Тип роботи:
Об'єм: 59 стор.
Вартiсть: 70 грн.
Змiст:
ВСТУП 1
РОЗДІЛ 1. Аспекти закупівлі товарів на аукціонах та тендерах 4
1.1. Роль та значення торгів (тендерів) на ринку України 4
1.2. Процедура пiдготовки та проведення аукціонів і тендерiв 10
1.3. Огляд ринку аукціонів і тендерів за 2014-2015 роки 16
РОЗДІЛ 2. Аналіз закупівлі товарів на ПАТ «Чумак» 22
2.1. Організаційно-економічна характеристика ПАТ «Чумак» 22
2.2. Дослідження діяльності закупівлі товарів на ПАТ «Чумак» 31
2.3. SWOP – аналіз конкурентів підприємства ПАТ «Чумак» 37
РОЗДІЛ 3. Шляхи удосконалення діяльності ПАТ «Чумак» 42
3.1. Перспективні напрями ефективної діяльності ПАТ «Чумак»
на ринку України 42
ВИСНОВКИ 53
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ДОДАТКИ
Висновок:
Провівши аналіз теоретичних питань ефективності закупівель на аукціонах і тендерах можливо зробити наступні висновки
Аукціони - традиційна форма міжнародної торгівлі, яка представляє собою різновид відкритих прилюдних/неприлюдних торгів, на яких реалізуються аукціонні (попередньо оглянуті) товари певної номенклатури (риба, тютюн, ліс, чай, хутро, коні тощо), предмети розкошу, антикваріат, витвори мистецтва.
Товарні аукціони являють собою спеціально організовані і періодично діючі у визначених місцях ринки, на яких шляхом публічних торгів в раніше вказаний час і у спеціально призначеному місці відбувається продаж попередньо оглянутих покупцем товарів, які переходять у власність того, хто запропонував найвищу ціну.
Таким чином, для товарного аукціону як організаційної форми закупівлі товарів характерними є періодичність, попередній огляд всієї партії товарів, перехід товару до покупця, який запропонував найвищу ціну.
Варто зазначити, що попри цілу низку переваг аукціонів у сучасній міжнародній торгівлі спостерігається тенденція до падіння ролі класичного аукціону, аналіз наукових джерел дозволив виділити ряд причин даного процесу:
¾ уникнення посередництва у міжнародній торгівлі із поступовим посиленням прямих зв’язків між експортерами та імпортерами товарів, що забезпечує, перш за все, економію на комісійній винагороді для аукціонів, проте як наслідок часто із завищенням ціни на товар для покупця;
¾ посилення ролі міжнародної біржової торгівлі із можливостями більш відтянутої в часі купівлі необхідних товарів, або додатковому спекулюванні на купівлі-продажі термінових контрактів (деривативів) без кінцевої мети набуття власності на визначений товар;
¾ значні додаткові витрати пов’язані з розвантаженням, зберіганням, відправкою товару тощо, що суттєво знижують економічну ефективність експорту;
¾ зростання ролі Інтернет-аукціонів, які мали б трансформувати техніку проведення аукціонів, розширити клієнтську мережу та відроджувати продаж одиничних товарів, проте по суті Інтернет-аукціони заперечують основну вимогу аукціонної торгівлі – огляд товару перед здійсненням покупки, а також часто ігнорують принцип компромісного ціноутворення на товар.
Тендер (англ. Tender - пропозиція) - конкурентна форма розміщення замовлення на закупівлю товарів, надання послуг чи виконання робіт відповідно до наперед визначених у документації умов в узгоджені терміни на принципах змагальності, справедливості й ефективності. Контракт укладається з переможцем тендеру - учасником, який подав пропозицію, що відповідає документації і в якій надані найкращі умови.
На відміну від аукціонів учасники тендеру не мають доступу до умов, які запропоновані конкурентами.
Сучасний тендер являє собою спосіб розміщення державного або комерційного замовлення на поставку товарів або виконання будь-яких робіт. Тобто, тендер - це конкурс, де змагаються кілька компаній на право постачати небудь товар, проводити роботи або надавати послуги.
Тендери розділяють за кількістю етапів проведення та формою: відкриті, закриті, одно етапні, багатоетапні. В Україні існують тендери державних закупівель та комерційні тендери.
Державнi тендерні закупівлі проводяться у разі якщо предмет закупівлі має вартість вiд 100 000 грн. При проведенні тендеру для пошуку підрядника на виконання певних робіт, то вартість таких робіт повинна бути від 300 000 гривень.
Комерційні тендери - конкурси, які влаштовують підприємства недержавної форми власності, щоб на максимально вигідних умовах придбати ті чи інші товари, роботи, послуги.
Законодавчих норм, що регулюють відносини організаторів та учасників комерційних тендерів, в Україні на даний момент не існує
Провівши аналіз маркетингової діяльності ПрАТ «Чумак» на ринку кетчупу за 2011-2014 роки слід відзначити, що:
Аналіз розміру ПрАТ «Чумак» за 2011-2014 роки показав, що: середньорічна вартість основних виробничих фондів за даний період зменшилася на 86,35% або на 732437тис.грн.; кількість працюючих у 2014 році становила 841 особа, що на 2,44% менше ніж у 2011 році; розмір виручки від реалізації продукції у 2014 році становив 829712тис.грн., що на 66,03% більше ніж у 2011 році; собівартість продукції за період 2011-2014 роки збільшилася на 62,42%; діяльність підприємства за чотири роки була збитковою, найменший розмір чистого збитку був у 2013 році (2809тис.грн.), найбільший у 2014 році – 269787тис.гн., що на 189,38% більше ніж у 2011 році
Аналіз показників рентабельності ПрАТ «Чумак» за 2011-2014 роки показав, що: рівень рентабельності виробництва у 2014 році становить мінус (-) 45,74%, що на 20,07% менше ніж у 2011 році; рівень рентабельності продажу у 2014 році становить мінус (-)32,52%, що на 13,86 менше ніж у 2011 році.
Аналіз динаміки показників рентабельності ПрАТ «Чумак» за 2011-2014 роки показав, що показники рентабельності за 4 роки мали від’ємне значення, результатом чого було отримання підприємством чистого збитку за результатами діяльності 2011-2014 років. Слід відмітит, що найменший мінусовий результат показників рентабельності був у 2013 році – (-)0,63% - рентабельність виробництва та (-)0,45% - рентабельність продажу.
Динаміка загального обсягу виробництва продукції ПрАТ «Чумак» за 2011-2014 роки показав, що загальний обсяг виробництва у натуральних одиницях (тис.тони) за даний період збільшився на 3,3% або на 1488тис. тон. Збільшення відбулося за рахунок збільшення виробництва макаронних виробів на 172,41% та овочів консервованих на 25,21%, а також за рахунок зменшення виробництва майонезу на 9,59% та зменшення виробництва кетчупу на 16,31%.
Аналіз динаміки виробництва структури виробництва продукції ПрАТ «Чумак» за 2011-2014 роки показав, що: найбільшу питому вагу в структурі виробництва займає виробництво кетчупа, хоча за даний період його часка зменшилася на 10%.
Аналіз ефективності реалізації продукції ПрАТ «Чумак» за 2011-2014 роки показав, що: обсяг реалізації продукції за даний період в натуральних одиницях (тис.тон) збільшився на 7,92% або на 3476тис.тон.
Аналіз конкурентоспроможність ПрАТ «Чумак» на ринку кетчупівУкраїни на основі концепції господарської діяльності показав, що ПрАТ «Чумак» має нормований індекс рейтингу у розмірі 82,61%, що на 8,69% менше за ТМ Торчин, та на 13,07% більше ніж ТМ «Щедро»
Слід зазначити, що не зважаючи на збиткову діяльність ПрАТ «Чумак» за 2011-2014 роки підприємство стабільно займає 2 місце серед виробників кетчупів в Україні.
Провівши SWOT-аналіз реалізації макаронних виробів ПрАТ «Чумак» на ринку кетчупів України можливо визначити, що підприємство має можливості для поліпшення своїх позицій на рину України: висока якість продукції; гнучка цінова політика підприємства; використання в виробництві автоматизованих технологій; нові розробки товару.
Однак, для досягнення мети використовуючи існуючи можливості підприємству необхідно проводити активну рекламну компанію, для асоціювання продукції ТМ «Чумак» з національним і народним продуктом, розширити регіональну мережу представництв Західну та Центральну Україну.
НА САЙТІ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА МОЖЛИВІСТЬ СКАЧУВАННЯ РОБІТ, ВОНИ ВИСИЛАЮТЬСЯ НА ЕЛЕКТРОННУ СКРИНЬКУ ПІСЛЯ ОПЛАТИ. Для того, щоб ознайомитись з оглядом цієї роботи у форматі відео, отримати звіт з перевірки на плагіат та іншу інформацію, звертайтесь за телефоном +380501022921 (Telegram, Viber, WhatsApp) або n0501022921@gmail.com