перейти на сайт>>

Проблема соціальної свідомості в роботах К. Маркса і Ф. Енгельса

ID роботи: 5749
Тип роботи:
Об'єм: 29 стор.
Вартiсть: 70 грн.


Змiст:

Вступ

Розділ І. Соціальна свідомість як об’єкт наукових досліджень

1.1.Характеристика наукових підходів  до тлумачення проблеми свідомості

1.2. Поняття  та структура соціальної свідомості

Розділ ІІ. Дослідження проблеми соціальної свідомості в роботах К. Маркса і Ф. Енгельса

2.1. Поняття суспільної свідомості у працях  К.Маркса а Ф. Енгельса

2.2. Суспільна, помилкова та  класова свідомість

Висновок

Література



Висновок:

Таким чином, суспільна свідомість, як і суспільство в цілому, являє собою складне явище, має ряд сторін і зв’язків з суспільним буттям. Категорії «суспільне буття» і «суспільна свідомість» є основними в дослідженні суспільної свідомості, оскільки вони розкривають його істотні риси, закономірне взаємовідношення суспільного буття і суспільної свідомості. Однак ці категорії не є всеосяжними, тобто вони не охоплюють всіх сторін суспільства. Тому для пояснення інших сторін суспільного життя, їх зв’язків і відносин застосовуються більш конкретні категорії.

Суспільна свідомість у марксизмі – це «перетворення» самого соціального буття, породжувана ним стабілізуюча властивість («соціальна міфологія»), що дозволяє особам створювати й функціонувати всередині суспільного організму.

Таким чином, на основі економічної необхідності складається в кінцевому рахунку складна система взаємозалежних соціальних, політичних і духовних структур, яка визначає характер суспільної свідомості, положення соціальних суб’єктів, їх бачення світу, їх інтереси, спонукаючи до тих чи інших дій. Звідси випливає, що соціолог, який використовує інструментарій діалектико-матеріалістичної соціології, повинен вивчати ментальність людей, їх поведінку з урахуванням характеру суспільними відносинами.

К. Маркс та Ф. Енгельс розглядають  проблематику свідомості крізь призму соціальної обумовленості й класових протиріч, акцентуючи увагу на неоднорідному, конфліктному, антагоністичному характері суспільства і його духовної сфери на стадії капіталізму. Особливу увагу ця теорія приділяє усвідомленню класом свого інтересу в суспільному розвитку й політичній боротьбі. Звідси задана класовість, ідеологічність соціальної свідомості й, відповідно, характерне розуміння свідомості як різновиду свідомості політичної, елемента ідеології.

У стратифікованому суспільстві свідомість окремих верств обумовлюється ступенем і формами їхньої участі в соціальному виробництві, розподілі, споживанні матеріальних й духовних благ. Це означає існування в країні декількох систем свідомості й тільки однієї системи. Причому остання завжди базується на панівній свідомості (тобто, свідомості правлячої еліти, економічно панівної меншості), у той час як свідомість експлуатованих мас утворює основу соціальної критики чинного права, слугує необхідною ланкою корінних соціальних змін. Таким чином, базуючись на класовому аналізі соціально-правової реальності, марксизм обґрунтовує неоднакову роль різних (соціальних) рівнів (типів) свідомості.

Маркс і Енгельс відзначають, що свідомість має суспільне походження і виступає як усвідомлення, з одного боку, суспільних відносин між людьми, і, з іншого боку, відносин людей до природи.

Розвиток свідомості відбувається завдяки зростанню продуктивності і поділу праці, яке на певному щаблі стає поділом матеріальної та духовної діяльності. З цього моменту суспільна свідомість набуває відносної самостійності.


Дана робота виконана без використання російськомовних джерел, має високий рівень унікальності та реальні посилання на джерела. НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з даною роботою (у форматі відео огляду), отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com

Замовити цю роботу за допомогою форми: