перейти на сайт>>

Подолання тривожності у дітей старшого дошкільного віку методом казкотерапії

ID роботи: 415
Тип роботи:
Об'єм: 30 стор.
Вартiсть: 70 грн.


Змiст:

Практична частина
2. Експериментальне дослідження ефективності використання казкотераптії у подоланні тривожності дітей старшого дошкільного віку
2.1. Організація дослідно-експериментальної роботи
2.2. Діагностика тривожності у дітей
2.3. Корекційна програма
2.4. Результати дослідно-експериментальної роботи
Висновок
Література
Додатки



Висновок:

За даними медико-соціальних досліджень за останні декілька років значно збільшилося число дітей дошкільного віку з порушеннями розвитку, зокрема психічного. Вивчення особливостей емоційної сфери як найважливішого регулятора всієї психічної, діяльності і розвитку дітей, особливо важливо і актуально, оскільки від своєчасної діагностики і корекції залежить соціальна адаптація дитини, його подальший мовний і особовий розвиток, адаптація в соціумі.

У роботі ми виявили суть поняття «тривожність», його відмінність від понять «тривога» і «страх». В результаті аналізу літератури ми виявили, що особова тривожність є одним з проявів емоційного неблагополуччя дитини, причини її виникнення - пренатальні і натальні чинники, недоліки сімейного виховання, помилки педагогічної дії, також з'ясували, що мовні і комунікативні утруднення перешкоджають встановленню і підтримці контактів з однолітками, це є причиною виникнення тривожності.

Для сучасної психології актуальним є питання про взаємозв'язок емоцій і мови в онтогенетичному розвитку, зокрема, проблема виникнення тривожності у дітей з мовною патологією. У тривожних дітей спостерігаються риси соромливості, боязкості, навіюваності або, навпаки, агресивність і інші негативні прояви.

Оскільки у деяких дітей комунікативні навики слабо виражені, ми припустили, що коректувально-розвиваюча робота повинна бути спрямована не тільки на зниження тривожності, але і на розвиток комунікативних навиків, на підвищення уявлень про власну цінність, на розвиток упевненості у власних силах, а також здатності найуспішніше реалізувати себе в поведінці і взаємодії з навколишніми людьми.

Ми визначили базу дослідження, вибірку дітей, підібрали методи дослідження і поставили завдання досвідчено-практичної роботи з дошкільниками. Для підвищення об'єктивності психологічного дослідження ми використовували методи: спостереження, тест Амена, методику «Драбинка».

В ході дослідження тривожності дітей дитячого саду було виявлено, що більшість дітей мають середній і високий рівень тривожності і самооцінки, що є показником їх емоційного неблагополуччя.

Таким чином, можна констатувати, що тривожні діти потребують коректувальної дії. Тривожність стосовно людини – свідоцтво обмежених засобів, які вона має в своєму розпорядженні для подолання неприємних для себе ситуацій, недолік засобів, використовуваних у власній діяльності і взаємодії з іншими людьми.

Після проведення групової колекційної роботи методом казкотерапії у 2 дітей були виявлені низькі показники тривожності, у 4 середній рівень, у 2 дітей показники тривожності залишилися високими.

Таким чином, у 3-х чоловік з 8-ми вдалося понизити рівень тривожності. Це говорить про те, що метод казкотерапії, спрямований на зниження тривожності у дітей дошкільного віку виявився ефективними.

Отримані дані доводять, що за допомогою коректувально-розвиваючих занять, можливо понизити рівень тривожності у дошкільників.

Таким чином, мета дослідження досягнута, вирішені всі поставлені завдання.

Застосування казкотерапії, особливо у поєднанні з іншими традиційними і нетрадиційними методами подолання тривожності у дітей дошкільного віку є досить ефективним.


НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ У РАЗІ ВИНИКНЕННЯ БУДЬ-ЯКИХ ПИТАНЬ ЗВЕРТАЙТЕСЯ ДО АДМІНІСТРАТОРА САЙТУ 0501022921, natvik78@yandex.ru

Замовити цю роботу за допомогою форми: