічний напрям діяльності та соціально-педагогічний напрям діяльності. Функціонування моделі навчального процесу корекційно-розвиваючої спрямованості потребує певних управлінських дій, що забезпечують комплексну психолого-медико-педагогічну підтримку навчальної та позакласної діяльності учнів з особливими потребами. У рамках реалізація моделі педагогічної підтримки молодших школярів в умовах інклюзивної освіти було розроблено програму з адаптації молодших школярів з обмеженими можливостями здоров’я до умов шкільного навчання.

По-шосте, проведено експериментальне дослідження ефективності розробленої моделі  педагогічної підтримки молодших школярів з особливими освітніми потребами щодо підвищення рівня адаптації їх до  шкільного життя  показало, що кількість   дітей з низьким рівнем адаптації зменшилася на 6 осіб: на кінець експерименту лише 3 дитини продемонстрували відсутність навчальних мотивів, зросла також кількість дітей із середнім рівнем адаптованості (на особи). Крім того, у досліджуваній групі були виявлені  3 дитини  з високим рівнем шкільної адаптованості. Отримані результати свідчать про ефективність розробленої   моделі педагогічної підтримки молодших школярів в умовах інклюзивної освіти та можливість її застосування в умовах інклюзивної освіти.


Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: